isdnctrl doet het niet?

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:35
ik probeer onder gentoo een isdn-router te bouwen. de eerste stap is natuurlijk zorgen dat ik ermee op i-net kan.

nu heb ik een tutorial op internet gevonden waarin staat hoe je op LFS een isdn-systeem configureert. ik heb de relevante dingen die daarin genoemd staan (ISDN, synchronous ppp, general networking
support, EURO/DSS1) in de kernel of modules gezet. daarna willen ze dat ik het volgende doe:
Load modules slhc, isdn and hisax in that order.
slhc kan ik zo niet vinden, isdn zit in m'n kernel en hisax laadt gewoon.
daarna zou ik een interface toe moeten voegen:
isdnctrl addif ippp0
hier gaat het alleen mis. m'n systeem zegt dat /dev/isdnctrl of /dev/isdn/isdnctrl niet bestaat. ik heb in /dev rondgeneusd, ze staan er wel, maar als ik er 'cat' op doe blijken ze ook niet te bestaan.

kan iemand me zeggen wat ik nu fout doe...? waar moeten die devices vandaan komen?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:33

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

welke isdn-kaart heb je? niet vergeten iets van een extra optie meegeven aan hisax :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26
Dat irritante probleem heb ik ook in debian, maar ben er ook nog niet achter hoe ik dat gaat oplossen.
Dus ik hoop dat er hier een oplossing valt!!

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:35
als ie gewoon laadt mag ik er toch vanuit gaan dat hisax gewoon geladen is....?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Je MOET aan hisax doorgeven welke type chipset je ISDN kaart heeft en protocol je gebruikt.
Voor een lijst van alle typen moet je kijken in de readme.hisax van je kernel documentatie, het protocol is altijd type 2 (Euro/DSS). Let op dat je bij sommige typen nog een IO address en IRQ nummer moet doorgeven.

Voorbeeld voor een Dynalink kaart 'insmod hisax type=36 proto=2'.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26
Zelfs al voer ik het type en het protocol in dat nog deed tie het niet, dus daar ligt het niet aan, bij mij werk dezelfde kaart (eicon in mijn geval) wel op een andere debian bak .

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Pagina: 1