[XP] Netwerkbrug werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:49
Probleem is als volgt:

netwerk

192.168.0.1 = ISDN router aangesloten op 5prts HUBje
192.168.0.2 = Wireless Acces Point aangesloten op zelfde HUB

subnetmask = 255.255.255.0 bij alle pc's
Router is tevens ook DHCP server.

laptop heeft 2 netwerkkaarten, 1 = gewoon 100mbit normaal intern,
de 2de is pcmcia 11mbits draadloos netwerkkaartje.

pc zit met crosslink aangesloten op de 100mbit poort van mijn laptop en kan hiermee communiceren
laptop zit met Acces Point en kan communiceren via de router met internet

Ik wil het graag voor elkaar krijgen dat mijn pc die aangesloten zit op de 100mbit aansluiting kan communiceren met de rest van het netwerk (welke ik via de draadloze aansluiting kan bereiken)

nu lees ik overal dat ik een zgn netwerkbrug kan realiseren in XP en dat deze dan de pakketjes over de 2 netwerksegmenten doorgeeft aan elkaar. zodra ik deze netwerkbrug installeer kan ik opeens het netwerk niet meer op en mijn pc aangesloten op de 100mbit poort kan nog steeds niet communiceren met de rest van het netwerk.

iemand die enig idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn dat deze netwerkbrug niet functioneert?

Ik heb al geprobeerd om gewoon een ip in te stellen op het netwerk en dus de dhcp server links te laten liggen maar dit had zoals ik al vermoedde geen effect.

Ik heb de search al geprobeerd en ook google maar beide maken mij niet echt wijs wat nou de oplossing kan zijn voor dit probleem.... :'(

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Aangezien je een isdn router gebruikt neem ik aan dat je geen internet delen op je pc hebt aanstaan... als dit toch zo is.. wat me niet logisch lijkt :) zet die dan uit als je de netwerk brug aanmaakt.

verder werk ik nu thuis ook met zo'n netwerk brug.. maar helaas niet met al te veel plezier.
Nadat ik wat problemen had het geheel te laten werken... omdat ik internet delen nog had aanstaan op mijn 100mbit kaart... terwijl ik een brug ging aanmaken tussen de 100mbit en de wifi 54mbit kaart....

magoed.. dat heb ik opgelosten en de netwerk brug werkt nu wel.. maaar
als het zo werkt.. zoals het zou moeten.. dan knalt mijn wifi netwerk overal gewoon op de 1mbit !

Is niets aan te doen.. heb al contact met sitecom gehad... waarvan 2 van de 3 gebruikte kaartjes thuis is... en deze zeggen dat het gewoon een bug in windows is...
zolang ik internet delen aanheb.. en deze op de netwerk brug zet, kan ik doen wat ik wil maar snelheid die eigenlijk 54mbit zou moeten zijn (notebook staat meestal maar 2 meter ver weg :Y) ) is ALTIJD 1mbit.

Ik heb zelf in het begin wat met subnetting geprobeerd.. maar volgens mij kan dat niet eens omdat beide kaarten in dezelfde pc zitten (ik ben nog maar net mezelf aan het inlezen in het ip gedoe :Y) ) en ook ipforwarding werkte niet...

de enigste optie is dus met een draadloos netwerk te blijven werken.. wat maar 1mbit is... en waarmee je alleen wat kan internet en msn'en.. want zogauw je wat over wilt sturen.. vergeet het maar.. ik hoop dat dit snel gefixed word, dit noem ik een goede hotfix })

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net