[WC] Eindelijk mijn waterkoeling klaar

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
Ik heb mijn project waterkoeling eindelijk helemaal af :).

Dus ik denk nu mag ik ook wel eens posten heb dat van andere allemaal al eens bekeken en nu mag ik ook.

Na alle verhalen van andere met bewondering te hebben gehoord mag het eens.

Ik heb mijn reservoir pomp en radiator buiten mijn kast geplaats in een extern kassie. Dit omdat ik dit voor mijn eigen gevoel veiliger vind.

Dit zijn de pics van mijn externe kassie.

In het licht een totaal shot.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/juul.beckers/case-mod/kast_wc_vk_licht_1.JPG

Open

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/juul.beckers/case-mod/wc_kast_radiat_vk_2.JPG

Dit is mijn complete set-up klaar en wel ingebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/juul.beckers/case-mod/kast_mobo_wc_8.JPG

De videokaart met het koelblokkie.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/juul.beckers/case-mod/vid_wc_bovenkant_1.JPG

Wat denken jullie ervan??

O ja hij houdt mijn amd xp 2200+ op 33 graden. Het temp proggie van mijn vid. kaart doet het niet dus ik weet geen temperatuur ervan.

Overklokken ging een beetje fout en heb nog geen tijd gehad om opnieuw te proberen. Ik had hem geunlockt met een draadje in de socket maar toen kreeg ik de processor niet hoger als 700 mhz raar maar weet niet hoe het kan. Dus overklokken moet nog even wachten.

Meer pics staan op deze site.

O ja en natuurlijk moet ik super_groover bedanken voor het lenen van de digi cam :)

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 15:33

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Hij is wel ff mooi! Zeker die kast met het externe reservoir ed! 8)
lekker praktisch allemaal, zeer netjes afgewerkt en idd lekker veilig!

Verwijderd

Mooi setupje, apart zo'n kast er nog naast.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:39
wow, mooi spul :7
33 graden roelt _/-\o_

Mag ik vragen wat deze hele watertoestand je gekost heeft? :)

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Zier er mooi opgeruimd uit zeg! Netjes!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• jbcyber
Ja dat mag je vragen en dan zal ik es moeten tellen want heb het in verschillende delen gekocht.

Denk bij elkaar toch wel een euro of 250.

Moet toch nog ff een pic posten van in het donker

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/juul.beckers/case-mod/donker_pc_wc.JPG

Effect is in real life mooier moet ik zeggen

• 418O2
  • Nu online
:9~

heb je goed gedaan, netjes afgewerkt :D

• DJTimo
  • Laatst online: 07:39
Nou, ik vind het een hoop geld hoor, maar ik heb eigenlijk geen idee wat dit spul ongever moet kosten. Vandaar de vraag. :)

Succes met overklokken, want nu kunnen er wel wat Mhz-en bij. :P

• jbcyber
Inderdaad is ook veel geld. Maar ja moet toch ergens voor werken.

Overklokken moet in ieder geval gaan lukken jah. Het kost ook menig uurtje om alles uit te zoeken en te maken.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Nice gedaan :)

Maar waarom zet je voor je hdd's niet een 80mm fan?
Die dingen die nu onder je hdd's hangen maken meer lawaai

iStockphoto

• jbcyber
BlizzarD schreef op 03 november 2002 @ 19:05:
Nice gedaan :)

Maar waarom zet je voor je hdd's niet een 80mm fan?
Die dingen die nu onder je hdd's hangen maken meer lawaai
Staat misschien nog in de planning. Moet eerst eens kijken hoeveel lawaai deze dingen op 7 volt maken.

Verwijderd

Wat voor blokjes zijn dat? Merk? Waar gekocht?

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33
Netjes, zo heeft je casetemp geen last van de koeling op je radiator en ziet het er mooi uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:19:
Zover ik kan zien, klax blokjes en dan waarschijnlijk van xxlcases.nl.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:19:
Deze set is dat en hij is te koop bij XXLCases en Listan
en het verschil tussen die 2 is de prijs ze schelen iets van 50 euro. Behoorlijk veel dus.

• jbcyber
Ze noemen de blokjes overal anders.

