ik probeer onder gentoo een isdn-router te bouwen. de eerste stap is natuurlijk zorgen dat ik ermee op i-net kan.
nu heb ik een tutorial op internet gevonden waarin staat hoe je op LFS een isdn-systeem configureert. ik heb de relevante dingen die daarin genoemd staan (ISDN, synchronous ppp, general networking
support, EURO/DSS1) in de kernel of modules gezet. daarna willen ze dat ik het volgende doe:
daarna zou ik een interface toe moeten voegen:
kan iemand me zeggen wat ik nu fout doe...? waar moeten die devices vandaan komen?
nu heb ik een tutorial op internet gevonden waarin staat hoe je op LFS een isdn-systeem configureert. ik heb de relevante dingen die daarin genoemd staan (ISDN, synchronous ppp, general networking
support, EURO/DSS1) in de kernel of modules gezet. daarna willen ze dat ik het volgende doe:
slhc kan ik zo niet vinden, isdn zit in m'n kernel en hisax laadt gewoon.Load modules slhc, isdn and hisax in that order.
daarna zou ik een interface toe moeten voegen:
hier gaat het alleen mis. m'n systeem zegt dat /dev/isdnctrl of /dev/isdn/isdnctrl niet bestaat. ik heb in /dev rondgeneusd, ze staan er wel, maar als ik er 'cat' op doe blijken ze ook niet te bestaan.isdnctrl addif ippp0
kan iemand me zeggen wat ik nu fout doe...? waar moeten die devices vandaan komen?
VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .