[RedHat 8.0] blauw scherm met rare tekens voor login

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:00

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ben ik weer met een redhatvraagje...

voor de login krijg ik (of tijdens de login, want het flitste ook een beetje erdoor) zie ik twee dingen waar ik tussen kan kiezen...maar die twee dingen (twee 'woorden') zijn echt onleesbare...aantal vage tekens achter elkaar.

als ik eentje kies krijg ik weer een ander blauw vak met 1 onleesbare optie, en dan weer de vorige en als ik dan weer enter dan kom ik weer bij de login.

voor de rest heb ik nog nix met linux kunnen doen omdat ik een mega newbie ben :9 Net hier op GoT wat zitten lezen en kwam dus startx tegen, dat kwam me wel weer een beetje bekend voor, dus dat probeer ik dadelijk ook maar es...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
ik heb die startx nu uitgevoerd en ik krijg de melding 'fatal error: no screens'. Ik dit opzoeken hier op GoT, maar met die antwoorden ken ik nog nix. Er stond iets van xf86setup draaien, maar hoe moet ik dat uitvoeren? en zou dat mijn probleem kunnen oplossen? Zou dit ook te maken kunnen hebben met dat blauwe scherm? Is het belangrijk bij Linux dat je het merk monitor goed ingeeft?

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Je kan met control + alt + backspace de xserver (het grafische gedeelte) killen en dan kom je in een dos achtige omgeving. Door type je gewoon xf86setup in.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
maar ik zit niet in een grafisch gedeelte, ik zit nog steeds in een console window...daar staat 'login' ... ik log in als root en dan tik ik startx en dan wil ie switchen naar iets grafisch denk ik en dan krijg ik die error (met een paar anderen erna)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

ipv startx doe es xf86setup en volg de stappen

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja precies, ga dat eerst maar eens doen. Met een handleiding erbij ofzo.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.