Toon posts:

voeding zoemt na vervangen fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hep een tijdje trug de fan van mijn voeding (standaard aopen) vervangen. Dit ging zonder problemen alleen de voeding maakt nu een zoemend geluid dat best wel irritant is..... ik hep de seach gebruikt en ik geloof dat het kan komen door een transformator.... maar nou is mijn vraag hoe kan ik t weer oplossen zonder een nieuwe voeding te kopen...... :?

[edit.]
oja als ik bijvoorbeeld door webpaginas scroll word het zoemende geluid sterker en als ik dan stop word het weer minder....
[/edit]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je de fan hebt vervangen en sindsdien de voeding zoemt lijkt het me eigelijk meer voor de hand liggen dat of de fan zelf zoemt (weer een andere fan erin zetten) of de fan zit niet goed vast en trilt daardoor tegen iets aan (fan beter vast zetten dus). Kijk daar eerst naar voordat je aan andere delen in de voeding denkt :)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 08:09
moet leren lezen ikke 8)7

Verwijderd

Topicstarter
1 hijs niet temp controlled en als ik de fan stil zet hoor ik het geluig nog steeds... zow dom ben ik nou ooook weer niet :)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 08:09
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 18:36:
1 hijs niet temp controlled en als ik de fan stil zet hoor ik het geluig nog steeds... zow dom ben ik nou ooook weer niet :)
Dan is het denk ik de CPU-Fan, maar waardoor dat dan zou kunnen komen.. want eerst was het niet :?

Of stroomstabiliteit ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
DjGeRo schreef op 03 november 2002 @ 18:37:
[...]

Dan is het denk ik de CPU-Fan, maar waardoor dat dan zou kunnen komen.. want eerst was het niet :?

Of stroomstabiliteit ofzo...
Nog 1 x IK BEN NIET DOM het ligt niet aan fans ofwatdan ook
het komt middenuit de voeding en ik hep het gevoel dat het met de transformators te maken heeft.... en nou wil ik weten hoe kan ik dat oplossen :'( helpe me pleez!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

klinkt gek maar michien ben je een schroefje vergeten waardoor iets mee kan gaan resoneren.......

Iperf

Verwijderd

[edit.]
oja als ik bijvoorbeeld door webpaginas scroll word het zoemende geluid sterker en als ik dan stop word het weer minder....
[/edit]
Dit is eigenlijk iets raars, het zoemen verandert als je door pagina's scrolt, lijkt meer of je door die ventilator een storing op de voedingsspanning gegooid hebt, wat je op de een of andere manier terughoort. (vroeger op mn 286 hoorde ik de activiteit van mijn muis ook altijd terug als een hoge veranderende toon (niet vanuit de luidspreker komende)

Eerste oplossing is toch de oude fan terugzetten.
Pagina: 1