Het is geen set die kant en klaar is gekocht. Ik heb eerst heb koelblok voor de processor gekocht bij freezinghardware. hier noemen ze het een magnum 390. Hier is er een test van nog http://www.oc-tweaks.de/w...g_test_magnum390_02.shtml

Ik heb een week geleden ter uitbreiding het koelblok op de chipset gekocht. Volgens mij is dit van hetzelfde merk. En het waterblok. Zit is van innovatek. Hier zaten echter koppelingn op van 8 mm en ik wilde 10 mm hebben dus heb ik die koppelingen vervangen. Dit ging goed gelukkig.

De onderdelen zijn dus te koop bij freezinghardware en xxlcases.

Verwijderd

Ziet er leuk uit, die box ernaast. Het is ongeveer hetzelfde idee als die van mij, alleen heb ik maar zo'n complete verrijdbare kunstof kist gekocht bij Gamma. Binnenkort krijg ik een Blackice Extreme en ga die inbouwen in de kast zelf. Dan ga ik ook een extern reservoir maken, die sowieso stukken kleiner word, maar groot genoeg voor 3 pompen. Er komt binnenkort een dual MP systeem naast mijn huidige pc te staan, die ik ga watercoolen.

Hier effe wat plaatjes:

Voorkant met links het reservoir en radiator:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~requiem/tweakers/voorkant.jpg

Achterkant met de slangaansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~requiem/tweakers/achterkant.jpg

Binnenkant met links de aansluitingen naar buiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~requiem/tweakers/binnenkant.jpg

Blokjes zijn overigens van Dangerden en houdt m'n XP 1800+ @ 1736 Mhz op 32/35 (idle/stressed).

• Super_Grover
  • Laatst online: 26-01 15:33

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Hoe heb jij je circuit lopen? alle 2 de koelblokjes een aparte aan en afvoer? zo ja, heb je dit getest naast in serie? of maakt dat nix uit?

• De_Bastaard
  • Laatst online: 08:37
Ziet er zéér nice uit dude!! :)
Ik kan niet wachten tot ik mijn waterkoeling af heb >:)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ziet er super uit, van beide users trouwens

jbcyber: er zit nog een prijskaartje op je geheugen :+

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-02 12:11

QkE

In your face Gnagna

Waarom koel je je chipset ipv je videokaart? Ik heb het idee dat videokaarten: 1 warmer worden. 2 Beter overklokbaar zijn met waterkoeling

• De_Bastaard
  • Laatst online: 08:37
Hij heeft ze volgens mij allebei watergekoeld hoor :) Waarom? Je hoeft er geen kleine fan meer op te zetten die 'n pokkeherrie maakt enzo :) tenminste, dat denk ik :P

Verwijderd

QkE schreef op 04 november 2002 @ 11:08:
Waarom koel je je chipset ipv je videokaart? Ik heb het idee dat videokaarten: 1 warmer worden. 2 Beter overklokbaar zijn met waterkoeling
Ik neem aan dat die reactie voor mij bedoeld was. Het koelblokje dat ik heb voor m'n videokaart kan ik nog niet vastmaken op de videokaart (tenzij ik hem ga vastlijmen met Thermal Adhesive), vandaar dat ik hem nog niet gekoeld heb.
Super_Grover schreef op 04 november 2002 @ 10:53:
Hoe heb jij je circuit lopen? alle 2 de koelblokjes een aparte aan en afvoer? zo ja, heb je dit getest naast in serie? of maakt dat nix uit?
De aanvoer voor de CPU en Chipset wordt buiten de kast gesplit. De afvoer van de chipset gaat direct het reservoir in en de afvoer van de CPU gaat naar de radiator.
Als ik de de aanvoer in serie zet, dan wordt de chipset +/- 2 graden warmer, dus het scheelt iets ;)

• jbcyber
GGS_VR6 schreef op 04 november 2002 @ 11:05:
Ziet er super uit, van beide users trouwens

jbcyber: er zit nog een prijskaartje op je geheugen :+
Het is geen prijskaartje maar de sticker van de grantie :). Laat ik er wel opzitten hoor.

Bedankt voor de reacties :)

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor Requiem: Ik ben nieuwschierig naar de koppelstukken die je aan de achterzijde van je kast heb gemonteerd (laatste foto), waar de slangen naar buiten lopen. Wat zijn dat voor stukken en waar kun je die krijgen?

