Toon posts:

mxstream vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kep adsl xs4all met usb modem
kan ik mijn modem meenemen naar ander adres , gewoon die modem op andere pc stoppen en dan inloggen met mijn login/pass van xs4all? of gaat dat niet?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nee, want het gaat via jouw telefoonlijn :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik hebt toch de login

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja maar adsl is met jouw telefoon verbinding verbonden en niet met die van iemand anders :)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
het gaat niet alleen om de login, maar ook om de fysieke verbinding... je moet niet voor niets vantevoren doorgeven dat je gaat verhuizen...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 19:59:
kep adsl xs4all met usb modem
kan ik mijn modem meenemen naar ander adres , gewoon die modem op andere pc stoppen en dan inloggen met mijn login/pass van xs4all? of gaat dat niet?
Dat kan, als die persoon daar ook mxstream (en misschien zelfs dezelfde provider, dat weet ik niet!) ADSL heeft (en ik neem aan van niet, omdat je de modem meeneemt). Heeft die andere persoon geen ADSL, kan je er naar fluiten, die lijn is dan gewoonweg niet geschikt, en dara valt niks aan te doen (behalve ADSL nemen natuurlijk :P )

Ik kan iig met de inlog gegevens van mijn neef (fast ADSL, in Amstelveen) hier inloggen (ik heb een basic abbo, in Leiderdorp), en andersom. We hebben allebei XS4ALL.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Cpt.Morgan schreef op 03 november 2002 @ 20:04:
het gaat niet alleen om de login, maar ook om de fysieke verbinding... je moet niet voor niets vantevoren doorgeven dat je gaat verhuizen...
o heeft ie het over verhuizen :)
ik dacht dat ie ze modem gewoon ergens mee naartoe wilde nemen en daar gaan internetten :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

het kan wel als die ander ook XS4All ADSL heeft :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Spider.007 schreef op 03 november 2002 @ 20:07:
ja maar dan heeft die ander ook een modem :z

Verwijderd

chucky666 schreef op 03 november 2002 @ 20:07:
[...]

ja maar dan heeft die ander ook een modem :z
:Z

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
chucky666 schreef op 03 november 2002 @ 20:05:
[...]

o heeft ie het over verhuizen :)
ik dacht dat ie ze modem gewoon ergens mee naartoe wilde nemen en daar gaan internetten :?
Nee daar heeft hij het niet over... was maar een voorbeeld....
Spider.007 schreef op 03 november 2002 @ 20:07:
Hehe ja.. maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling was, waarom zou hij anders zijn modem mee willen nemen?
Techposts aan het scoren jongen?

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
kpn maakt je telefoonlijn gereed voor adsl... als jij naar een adres gaat met je modempje waar de telefoonlijn niet gereed is voor adsl, dan is t niet mogelijk om te internetten (via je mxstream).
*als er daar al gebruik wordt gemaakt van mxstream dan denk ik dat t wel mogelijk is om in te loggen... zolang je maar de juiste instellingen gebruikt (denk ik hoor, weet niet zeker)

--> als je verhuist wordt de telefoonlijn van het nieuwe adres ook gereed gemaakt voor adsl, snappie :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ik dacht ik zorg even voor een compleet antwoord :+ :) Maar jullie zijn ook wakker zo te zien. En de topicstarter moet wellicht eens gaan Googlen over het principe van ADSL dan had hij ons er niet mee lastig hoeven vallen....

[ Voor 0% gewijzigd door Spider.007 op 03-11-2002 20:15 . Reden: zie tekst ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
wat doen ze dan met die telefoonlijn? geschiktmaken??

Verwijderd

Cpt.Morgan schreef op 03 november 2002 @ 20:08:
[...]

[...]

Hehe ja.. maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling was, waarom zou hij anders zijn modem mee willen nemen?

[...]

nooit

ik ben hier 5 minuten en verveel me nu al

Verwijderd

Cpt.Morgan schreef op 03 november 2002 @ 20:08:
[...]

[...]

[...]

meneer voor jou

• Haso2000
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:11:
k weet niet precies wat ze uitvoeren... maar zonder t 'geschikt maken' van je telefoonlijn is t niet mogelijk...

bel anders ff naar de kpn-mxstream infolijn... (voor tel nr: zie mxstream site)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als jij voor thuis adsl aanvraagt, dan maken ze je verbinding geschikd voor adsl.
dit doen ze dus in de wijkcentrale en geld alleen voor jouw verbinding.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:09
Ze zetten aan de andere kant van de lijn een modepje klaar (modembank/rack),
A die rekken die daar staan hebben een zogenaamde NRP code (waar dus een hele hoop modems inzitten).Een voorbeeld van z'n unike NRP code is bijvoorbeeld:"ipv nl-ut-dc2-fsip-gr06-3 ", Deze word door gegeven aan de betrefende ISP welke er een ip adres aan hangt welke nog vrij is voor die NRP, dit is op voorhand* al toegdeelt op die NRP!
edit:
*=alle isp's moeten vantevoren opgegeven aan kpn welke ip rang's ze op welke nrp's willen, als er bijna geen vrije meer zijn geven ze een nieuwe range door, dit is een zogenaamd fia plan, duurt 3 a 10 werkdagen.

PPTP word puur gebruikt voor de encapsulation optie (tunnel), en niet voor de encryptie optie(staat zelfs uit). Vanuit de huisjes in de buurt lopen er dus veel (copper)lijntjes naar de centrale en vanuit daar word het samengebundelt tot een ATM line ("Multiplexer"), dit moet (bij mijn weten) minimaal een 155Mbit lijn zijn en kan maximaal verviervoudigt worden door zeg maar tebundelen (630Mbit zegmaar). Uit een bron (niet kunnen veriferen)heb ik ook begrepen dat KPN per centrale kan instellen hoeveel 1 isp mag vebruiken, planet/xs4all zullen dus een kleinere overboekingsfactoor hebben.

De ISP (frame-relay) hangt op hun radius server aan de loginnaam ook een ip (de zeflde welke ze aan kpn door gegeven hebben). Het probleem is dus als je naar een andere stad gaat (vriend/verhuizing) welke ook een adsl link met de -locale- centrale heeft dat je eerst nog geverifeerd moet worden door een radius (een verificatie server)server van een isp (vandaar de @isp.snelheid zodat kpn weet naar welke isp ze het verzoek moeten sturen) probleem is dat jij wel het ip krijgt, maar dat kpn het verkeer verkeerd routerd omdat er met statische routes gewerkt word en je dus niet bekend bent bij de nieuwe/huidge router maar bij de oude.

Dus alleen als het je buurman/buurtbewoner is en ongeveer in de zelfdfe periode hebt aangevraagt gaat het werken, isp maakt niet uit, kpn is kpn , en isp is isp.

Ik ben zelf trouwens stinked nieuwgierig naar de netwerk layout van kpn (wat voor protocol krijgt de isp aangelevert etc), en zit nog met gigantisch veel vragen waar ik geen antwoord op heb/krijg, als iemand nog intresant leesvoer of uitleg heeft dan hoor ik het graag via dit topic of mail wanneer je het liever niet openbaar maakt.

• Haso2000
ok, bellen naar de mxstream infolijn is niet meer nodig ;)

• Xandrios
  • Laatst online: 22:52
Zoals hierboven meerdere malen uitgelegd is; het kan niet.

En dat had je zelf ook kunnen vinden, aangezien het in de search vast wel te vinden is. En anders kun je die vraag met wat logisch nadenken ook zelf wel beantwoorden. Ze hebben niet voor niets die 3-4 weken nodig om je aan te sluiten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.