Toon posts:

adsl 512 -> 1024 upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het upgraden van KPN adsl nu tijdelijk kostenloos is wil ik upgraden naar adsl 1024.
Mijn vraag is blijft de verbinding wel functioneren of is de verbinding tijdelijk niet te gebruiken als er een update naar 1024 is aangevraagd? (dit om mailserver/webserver die eigenlijk 24/7 bereikbaar moet zijn)

Verwijderd

ik heb net vrijdag een brief de deur uit gedaan om een upgrade aan te vragen... bij mijn planet vonden ze het trouwens niet gratis (naja, we zien wel...ach 18 euries)

wat mij verteld is, is dat mijn 512 gewoon blijft werken totdat de 1024 er is... ik neem aan dat ik wel ff opnieuw in moet bellen met een nieuwe username ofzo (@adsl-advanced) voordat het werkt... ik hoop niet voor mijn provider dat er dowtime voor nodig is >:)

Verwijderd

Ik heb het bij kabel gedaan, en daar merkte ik er niks van. Ik hoefde niet eens opnieuw verbinding te maken. Het enige wat ze doen is even een knop omzetten waardoor er 2x zoveel bandbreedte vrijkomt. Ik denk dat het gewoon ineens zo is :)
In het ergste geval moet je op een gegeven moment even opnieuw inbellen, maar het lijkt me niet dat er echt downtime gaat zijn..

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je krijg wel een nieuw IP :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als het je alleen om de snelheid gaat dan lijkt het me nu een slecht moment om te upgraden, aangezien kpn in januari toch al de snelheden met 50% verhoogt.

Je krijgt dan 786kbit down met basic en 1536kbit down met fast.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je upgrade naar 1024 kun je beter even doorsparen voor een 8 mBit verbinding van 100 Euro per maand; die 1024 pakketten kosten immers rond de 80 Euro, en zoals [Airwolf] al zegt gaan de snelheden binnenkort toch al omhoog.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb dat wel gehoord dat de download snelheid omhoog gaat, maar het gaat me om de upload snelheid.
En ik zie op tegen 8 mbit cistron/tweakdsl/eweka ( bij cistron datalimiet, eweka vaak problemen etc) en moet dan ook nog een nieuw adsl modem voor over een isdn lijn hebben, wat de nodige kosten met zich meebrengt.

Thx voor de reacties! _/-\o_
Pagina: 1