Jbcyber: ziet er top uit, ik ga mn h2o ook buiten de kast bouwen

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 12:09
The_Cook schreef op 05 november 2002 @ 15:48:
Voor Requiem: Ik ben nieuwschierig naar de koppelstukken die je aan de achterzijde van je kast heb gemonteerd (laatste foto), waar de slangen naar buiten lopen. Wat zijn dat voor stukken en waar kun je die krijgen?

Daar ben ik idd ook erg nieuwschierig naar. Heb er ook naar lopen zoeken, niks gevonden... :{

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

gabberjoost schreef op 05 november 2002 @ 15:50:
[...]

Daar ben ik idd ook erg nieuwschierig naar. Heb er ook naar lopen zoeken, niks gevonden... :{
bedoel je zoiets ??? Afbeeldingslocatie: http://catalog.festo.com/data/strichzgifs/BILD_1345.GIF

dit is van Festo , hebben ze ook in de nieuwe klik bevestiging..

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Kookgek
  • Niet online
Nee, kijk es goed naar de laatste foto, je ziet dat de koppelstukken aan de kast zijn gemonteerd. Wellicht ziet Requiem deze thread nog.

Btw ik zou heel graag die afsluitbare koppelstukken/slangen van Festo hebben, maar zie daar als particulier maar eens aan te komen. Natuurlijk ideaal voor afkoppelbare WC setup. Ik moet het denk ik met de koppelstukken van Eheim gaan doen.

Verwijderd

Ziet er netjes uit, mooi afgewerkt... :)

(wel een beetje groot..) :X
:P

Verwijderd

jbcyber schreef op 03 november 2002 @ 18:59:
Ja dat mag je vragen en dan zal ik es moeten tellen want heb het in verschillende delen gekocht.

Denk bij elkaar toch wel een euro of 250.

Moet toch nog ff een pic posten van in het donker

[afbeelding]

Effect is in real life mooier moet ik zeggen
Ziet er heel goed uit maar, 250 euro heb je daar niet een een nieuwe water gekoelde kast voor?? 8)7

Wel leuk 33 graden, mijn CPU draait nu op ( even checken ) 46 graden en dat is ook een 2200+
Toch een aardig verschil.

• jbcyber
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 20:48:
Ziet er netjes uit, mooi afgewerkt... :)

(wel een beetje groot..) :X
:P
Dat is inderdaad zo. Als ik nog es tijd heb moet ik eens kijken of ik alles kleiner krijg. Maar een voordeel van dat groot is dat je wel overlal makkelijk bij kan komen.
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 21:13:
[...]

Ziet er heel goed uit maar, 250 euro heb je daar niet een een nieuwe water gekoelde kast voor?? 8)7

Wel leuk 33 graden, mijn CPU draait nu op ( even checken ) 46 graden en dat is ook een 2200+
Toch een aardig verschil.
Ik denk dat 250 ook wel een beetje overdreven is en dat het eerder 200 is. Maar ja is wel veel geld. Ik denk neit dat je er een nieuwe kast voor hebt zeker niet met alle benodigde koelblokken
The_Cook schreef op 05 november 2002 @ 20:42:
Nee, kijk es goed naar de laatste foto, je ziet dat de koppelstukken aan de kast zijn gemonteerd. Wellicht ziet Requiem deze thread nog.

Btw ik zou heel graag die afsluitbare koppelstukken/slangen van Festo hebben, maar zie daar als particulier maar eens aan te komen. Natuurlijk ideaal voor afkoppelbare WC setup. Ik moet het denk ik met de koppelstukken van Eheim gaan doen.
Ik heb ook die koppelstukken moet zeggen dat ze goed bevallen. De afsluiting is netjes waterdicht. Ik heb niet de officiele manier gebruikt om ze aan te sluiten ik heb er slangklemmen opgedaan werkt naar mijn mening veiliger.

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50

Dark Angel

Corvette LS Power

Wel een leuk idee zo'n losse kist naast je pc en dan nog een raam er in of zo met een ccfl _/-\o_

als je ook nog van die festo kleppen kan regelen om hem makkelijk afkoppelen zou het helemaal cool zijn en makkelijk mee te nemen naar lanpartys

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• jbcyber
Ik kan het die kist afkoppelen doormiddel van de koppelingen van eiheim. Werken net zo goed.

