Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Speakerled

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 41728
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10-2006
K weet niet of dit al eens gedaan is maar ik denk ik zeg het maar ff.
Ik (en misschien wel andere tweakers) werd dat gepiep van mn pc speaker beu.
Zodoende kwam ik op het idee om ipv van een speaker, er een ledje op te zetten, gewoon de speaker afgerukt en een Ledje erop gesoldeerd.
Dit werkt ook perfect en zo kun je nog precies zien wat je speaker je te vertellen heeft.

K heb dit topic in deze pub gezet, omdat ik dit handigheidje in mn CM heb gestopt.
(Nee sorry, geen pics, want hij is nie bijzonder genoeg... ;) )

/edit/
In een ouwe AT kast je gewoon je Turboledje pakken.
Hebbik in Linux servertje ook gedaan
/edit/

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

_/-\o_

Geweldig goed idee!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• OverSoft
  • Laatst online: 27-11 22:25
alleen stuurt ie de led aan met 5 volt en dat vind de led helemaal niet leuk, dus je moet er wel ff een weerstandje tussen pleuren

bij mij heeft het alleen geen nut, aangezien op mijn mobo (Abit AT7MAX full edition) de pc speaker ook via de onboard sound wordt afgespeeld.

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

is idd heel makkelijk te doen, maar zo'n speakertje is toch bedoeld om te waarschuwen als er iets fout gaat, is zo'n ledje dan niet veel onopvallender?

You are free to do as we tell you to

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Goed id, kheb in me server geen geluidskaart, en soms piept die wel eens bij een melding ofzo. Door dat ledje dus nie meer, misschien voer ik hem nog uit :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• 41728
K heb t zonder weerstandje gedaan en mn ledje brand niet door hoor, k heb amber, groen en rood geprobeerd.

Tis idd iets onopvallender, maar tis bij mij meer mn bedoeling om te kunnen zien wat ie doet en vooral as k weer eens aant klooien ben.

:P K zal s ff met me multimeter gaan spelen

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
sleeping_hollow schreef op 03 november 2002 @ 15:38:
is idd heel makkelijk te doen, maar zo'n speakertje is toch bedoeld om te waarschuwen als er iets fout gaat, is zo'n ledje dan niet veel onopvallender?
Inderdaad. laatst wilde mijn pc niet opstarten, en dan hoor je tenminste nog dat onheilspellende PIEEEEEP-PIEP-PIEP-PIEP-PIEP. maarja anders zie je da ledje knipperen. Btw dat ie op 5V loopt hoeft geen probleem te zijn, het speakertje staat nooit lang te piepen. Dus het ledje ook nie

• 41728
En ik werd dat ge - PIEEEEEP-PIEP-PIEP-PIEP-PIEP beu, dus vandaar mijn beetje nutteloze uitvinding...

Verwijderd

Wimbopuntnl schreef op 03 november 2002 @ 16:08:
En ik werd dat ge - PIEEEEEP-PIEP-PIEP-PIEP-PIEP beu, dus vandaar mijn beetje nutteloze uitvinding...
Helemaal niet. Denk daar maar eens over na.

• 41728
huh?

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
goed idee, heb ik alleen al een andere oplossing voor;

ASUS POST REPORT _/-\o_

een keurige vrouwensstem deelt mij mee:

power on selftest completed, computer now booting from operator system...

als m'n tb niet aan gesloten is krijg ik ook een keurige "no keyboard detected" te horen :D:D:D

dit gaat allemaal over m'n geluidskaart, maar volgends mij kan ut ook over de pc speaker..

het is iig een stuk minder irritant als die "piep" :+

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

nou echt handig hoor.. gaat er iets fout merk je het niet..
( heb al 13 ledjes aan de voorkant zitten.. dan valt 1 knipperende led ook niet op )

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

-JB- schreef op 03 november 2002 @ 16:54:
goed idee, heb ik alleen al een andere oplossing voor;

ASUS POST REPORT _/-\o_

een keurige vrouwensstem deelt mij mee:

als m'n tb niet aan gesloten is krijg ik ook een keurige "no keyboard detected" te horen :D:D:D

dit gaat allemaal over m'n geluidskaart, maar volgends mij kan ut ook over de pc speaker..

het is iig een stuk minder irritant als die "piep" :+
Ik heb ook een Asus mobo, staat dat progje @ 1 van die CD's :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

ik heb ook veel liever af en toe die piep als weer een ledje erbij... mijn pc piept alleen bij het opstarten 1 keertje kort.. of als er iets fout gaat met nieuwe hardware ofzo
daar kan ik best mee leven..

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
GGS_VR6 schreef op 03 november 2002 @ 17:00:
[...]

ja dat klinkt idd leuk, waar heb je dat vandaan?

dude... wait... what...

