Toon posts:

floppyprobleem bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vaag probleem met een oude pentium pro 180 Mhz (1996 :)). Als ik hem aan zet verschijnt er de melding dat er een ongeldige systeemdiskette in zit. De harde schijf wordt wel gewoon herkend. Als ik er een opstartfloppy in stop geeft hij nog steeds aan dat er een ongeldige systeemdiskette in zit, zelf als ik de floppydrive disable in het bios, of als ik de floppy- en powerkabel van de floppydrive eruit haal. Ik denk zelf dat er iets mis is met de ide controller, want de cdrom-speler wordt ook niet herkend. Ik heb ook nog geprobeerd de ide kabel van de harde schijf aan te duwen, maar zonder succes, ook de plug voor een tweede apparaat op die kabel had doet niks. De harde schijf eruit halen en in mijn andere computer inbouwen kan ook niet, omdat de schroeven vlak boven een bakje zit dat is vastgemaakt met popnagels :(. Op de pc draaid overigens win98se. Iemand een idee?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In de BIOS heb je de boot-sequence ook netjes op A: C: staan enzow?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zit je soms niet achter mijn 486 ;) , ik heb daarbij het zelfde probleem. Haal eens de cd-rom los en kijk of hij dan wel wil opstarten.
Zo ja, dan is de cd-rom kapot (waar ik dus achter kwam) zo nee: veel succes.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
het bios is nogal spartaans van opzet, geen boot sequence dus. Ook dat met die cd-rom heeft niet geholpen. Wat me wel opviel toen ik de cd-rom speler wilde ontkoppelen, was dat de ide kabel er aan een kant niet goed in zat. Misschien is dat wel de veroorzaker van de problemen.