Ik moet mijn case inderdaad nog modden maar dat is mijn volgende project.

• Kookgek
  • Niet online
jbcyber schreef op 06 november 2002 @ 13:26:
Ik kan het die kist afkoppelen doormiddel van de koppelingen van eiheim. Werken net zo goed.
Kun je daar ook een foto van schieten?

Verwijderd

Van waar heb je zo'n velle led?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ziet er netjes uit die kast :) vind alleen externe onderdelen een beetje onhandig als je bijvoorbeeld naar een lan gaat

• mlevd
  • Laatst online: 11-02-2025
Ziet er goed uit _/-\o_ , ga hopelijk eerdaags ook beginnen met wc.

Verwijderd

Ik heb echt bewondering voor mensen die al die watercooling zelf doen :) Als ik ooit aan waterkoeling begin word het zo'n koolance kast denk ik :P

Verwijderd

The_Cook schreef op 05 november 2002 @ 15:48:

Die koppelstukjes zijn gewoon verlengstukjes van slangen. In mijn geval zijn dat 10mm op 10mm stukjes. Hieronder staat een foto van zo'n dingetje. Je kunt ze dus via http://www.freezinghardware.nl halen, http://www.xxlcases.nl heeft ze ook, maar ik heb ze bij m'n lokale aquarium/vis zaakje vandaan.

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/263-292G.JPG

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

om te beginnen met deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/juul.beckers/case-mod/kast_mobo_wc_8.JPG
als ik zo kijk zie ik dat je in het midden van een koelblok een slang aansluiting zit. de bedoelding hiervan is dat het koude water meteen op de cpu komt. en niet eerst er langs gaat zodat het wat opgewarmt heeft..

verder snap ik zoals iemand al verteld niet waarom extern? ok als je een midi of mini tower hebt. maar voor zon huge case moet het ook allemaal intern kunnuh. bij de een gaat het wat makkelijker..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Kookgek
  • Niet online
ReseTTim schreef op 07 november 2002 @ 03:14:
verder snap ik zoals iemand al verteld niet waarom extern? ok als je een midi of mini tower hebt. maar voor zon huge case moet het ook allemaal intern kunnuh. bij de een gaat het wat makkelijker..
Daar wil ik wel mijn mening op geven: Ik heb nu een maand of 10 mn WC setup draaien in een bigtower. Deze setup is echter alleen geschikt als staan waar hij staat ;) Eerste ontwerp, dus voor verbetering vatbaar (zie het maar als natuurlijke evolutie :Y) )

Ik heb voor LAN's gebruik moeten maken van een geleende pc. Ik wil daar niet afhankelijk van zijn en bouw daarom een externe setup en mn configuratie zet ik over in een desktop of minitower.

• jbcyber
[afbeelding]
als ik zo kijk zie ik dat je in het midden van een koelblok een slang aansluiting zit. de bedoelding hiervan is dat het koude water meteen op de cpu komt. en niet eerst er langs gaat zodat het wat opgewarmt heeft..

Met die slang daar zit inderdaad wel iets in moet ik zeggen. Dat zal ik ook geen veranderen.

Ik heb het extern gemaakt en groot zodat ik alles makkelijk kon overzien. Dit is mijn eerste keer en wou alles zo save mogelijk maken. Mischien dat ik in de toekomst alles intern maak.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:23
Hoe warm is de koelvloeistof tegen de tijd dat het door het koelblok van de chipset koeler heen gaat eigenlijk? Ik zou zelf bang zijn dat ik zo onderhand meer bezig ben de chipset te verwarmen dan te koelen. Of valt dat wel mee?

Stoere setup verder trouwens!

Verwijderd

[afbeelding]

Ikzelf heb het extern zitten om een aantal redenen.
Ten eerste vind ik persoonlijk dat m'n kast er van binnen wat beter uit ziet, zonder dat het volgebouwd is met de WC troep. Ik heb trouwens wel kasten gezien waar het allemaal erg goed eruitziet, maar ikzelf houd ervan om wat ruimte te hebben binnenin om te knutselen ;)
Ten tweede komt er nog een kast met dual MP's, die ik ga watercoolen. Als ik een extern kastje heb kan ik die meteen makkelijk aansluiten, met bijv. snelkoppelingen. Daarnaast kan ik iets van een airco gebruiken binnenin zo'n extern kastje om het "klimaat" te regelen.

