Toon posts:

[A7V333] RAID Controller op disable

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben deze middag wel 3 uur lang op zoek geweest naar de oplossing over hoe ik de bootschap (No Array is defined) weg krijg bij het opstarten. Ik weet dat het met de RAID Controller te maken heeft. Oja, misschien nog wel handig om dit te vermelden, ik heb maar 1 HD. Ik heb uiteraard al van alles geprobeerd. Voor ik het vergeet, je kan op CTRL F drukken als ik die boodschap krijg. Als ik dat doe geeft het programma (Fastbuild) aan dat er geen disk gevonden is. Dus dat schiet niet errug op.

Dus ik ga weer verder zoeken op internet...niks duidelijks. Gesearched op tweakers...ook niet echt duidelijk. In mijn BIOS gekeken... ook nix gevonden. In mijn moerdebordboekje gezocht en wel wat gevonden. Je kan een jumper van de IDE-RAID Controller op disable zetten (2-3) op default staat ie op 1-2. Maar wat er in het boekje erbij staat dat "this jumper overrides all BIOS settings". Door deze boodschap durf ik deze jumper niet op disable te zetten. Als ik dit wel doe, start de pc dan gewoon goed op?

HELP MIJ! :)

Vooral mensen die hetzelfde moederbord hebben vertel mij hoe jullie dit hebben opgelost.

Zet alsjublief niet gelijk er een slotje op of links geven naar FAQS op tweakers want die heb ik allemaal al gelezen maar daar kon ik geen oplossing vinden.

Alvast bedankt en Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

gewoon die jumper omzetten en de raid start niet meer op :)
maar waarom koop je er 1 met raid als je het toch niet gebruikt :?
nee, er zit geen risico aan :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
zet er geen risico aan?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

er zitten geen risico's aan vast :)
anders kan je hem altijd weer terug zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
chucky..je bent lief :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ze bedoelen dat de jumper de instellingen overschrijft van de raidcontroller in de bios.
dat heeft verder niets te maken met de rest :)

dank je :o

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling dat we hier je handje moeten vasthouden :+ ;)

Natuurlijk kan het geen kwaad, je mobo wordt heus niet de filistijnen in gestuurd door het verzetten dat ene jumpertje!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.