Toon posts:

inbranden van CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik mij CPU moet inbranden?? Moet dit bv. op een lager voltage etc..

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Gewoon aanzetten en belasten, trouwens is niet echt nodig om je hier druk over te maken. Een niet ingebrande CPU doet het net zo goed als een "oude". Alleen kan het nuttig zijn om een ingebrande te hebben in een kritische situatie, zodat ie (wat nauwlijks gebeurd) zekjer geen produktiefouten heeft.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• Spooksel
  • Laatst online: 00:47

Spooksel

Spooksel!

nee, om je cpu in te branden moet je het voltage juist hoger zetten...

als je hem standaard op 1,75 hebt staan bv, en dat is niet stabiel... dan zet je hem op 1,80 ofzo en dan een weekje later weer terug naar 1,75 en is de kans groot dat ie dan wel stabiel loopt :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

Topicstarter
Oke guys thnx for the info!!

• Kaas
  • Niet online
Kan je em dan niet ook gewoon op 1,80 laten staan?

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

kan wel, maar het is handiger om hem terug te zetten... stabiel bij een zo laag mogelijk voltage is het mooist voor de hitte he!
kijk, als je dan gaat overklokken naar een hogere snelheid dan is het misschien weer wenselijk om 1.80 weer aan te zetten!

Verwijderd

Topicstarter
Waar is dat voltage eigenlijk voor??

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

nou, je core moet toch ook stroom hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke maar hoe hoger je voltage deste verder je kan clocken??

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

nee, zo werkt ie niet... als je tijdens het overklokken merkt dat je systeem onstabiel is, DAN zet je het voltage iets omhoog...

het is dus niet hoe hoger, hoe verder... sommige mensen hoeven helemaal niet aan het voltage te doen en die komen heel hoog, terwijl anderen al bij een kleine 50MHz erbij een hoger voltage nodig hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zou eigenlijk moeten proberen om mijn voltage zo laag mogelijk te houden en mijn processor zo hoog mogelijk. Dat begrijp ik eruit.

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

jep, want: ook voor het core voltage geldt. hoger=warmer... dus: zo laagmogelijk

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnx voor je hulp!!!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

NP :)

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn nieuwe PIII 700E geinstalleerd. Ik had een PII 400@533 dus de FSB stond op 133. Maar nu met deze cpu kom ik niet meer aan de 133 FSB ! Ik kom niet hoger als FSB 110 :(. Het ligt dus echt aan de CPU. Moet ie inbranden ofzo ??

Verwijderd

dat probleem had ik nouw ook ( hier voor had ik 64 mb ram ( weet niet welk merk en kreeg hem wel op 133 mhz ) raar :?

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Hee Loys, misschien ff je voltage omhoog gooien.

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

Whoeii gisteren heb ik dus ook al geprobeerd om voltage te verhogen, maar dat hielp ook niet. Vandaag (na 24 uur koetje draaien) werkt het opeens wel en draai ik nu al op 840. Ga nu steeds een stapje hoger tot het einde :)
Pagina: 1