Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Voor de koeien moet je het niet doen, die dingen zijn vrij traag ermee. Ook moet je geen Windows 2000 willen draaien want dat gaat ook niet. 
Ik begrijp niet waarom Microsoft heeft besloten om Alpha niet meer te ondersteunen.
Maar het is voor het betere prutswerk wel leuk om er met Linux mee te spelen, leer je een hoop van volgens mij. Een vriend van me heeft ook ongeveer zo'n soort Alpha systeem, maar dan met maar 1 CPU op 200 mhz. Hij heeft er, ik meen, een gulden of 500 voor betaald en dat is al weer een jaar geleden. Het zal wel op een beurs geweest zijn.
Ik begrijp niet waarom Microsoft heeft besloten om Alpha niet meer te ondersteunen.
Maar het is voor het betere prutswerk wel leuk om er met Linux mee te spelen, leer je een hoop van volgens mij. Een vriend van me heeft ook ongeveer zo'n soort Alpha systeem, maar dan met maar 1 CPU op 200 mhz. Hij heeft er, ik meen, een gulden of 500 voor betaald en dat is al weer een jaar geleden. Het zal wel op een beurs geweest zijn.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Over het algemeen zij het leuke systeempjes die zonder een probleem lange tijd kunne draaien. Echt mee met de snelheid kunnen ze nu niet meer, maar als linux servertje doen ze het prima. Ook WindowsNT is er voor het Alpha platform. Trouwens de EV6 processorbus is de "oude" bus van Digital (alpha) en word nu gebruikt door AMD voor de ATHLON !
Groeten,
Reink
Groeten,
Reink
Murphy was an optimist
Het Alpha platform is nog altijd 64 bit, dat kan de rest (nog) niet echt zeggen. Ik heb wel belang bij 1 van die bakkies. Als dat kan laat het me even weten en wat ze kosten.
( r_sequence@hotmail.com )
Trouwens, veel grote systemen bij overheidsinstellingen e.d. en ook bv. de marine draaien op VMS en Unix OS die op Aplha machines staan.
groeten seq_uence
( r_sequence@hotmail.com )
Trouwens, veel grote systemen bij overheidsinstellingen e.d. en ook bv. de marine draaien op VMS en Unix OS die op Aplha machines staan.
groeten seq_uence
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Hij zou dus wel Linux servertje kunnen spelen?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done