[vb] App resizen

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 20:17

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik heb een vraagje

Voor het verplaatsen van App's het je een handig API Scriptje

Visual Basic .NET:
1
2
ReleaseCapture
SendMessage hwnd, &HA1, 2, 0

Is er ook zoiets voor Resizen???

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het lukt niet.

PS. Weet misschien iemand een plak waar de SendMessage codes voor een App staan?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In Delphi gaat het na mijn weten heel wat makkelijker, geen API-gezeik...

Gewoon Form1.Left of Form1.Top aanpassen en dat kun je ook met Form1.Height en Form1.Width doen..

Heeft VB ook niet zoiets? Ipv API's?

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Maar ik denk dat de topicstarter andere programma's wil resizen en niet het uitvoerende programma zelf.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
robjanssen schreef op 03 november 2002 @ 19:43:
Maar ik denk dat de topicstarter andere programma's wil resizen en niet het uitvoerende programma zelf.
Ow, ehm, tja, dat kan natuurlijk ook nog, sowwy :)

En daar weet ik (helaas) ook verder nix over :'(

Verwijderd

kweenie wat je nou wil resizen . . maare als het een form van je eigen app is. . dan zou ik toch eens op F1 drukken . .want dit is een simpele property van je form . . .

Verwijderd

Ik heb laatst nog een scrippie ervoor gepost, zelf gemaakt, zonder api. FF w88, beetje zoeken...

Hier!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Private Sub StretchCorner_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
    If Button = 1 Then
        StretchCornerX = x
        StretchCornerY = y
    End If
End Sub

Private Sub StretchCorner_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
    If Button = 1 Then
        If Me.Height + y - StretchCornerY <= 300 * Screen.TwipsPerPixelY + TopBarLeftBox.Height + BottomBarBox.Height Then
            Me.Height = 300 * Screen.TwipsPerPixelY + TopBarLeftBox.Height + BottomBarBox.Height
        Else
            Me.Height = Me.Height + y - StretchCornerY
        End If
        If Me.Width + x - StretchCornerX <= 400 * Screen.TwipsPerPixelX + LeftBackImage.Width + RightBackImage.Width Then
            Me.Width = 400 * Screen.TwipsPerPixelX + LeftBackImage.Width + RightBackImage.Width
        Else
            Me.Width = Me.Width + x - StretchCornerX
        End If
    End If
End Sub

Waarbij 300 en 400 de kleinst mogelijke hoogte en breedte in pixels is...

Owja, ik gebruik die move-api nooit, als je hem namelijk vastpakt terwijl je je muis snel verplaatst, staat de cursor niet meer op het plaatje zelf, maar erboven/onder/etc. Ik gebruik hier dit script voor:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Private Sub TopBarNameBox_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
    If Button = 1 Then
        StretchCornerX = x
        StretchCornerY = y
    End If
End Sub

Private Sub TopBarNameBox_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
    If Button = 1 Then
        Me.Move Me.Left + x - StretchCornerX, Me.Top + y - StretchCornerY
    End If
End Sub

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zie de documentatie van VB :{

Van de 3 topics die je hebt geopend is dit de 3e die op slot is gegaan... Ik zou je vriendelijk doch dringend willen verzoeken voortaan een stuk meer moeite te doen alvorens je een topic opent. Simpele manual vraagjes zijn hier niet welkom

lees de Quickstart Guide en de FAQ aub eens een keertje goed door

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.