Toon posts:

56kbps V.92 HSFi modem en pentium 133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke probleempje:

eerst wat specs:

oud beessie : p133
80 Mb Ram
4,3 Gb Harde schijf
een of andere antiek intel mobo (kon specs niet vinden op
het bord)
win98micro :-)

ben dus aan het proberen om een modempje te installeren. De modem komt van dynalink:model 56pmi, 56kbps (V.92) internal voice/fax/modem

Nu komt het: de PCI numeric emulator krijg ik niet geinstalleerd. Nu blijkt dat deze mmx nodig heeft, wat deze proc (schijnbaar) dus niet heeft.

Iemand enige suggesties hoe ik de modem aan de praat krijg of heb ik gewoon pech en is deze modem te nieuw voor mijn systeempje ?

Oh ja, ik heb de search gebruikt maar daar werd ik niet veel wijzer van. Ik hoop dat deze vraag in de goede topic staat anders moet een modje 'm maar even verplaatsen maar omdat ik win98 wil gebruiken dact ik dat hij wel goed staat.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik ben bang dat je gewoon pech hebt, want naar mijn weten zal die echt niet werken. Staat er misschien een patch op de site van Dynalink? Wellicht dat hij op wel aan de praat te krijgen is, maar ik zou er niet op hopen :).

Verwijderd

Yep, het modem lijkt mij te nieuw voor dat systeem. Als het kan even ermee terug naar de winkel en omruilen voor een andere.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 14:43
je moet voor die oude systeempjes gewoon een hardware modem(lees als type modem) hebben dan mag je geen problemen hebben jij hebt waarschijnlijk zo'n klein heel nieuw modempje en dat gaat idd niet werken

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, balen maar dat idee had ik al. Op de site van Dynalink staat geen patch dat had ik al gecheckt. Tja, even terug naar de winkel want mijn (andere) isa-modem geeft een conflict met mijn floppy-drive .........

Thanx guys

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
ik had ook nog een p100 staan (compaq), kon geen interne kopen omdat dat niet werkte...
dus had ik n externe gekocht (56k) en dat werkte zonder problemen...

misschien voor jou ook een idee om een externe te kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Haso2000 schreef op 03 november 2002 @ 20:04:
ik had ook nog een p100 staan (compaq), kon geen interne kopen omdat dat niet werkte...
dus had ik n externe gekocht (56k) en dat werkte zonder problemen...

misschien voor jou ook een idee om een externe te kopen?
denk het wel, of ik moet ruilen voor een externe 33k6 modem (dat kan ik nog wel regelen) maar dan lever je wel snelheid in. Misschien niet eens zo erg want het is voor mijn pa die is (nog steeds) een 486 gewend.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah dit hoort niet in Windows Operated Systems ;)

-> Overige Hardware dan maar.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ik heb ergens een MMX emulator, maar ik weet niet of dat ding daar in trapt..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:32:
Ik heb ergens een MMX emulator, maar ik weet niet of dat ding daar in trapt..
heee, dat is een idee :) dat zal ik 's proberen (als ik er een kan vinden)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als die emulator niet lukt (voorspelling: lukt wel, maar zo traag dat het de moeite niet loont) moet je dus op zoek naar een HW modem. Er is een erg simpele manier om die te vinden: kijk naar de min. sys specs voor de modem. Staat er 486, dan is het HW, staat er P166MMX, dan is het SW. Ik meen dat E-Tech betaalbare, goede PCI HW modems verkoopt.

Oslik blyat! Oslik!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer hem om te ruilen voor serieel modempje die je op een compoort hangt

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 04 november 2002 @ 00:31:
probeer hem om te ruilen voor serieel modempje die je op een compoort hangt
heb besloten om 'm om te ruilen voor de seriele 33k6 modem waar ik het al eerder over had. Met de emulaten wil het wel maar het schiet inderdaad niet op vandaar. Eigenlijk waardeloos dat ze op de doos de minimale processor vereisten niet vermelden :( Nu snap ik ook wel dat zulke processoren niet meer verkocht worden (alhoewel NASA, is op zoek naar 486 processoren) maar dat betekend niet dat ze niet meer gebruikt worden !!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:01
E-Tech 56K PCI-RWM heet ie geloof ik. Modempje van destijds 65 gulden, Rockwell chipset en alleen je compoort moet nog geemuleerd worden naar iets bruikbaars. Modem is verder helemaal hardware. Deze gaat zeker werken op je P133, aangezien ik zo'n ding op een Cyrix 6x86 PR166+ (@133 dus) aan het werk heb gezien, ook nog best rap trouwens (51333bps!)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
E-tech 56 k rwm heb ik hier ook in een pentium I, hij werkt prima. Ik heb hem destijds ook omgeruild voor zo'n software-matig modem. Deze was slechts een tientje duurder of zo.

Verwijderd

Die e-tech dingen werden toch in Packard-Hell systemen gefrot??
Ik meen me te herinneren dat na enige tijd er een driver probleem was met die dingen..

(Ik werkte toen bij een bedrijf dat deze modems, Elza erazor kaarten, chaintech mobo's en Teles ISDN kaarten uitgaf.
Iedere dag dezelfde problemen..)

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 04 november 2002 @ 16:58:
E-Tech 56K PCI-RWM heet ie geloof ik. Modempje van destijds 65 gulden, Rockwell chipset en alleen je compoort moet nog geemuleerd worden naar iets bruikbaars. Modem is verder helemaal hardware. Deze gaat zeker werken op je P133, aangezien ik zo'n ding op een Cyrix 6x86 PR166+ (@133 dus) aan het werk heb gezien, ook nog best rap trouwens (51333bps!)
hmmm, 'k zal even kijken wat ie kost. Als dat niet teveel is dan is dat wel een optie denk ik :) Iedergeval sneller dan die 33k6 die ik ervoor kan krijgen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 23:58:
Die e-tech dingen werden toch in Packard-Hell systemen gefrot??
Ik meen me te herinneren dat na enige tijd er een driver probleem was met die dingen..

(Ik werkte toen bij een bedrijf dat deze modems, Elza erazor kaarten, chaintech mobo's en Teles ISDN kaarten uitgaf.
Iedere dag dezelfde problemen..)
:?

Geen E-Tech in PB.

PB gebruikte Aztech ISA/PCI gevallen die idd niet uitblonken qua driversupport (en dan hebben we het alleen nog over Win95->Win98 upgrades, om nog maar te zwijgen over Win2K/Linux :X ), mede daarom zijn ze eerst overgestapt op CIS PCI modems (zo SW als maar zijn kan en echt BRAK qua petrouwbaarheid) om dan uiteindelijk terug te komen bij Aztech AMR/CNR gevallen die een ENORME vooruitgang waren (Smartlink codec :9 ) toen de drivers va v.2.85 een beetje op orde waren :)

Maar goed, dat heeft niets met E-Tech te maken. Ik heb zo'n E-tech een keer in een P75 gepropt en hij presteerde beter dan een 56k SW modem in een P3-450 ernaast, het zijn de beste interne modems die ik onder handen heb gekregen, en ze kunnen tegen een stootje en een vonkje (vergeten telefoonstekker eruit te trekken voordat ik ging kloten- AU dat merk je :( - maar de modem heeft de vonk overleefd :D )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1