[Win2K] ACPI.sys is beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Momenteel probeer ik Windows 2000 op mijn servertje te installeren; maar krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar.

Mijn servertje (een VIA Epia) heeft geen floppydrive; en de Windows 2000 cd is niet bootable (hoe zou dat toch kunnen). Als ik eerst Windows 98 installeer en dan 2000 dan lukt dat wel; alleen houdt ik dan al die troep op mijn hd van Windows 98 :( Als ik in DOS boot en dan winnt.exe run dan krijg ik de melding dat mijn ACPI.SYS beschadigt is. Dat heb ik nu zo'n vier keer geprobeerd; het ligt niet aan de cd of een beschadiging op de harde schijf.

Zie ook Win2k setup probleem

Heeft er iemand een idee waar de ACPI error vandaan komt; of weet iemand een idee hoe ik direct een clean install erop kan krijgen? (normaal kan dat dus met flops; maar ik heb geen floppydrive)

Oh jah, het irritante is dat het me ooit wel is gelukt :? Maar ik weet niet meer hoe ik dat had gedaan...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

volgens mij kan je hem installeren door eerst win98 erin te stoppen, als die zeg maar gezegt heeft dat ie van de cd af gaat booten win2k erin doen, dan heb je (volgens mij) een clean instal
ik begreep niet helemaal uit je verhaal of je dat al zo gedaan hebt, het leek er wel ongeveer op...

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
als ik eerst vanaf Windows 98 boot; en dan I386\winnt.exe opstart dan krijg ik dus die ACPI error

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

Boot je nu vanaf de HD of vanaf de CD van w98?? wat ik zou doen is hd formateren w98 cd erin => boot met cd onderteuning => w2k cd erin /i386/winnt draaien..

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
excuus voor de onduidelijkheid; ik gebruik momenteel een windows 98 boot cd; en vervolgens gebruik ik de DOS modus om vanaf de Win2K cd winnt.exe op te starten; maar dan krijg ik na het kopieren van de bestanden door Win2K dus de ACPI error.

---