Vraagje over temperatuur pIII

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sinds ik een casemod heb gedaan met mijn pc is hij een stuk koeler geworden, maar ik vind hem nog steeds erg warm voor een intel tenminste

mijn specs:

PIII 1.0 Ghz
512 MB ram
Mobo Tusl2-c
V7700 TI 64 MB DDR

en verder nog wat spul maar dat is neit echt intressant en zal geen cpu warmte opwekken

ik zit nu met mijn temps
Mobo/cpu
idle 21/31
stressed 22/40

aangezien ik er 9 sunon coolers in heb zitten, niet echt de stilste maar wel megablazers vind ik het verschil met eerst alleen een spire cooler op mijn cpu niet echt groot, hij werd eerst rond de 48 graden maar 8 graden verschil vin dik niet echt veel... of praat ik nu wartaal uit. graag wat reacties van mensen met soortgelijke specs

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Tsja het is wel een behoorlijk verschil die 8 graden vind ik, maar ja is het je de extra herrie waard? Ikzelf heb met onderstaand systeem een stressed temp van 31 c, met een standaard intel p3 koelertje... weinig herrie en niet te warm...

• DirkT
  • Niet online
hier zoiets bedoel ik al, ik zit hier in de herrie met stressed 40 en jij simpel al 31 ik vind dat niet kunnen of ligt het gewoon aan de 1 Ghz want ik heb een vriend die ook een 1 had en die werd nog warmer als de mijne maar nu heeft ie een 1200 en die is cooler....

heb ik weer een miskoop begaan. tzou niet de eerste keer zijn

Verwijderd

Tsja en hoe zit het met je airflow in je systeem? heb je niet veel opstakels in je kast zitten? Merk je veel verschil in temperatuur als je bijvoorbeeld je kast open laat staan?

Verwijderd

wauw 9 fans!!! kan het niet zo zijn dat je fans te veel lucht naar binnen blazen dus niet genoeg kan afvoeren??

Verwijderd

ik heb zelf een p3 600 en die word 34 idle en 39 stressed.... met een retail processor koelertje erop heel klein dingetje en een koelrib eronder.... verder geeen enkele casefan... ( is ook niet nodig ) dus is wel wat warm .... tis wel 400 mhz verschil met een 1 ghz maar toch......

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:30
Denk er wel aan dat de 1GHz de laatste uit het regement is van P3 Coppermine, die zal ook het heetst worden van allemaal. Mijn p3-933 word volgens MBM 57 graden onder full load...al geloof ik er niet veel van

• DirkT
  • Niet online
mijn case heeft voor 3 coolers en achter 3 coolers deze staan allemaal als een windtunnel

dus zoeiets

____________Front
| |
]< ]<
]< |
]< ]<
| {} ]<
|___________|

]< is hier een fan in <--- richting en de {} is een fan die mijn pci en agp UIT mijn kast blaast verder heb ik in mijn voeding wat aan de achterkant de middelste cooler is ook nog een cooler de lucht van mijn cpu wegzuigen en via mijn voeding de kast uit... hetzelfe als de onderste achterste cooler.

ook als ik aan mijn koelblok voel is het bijna net zo kou als de rest van de ijzeren onderdelen vanmijn case

pic kun je zien op htti://int.tmfweb.nl en dan bij modding

• DirkT
  • Niet online
hmmz plaatje is niet helemaal duidelijk maar je moet denken dat er dus 3 voor naar binnen en 3 achter naar buiten blazen

Verwijderd

je link klopte niet, moet het http://int.tmfweb.nl/ zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2002 19:04 . Reden: zo een korte post, zoveel tikfouten ;) ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Epsilon

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 18:43:
wauw 9 fans!!! kan het niet zo zijn dat je fans te veel lucht naar binnen blazen dus niet genoeg kan afvoeren??
nee natuurlijk er komt steeds meer lucht in de kast te zitten...
Dat is een hoax. Op een gegeven moment onstaat er een evenwichts situatie. Het is echter wel beter om een onderdruk te creeëren.

Verwijderd

Epsilon schreef op 03 november 2002 @ 19:03:
[...]

nee natuurlijk er komt steeds meer lucht in de kast te zitten...
Dat is een hoax. Op een gegeven moment onstaat er een evenwichts situatie. Het is echter wel beter om een onderdruk te creeëren.
maar als dus warme lucht binnen de kast blijft en dus niet genoeg naar buiten gezogen wordt, blijft de warme lucht binnen kast dus zal de lucht die warm is terug naar de proc worden geblazen.
of ziet ik dit verkeert..

Verwijderd

Hé,

Ik lees die berichten hierboven en zie temperaturen van 38 ? graden

Ik heb zelf een Intel P3 800 Staan en die wordt niet warmer dan 31 graden.

Ik heb gewoon een standaard CPU koelertje, voor elke hdd (2x SCSI) (3x IDE) zit een koeler. weinig lawaai.

Zijn de omstandigheden buiten/in huis een beetje warm, dan kan ik 3 ventilatoren handmatig aan zetten (voor afzuiging) en een MaX koeler van diameter 15cm 4cm diep aan zetten, maar dit komt zelden voor. (voor aanzuiging)

Ik weet niet precies, wat de normale temperaturen zijn van een kast / CPU moeten zijn. Ik weet wel dat ik redelijk tevreden ben met de temperatuur.

Greetings
Strokov

Verwijderd

Een cpu is pas te warm als ie blijft hangen vanwege de tempratuur. Daarvoor maakt het geen zak uit. Ik heb hier ook een processor die op 94 graden wordt, maar hij is 100% stabiel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 19:54:
Een cpu is pas te warm als ie blijft hangen vanwege de tempratuur. Daarvoor maakt het geen zak uit. Ik heb hier ook een processor die op 94 graden wordt, maar hij is 100% stabiel.
Tsja je hebt een AMD die kunnen veel warmer worden dan deze p3 proc. en geloof me bij deze temp zal deze proc echt niet meer stabiel lopen, dus daar heb je ook nog een groot verschil in.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
Mijn P3 draait op 808 mhz en wordt 25 graden olgens de temp sensor. Nu is het zo dat deze sensors een sterke afwijking hebben en dat de P3 niet zo'n heethoofd is maar toch.. Gewoon niet meer naar die temperatuur kijken.

En wat betreft die 1200 mhz van je vriendje. Dat is geen coppermine meer en die proc. is gebaseerd op een nieuwe core die effiecienter werkt en hierbij minder hitte produceert.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 16:59
Ik heb ook een p3 coppermine 1000 MHz, maar die word nu 51 graden volgens mb. Er zit een een 80 mm 7 volt fan op. Met het standaard koelertje werd ie 45 graden, maar die maakte teveel herrie. (waarden zijn full-stressed) (is trouwens wel overgeclocked)
Maar waarom moet je je processor zo koud houden? Al die herrie?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 11:11
Hmmz, ik zie eigenlijk het probleem niet echt. Een beetje coppermine kan best tegen temps van 50 a 60 graden, zodra je met overclocken last hebt van BSODs ligt dat toch waarschijnlijk niet aan de temps. 40 graden is een zeer nette temperatuur, maar misschien helpt betere koelpasta nog wat?

Ter info: mijn ouwe P3-500 (hmmz, hoe heette die core ook weer.. de tualatin meen ik) werd standaart 70 graadjes, icm met 2 delta's (80mm MP) nog 50 graden, en loopt tot op de dag van vandaag rockstable :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Ik had graag gezien dat je even met de search alvast wat P3 temps opgezocht had. Zelf wat research doen dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.