Bij mij vorige install deed mijn brander het perfect(alleen 1 regel bij grub en hij deed het).
Nu heb ik dus een nieuwe install(met kde3.1rc1) en nou doet de brander het niet, heb het hele gentoo forum al afgezocht maar niks lost het op.
Deze dingen heb ik allemaal al geprobeerd:
rick@192 rick $ cdrecord --scanbus
Cdrecord 1.11a33 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2002 Jörg Schilling
cdrecord: No such file or directory. Cannot open '/dev/pg*'. Cannot open SCSI driver.
cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you are root.
rick@192 rick $
werkt dus niet
En de kernel opnieuw bakken met SCSI cdrom, scsi generic, ide-scsi emulation, en vendor-specific extensions, hielp ook niet.
En met deze regel bij lilo:
# Linux bootable partition config begins
image = /boot/bzImage3
root = /dev/hda2
#root = /devices/discs/disc0/part2
label = Gentoo
read-only # read-only for checking
append="hdd=ide-scsi"
# Linux bootable partition config ends
Deed ie ook niks, hij ziet hem nu alleen als cdrom lezer en niet als brander bij K3b.
Iemand nog enig idee waar dit aan kan liggen?
PS: bij de vorige install was mijn brander /dev/hdc, nu is mijn dvd speler /dev/hdc en de brander /dev/hdd, en xcdroast ziet de brander ook niet.
Nu heb ik dus een nieuwe install(met kde3.1rc1) en nou doet de brander het niet, heb het hele gentoo forum al afgezocht maar niks lost het op.
Deze dingen heb ik allemaal al geprobeerd:
rick@192 rick $ cdrecord --scanbus
Cdrecord 1.11a33 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2002 Jörg Schilling
cdrecord: No such file or directory. Cannot open '/dev/pg*'. Cannot open SCSI driver.
cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you are root.
rick@192 rick $
werkt dus niet
En de kernel opnieuw bakken met SCSI cdrom, scsi generic, ide-scsi emulation, en vendor-specific extensions, hielp ook niet.
En met deze regel bij lilo:
# Linux bootable partition config begins
image = /boot/bzImage3
root = /dev/hda2
#root = /devices/discs/disc0/part2
label = Gentoo
read-only # read-only for checking
append="hdd=ide-scsi"
# Linux bootable partition config ends
Deed ie ook niks, hij ziet hem nu alleen als cdrom lezer en niet als brander bij K3b.
Iemand nog enig idee waar dit aan kan liggen?
PS: bij de vorige install was mijn brander /dev/hdc, nu is mijn dvd speler /dev/hdc en de brander /dev/hdd, en xcdroast ziet de brander ook niet.