Toon posts:

win2k server als router naar LAN + internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer via een ander computer op mijn netwerk in te loggen en ook op de internet te kunnen. De compu is aan een hub aangesloten die via een getweakte alcatel modem aan de internet is verbonden.
Nu wil ik dat mijn compu niet de hele tijd aanstaat, maar dat ik mijn P2P software mog steeds permanent kan laten draaien(kazaa + edonkey), dus heb ik op een oude PII win2k server geinstalleerd om deze (buiten mijn kamer) fulltime te laten draaien. De probleem is dat er geen plek meer is op de HUB voor nog een compu dus dacht ik als creatieve oplossing mijn huidige XP-bak via de win2k server aan de netwerk aan te sluiten. Dit is de gewenste situatie

INTERNET <-> Alcatel modem(getweakt) <-> Hub <-> Win2K server met 2 NICs <-> WinXP client

Aan de Hub zit een NT4 server(domain controller) waarop ik moet kunnen inloggen en alle compu's van mijn huisgenoten die ik moet kunnen bereiken. Ik moet met de XP bak ook de internet op kunnen gaan.

Nu heb ik probeerd om de win2k bak in te stellen als router, maar dan kan ik met mijn XP bak niet inloggen op de netwerk en ook niet de internet op. Is er een oplossing waar de XP-bak via de win2k server op de thuisnetwerk in kan loggen en ook de internet op kan. Ik heb naar verschillende Bridging mogelijkheden gekeken, maar het is mij niet duidelijk hoe dit moet op win2k server. Ook heb ik de xp-bak op een andere subnet ingesteld dan de thuisnetwerk, maar dan kan ik niet inloggen op de netwerk. Als ik de XP-bak aanluit via de win2k server dan ziet het alleen maar de win2k server maar niks anders, zelfs als routing aan staat.

Weelicht heeft iemand meer ervaring met dit soort situaties, om mij uit te kunnen leggen hoe ik met mijn xp-bak de netwerk + internet op kaan.

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
ik weet of ik nou wat zinnigs lul. Maar ik zou ook ooit zowiets maar dan met 10/100 mbit naar 1000 mbit :D Dit omdat die 1000 mbit switches niet te betalen zijn

Maar toen zat ik te denken aan 'netwerkbrug' dit zit in winxp en ik heb het niet gezien in win2000 maar ik heb er nooit werk van gemaakt me 1000 mbit kaartjes draaien nu gewoon op 100 mbit...

Maar kan iemand iets nuttigs vertellen of die netwerkbrug :S?