Toon posts:

totaal willekeurige kort-lang beep in winXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem men niefe PC
XP 2100+
512RAM DFI KT333....

Geeft in Win XP prof een tuutuuuuuu totaal willekeurig. Het komt niet uit de boxen ofzo heb er echt geen idee van vanwaar (en waarom) het zou komen iemand een idee?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuhrm, geef eens wat meer info. Aan XP 2100+, 512MB RAM hebben we echt niks, type mobo, videokaart enzo. Controleer ook eens de temps, het kan zijn dat er een alarm komt uit de PC-Speaker omdat je CPU te warm wordt (dat hebben sommige mobo's).

Verwijderd

Topicstarter
Mjah oke
in BIOS staat af dat ie niet mag tuuten bij overheating CPu wordt max 50°
een Ge4 Ti 4200
512 Ram van Apacer 3200
DFI KT333 mobo (andere naam kan ik nu toch echt niet bedenken DFI is DFI :s)

• Laurent
  • Niet online
Hm, ok, krijg je het alelen in XP? Probeer anders eens bijvoorbeeld van aan boot disk te booten. Zijn de voltages trouwens ook ok? En heb je niet iets van een programma geinstalleerd staan als MBM5 oid?

Verwijderd

Topicstarter
Nope geen MBM5 of dergelijke snel in BIOS gekeken
Voltages 4.97 op de 5V 12.58 op de 12V en 1.80 als Vcore... Daarrond zitten ze...
Maar de tuutjes er zit soms wat tijd tusse (~30mins of meer minder) dus zomaar wachte in DOS weet ik niet of zin heeft... zal zo meteen eens zoeken voor een bootdisk...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Is dit een piep die ongeveer dezelfde toonhoogte heeft als de piep die vlak na het starten van de computer klinkt?

Forget your fears...
...and want to know more...

• Laurent
  • Niet online
Hmm, zomaar? Het kan zijn dat een FAN erg brakjes is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Controleer iig als het weer gebeurt waar het vandaan komt, en luister vooral goed bij de PC-Speaker (het lijkt me dat het daar vandaan komt).

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 03 november 2002 @ 17:03:
Is dit een piep die ongeveer dezelfde toonhoogte heeft als de piep die vlak na het starten van de computer klinkt?
Het is van dezelfde intensiteit, goh toonhoogte het korte deel zowat wel, ik ben niet echt een gehoorvoelige...

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 03 november 2002 @ 17:04:
Hmm, zomaar? Het kan zijn dat een FAN erg brakjes is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Controleer iig als het weer gebeurt waar het vandaan komt, en luister vooral goed bij de PC-Speaker (het lijkt me dat het daar vandaan komt).
Ja ik denk ook dat ie van de PC-Speaker komt...

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Probeer 's een ander toetsenbord erop aan te sluiten
Pagina: 1