Ik begrijp best dat er mensen zijn die een externe kast niets vinden, maar ik heb er ook de ruimte voor in m'n kamer. Al met al dus een persoonlijke smaak :)

Verwijderd

Effe een vraag aan jbcyber: heb jij toevallig de volgende snelkoppelingen van Eheim? (Kheb ze vanmiddag gekocht)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~requiem/tweakers/koppeling.jpg

Mijn kast ziet er nu zo uit, aan de achterkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~requiem/tweakers/overzicht.jpg

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 15:20
uhm nou heb ik niet veel gevreten van waterkoeling

maar moet je water niet in het midden binnenkomen op je CPU ipv in een hoek naar het midden toe?

(zie laatste foto op page 1)

• jbcyber
Ik heb dezelfde koppelingen als requiem. Ik vind ze prettig werken. Aleen heb ik ze aan mijn kast vast gemaakt als het waren. En wat chainsaw zegt daar heeft ie inerdaad gelijk in.. Ik hebop het moment van het instaleren daar niet echt over nagedacht maar dat had hij al kunnen lezen in dit topic. Maar goed.

Zou het trouwens heel erg veel in temp uitmaken waar je je water erin laat komen. Volgens mij zal het hoogstens een graad schelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 22:56:
Effe een vraag aan jbcyber: heb jij toevallig de volgende snelkoppelingen van Eheim? (Kheb ze vanmiddag gekocht)
PIC

Mijn kast ziet er nu zo uit, aan de achterkant:

[afbeelding]
Volgens mij heeft dat spliten helemaal geen zin. Geeft alleen maar meer zooi, kosten en kans op lekkage terwijl je je chipset prima in serie kan zetten. Zal hem max 1 graad warmer water geven als je een klein pompje hebt, wat nog minder dan dat invloed zal hebben op de temp. B)

Zou je dat even willen testen? Dus: pomp->proc->chipset. Ik denk dat de kans erg groot is dat ik gelijk heb.

Ik zou trouwens wel slangklemmen gebruiken.

Verwijderd

Volgens mij heeft dat spliten helemaal geen zin. Geeft alleen maar meer zooi, kosten en kans op lekkage terwijl je je chipset prima in serie kan zetten. Zal hem max 1 graad warmer water geven als je een klein pompje hebt, wat nog minder dan dat invloed zal hebben op de temp. B)

Zou je dat even willen testen? Dus: pomp->proc->chipset. Ik denk dat de kans erg groot is dat ik gelijk heb.

Ik zou trouwens wel slangklemmen gebruiken.
In één van mijn eerdere posts van dit topic heb ik al gezegd dat mijn chipset +/- 2 graden warmer wordt in serie, ten opzichte van hoe ik het nu heb. Daarnaast is mijn pomp zwaar genoeg om twee kanalen apart aan te voeren, nl. Eheim 1250 (1200 l/u).
Wat betreft de kosten en extra zooi, tja, ik zou het niet zo doen als ik er geen geld voor zou hebben ;), en de extra zooi is jouw mening, ikzelf vind het wel meevallen. De kans op lekkages ligt helemaal aan de persoon die zo'n setup maakt. Ik zeg niet dat ik geen lekkage kan krijgen, maar ik doe alles zo zorgvuldig mogelijk. En als laatste, ik gebruik ook wel slangklemmen, maar op de foto was ik net klaar met die setup, dus meteen maar effe een foto gemaakt, zonder de slangklemmen erop gedaan te hebben.

Verwijderd

ziet er goed uit vooral die temps :*)

vraagje, hoe groot is jou waterbakkie, en hoeveel water heb je daarin

en ik heb hetzelfde koelblokje als jou maar krijg die temps van jou niet (33c)
zit 'em zeker in jou super-de-luxe grote radiator, ik heb namelijk een black-ice radiator, en da's toch wel kleiner.
Pagina: 1