Toon posts:

Adobe Premiere voor AV kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een versie van Adobe Premiere die ook kan werken met Analoge videokaarten???
Ik heb wel een digitalte versie gezien, maar deze werkt ook alleen met DV.
:7

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Volgens mij werkt elke versie van Premiere met analoge videobewerkingskaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mijn versie niet.
Die heeft het met importeren en exporteren alleen maar over DV dit en DV dat.
Zou ik dit dan misschien erkens kunenn instellen en zo ja: waar ?? :)

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 11:18
Premiere werkt met iedere kaart, mits er drivers zijn voor deze kaart. Anders is premiere alleen instaat om te importeren en exporteren, maar heeft Premiere niet directe toegang tot de kaart. Om welke kaart gaat het?

Verwijderd

Topicstarter
pinnacle dc10+

• videodok
Voor deze kaart zijn geen drivers beschikbaar van de fabrikant. Je kunt wel je opgenomen materiaal bewerken, vervolgens een avi renderen met de juiste codec. importeren in het eigen pakket en dumpen op tape. Er is een truuk op het net om het direct vanuit premiere te kunnen dumpen volgens mij. Kijk op de users forum van pinnacle.

Verwijderd

D'r is een versie van Premiere 6 (ofzo) DV, deze wordt gebundelt bij sommige DV kaarten, het is dus een van gestripte versie zonder het analoge gedeelte en aangepast op de DV kaart. Jij moet dus het volledige pakket hebben

Verwijderd

Topicstarter
het zat niet bij me kaart in ieder geval. is het een ingewikkelde tuurk dan videodok???

Verwijderd

Je hebt de RT versie en die werkt echt alleen met firewirekaarten niet met analoge kaarten
Ga op zoek naar Premiere 6.5, de versie 6 die in omloop was was de RT versie, de 6.5 versie die nu in omloop is werkt wel met analoge kaarten(mischien muv de matrox g450-eTV)

Verwijderd

Topicstarter
ik importeerde me MPG file
Toen ging ik naar FILE ------> EXPORT ----> PRINT TO VIDEO
Toen verscheen er iets in beeld, zou dit zo kunnen werken.?

als ik de mogelijkheid FILE ------> EXPORT ----> EXPORT TO TAPE doet, dan werkt het niet! dan krijg ik een error !
Maar ik zie het verschil niet tussen die 2 mogelijkheden dus vandaar 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2002 14:36 . Reden: foutje ]

• videodok
Je moet geen MPG hebben.

De DC10 plus moet een avi maken van 720*576. met een M-jpeg compressie.
Print to video en export to tape werken voor jou kaart niet.
Je moet een file renderen. Dat doe je in file-----> make--------> movie from timeline.
Je presets zijn er waarschijnlijk niet, dus moet je zelf de instellingen maken overeenkomstig met de avi uit de DC-10 software.

Om de juiste instellingen te bereiken klik op Project --------> settings viewer.
Daar zie je de verschillen tussen de instellingen. zorg dat je voor de video instellingen geen rode elementen hebt in de settings viewer. Make movie= render filmpie. en klaar.

De export functies werken alleen met kaarten waar drivers voor zijn geschreven. Ik weet zo gauw niet meer waar de truuk staat. Maar als je video-output hebt tijdens het afspelen van de tijdlijn is je probleem opgelost. Dan speel je gewoon af, en neem je op met je recorder.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Op deze site http://www.dv-in.nl staat erg veel informatie.

ARME AOW’er

Verwijderd

Waarschijnlijk 768x576, omdat Mjpeg met square pixels werkt

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Het kan alleen als je een montage kaart hebt met een goed geinstalleerde driver, en een codec die de kaart aanstuurt, over het algemeen gesproken een MJPEG-codec.

Je moet dan dus je materiaal capturen met die codec, (is ook de enige manier om te capturen). En dan in je instellingen ervoor zorgen dat je alles met die codec doet.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem in ongecodeerde AVI geconverteerd.
Deze kon ik importeren in mijn Studio 7 !
Studio 7 zette het daarna om in zijn eigen taal voordat hij het exporteert.
Dit moet nu lukken!
in ieder geval bedankt! Het tapen moet ik nog wel uitvoeren, maar alle dingen op de pc staan nu goed ;)
Pagina: 1