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Das wel handig vind ik, ik merk het toch wel als iets echt fout gaat... Dus das ook geen rede om het te laten :)

Laatste keer dat ik m'n pc speakertje hoorde was toen m'n videokaart kapot ging [ weekje terug :( Is nu opgestuurd naar de leverancier blablabla...] Maar dat ik geen beeld had en een transistor iets erop stonk kan ik ook wel zonder dat ding zeggen :D

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
yay! die vrouwenstem... wat een onzin... als je een goede tweaker bent moet je je juist aan iriteren. of het nou een knipperende led, een piep, of een nieuwslezer is... haal dat ding gewoon uit je case ;) doe ik ook...

Verwijderd

NoTo schreef op 03 november 2002 @ 17:06:
[...]

ja dat klinkt idd leuk, waar heb je dat vandaan?
Hoe zijn jullie van plan om software te gaan draaien tijdens de poweron self test ???

Die vrouwenstem word dus aangestuurd via de BIOS ofzo, die software zit dus op je mobo ergens en kan je zelf niets (of niet veel) aan veranderen. Ik heb het nog niet op mijn Asus mobo, is alleen bij de nieuwere dacht ik. Het is natuurlijk wel handig ;)

ontopic : In IEDERE case die ik ooit gehad heb heeft de speaker nooit meer dan 1 dag gewerkt. Ik haal dat ding er altijd uit, want ik vind het echt overbodig, als je PC 1 maal loopt dan en je komt er echt niet uit waarom hij eens niet opstart dan doe ik die speaker er eens 5 minuten in ofzo(wat dus nog nooit nodig geweest is)

of je neemt een asus ipanel ...

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

GGS_VR6 schreef op 03 november 2002 @ 17:00:
[...]

Alleen de P4B versie en hoger van Asus hebben een chick onboard, de AMD borden niet...

Verwijderd

mijn a7v333 heeft ook die vrouwenstem anders ook.

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
mijn epox heeft al ledjes. ze kunnen zelfs getallen en letters weergeven.
_/-\o_

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Fuzzems schreef op 03 november 2002 @ 18:39:
mijn epox heeft al ledjes. ze kunnen zelfs getallen en letters weergeven.
_/-\o_
Klopt, deze geeft zn errorcodes niet op het scherm maar direct van t mobo af... dit vind ik zelf heel erg handig, ik wou dat asus zijn bordjes met deze functie uitrustte want ik ben niet zown epox fan ;)

Abit heeft op somige bordjes ook een stem i.p.v. een speakertje... ken meerdere mensen, maar die irriteren zich er enorm aan :)

Verwijderd

Bierkameel schreef op 03 november 2002 @ 18:20:
[...]

Alleen de P4B versie en hoger van Asus hebben een chick onboard, de AMD borden niet...
Onzin. Kep hier dat mobotje AK73 Pro (A) is voor AMD en komt ook een stem uit.

DR. Voice heet het.

Ow ik zie het is A-open :D

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:52

Tarin

Just plain weird.

Op zich wel geinig.. maar nou heb je geen geluid meer in Keen!

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• 41728
Ik had in Keen altijd geluid via mn geluidskaart. Mar k heb dr inmiddels al een schakelaartje tussen gezet. Kejje switchen tussen led & speaker.

• Benadski
  • Laatst online: 28-11 12:55
sleeping_hollow schreef op 03 november 2002 @ 15:38:
Je kan in zo'n geval een solid state relay (soort van optisch relais) eraan hangen en dan een 220V 1000W bouwlamp schakelen... Dan valt het weer op :P

Of een schakelingetje die de eerste (bij mij enige) piep negeert en als er nog één of meer volgen een LED constant laat knipperen... Dan weet je wel wanneer er wat aan de hand is, zonder storend geluid (als je 's-nachts stiekum je pc aan wilt zetten om pr0n te kijken zonder pa en ma wakker te maken is dit het handigst)...

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Gaan sommige ledjes niet stuk van wisselstroom?

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 22:27
TB schreef op 05 november 2002 @ 17:27:
Gaan sommige ledjes niet stuk van wisselstroom?
Niet als je m beveiligt. Dat wil zeggen de spanning beperken: de ene kant op 1.8Vdc en de andere kant op een 1N4148 oid werkt perfekt :) Of je neemt een bi-color LED met twee aansluitingen, probleem ook opgelost :)

if you're gonna be dumb you gotta be though

• Praetorian
  • Laatst online: 02:27
-JB- schreef op 03 november 2002 @ 16:54:

[..]

[..]
Niet operator maar operating system :) B)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

dat ik daar niet aan ged8 heb :D goed id ;) nog ff w8en op de leds van de IA...

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1