clocksnelheid

Pagina: 1
Acties:

• e--merge
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-06 00:03
Wanneer ik met het programma wcpuid naar mijn clocksnelheid kijk dan zie ik 598 Mhz ( vrij normaal heb Athlon 600 Mhz ) . Maar als ik dan op analyse klik krijg ik telkens een andere clocksnelheid variërend van 450 Mhz tot 600 Mhz. Is dit normaal ?
Kan dit komen doordat ik een nieuwe grafische kaart in mijn pc heb gestoken ( voorheen TNT2 Ultra nu Geforce 4 Ti 4200 ) Daar heb ik trouwens ook een probleem mee want die draait op agp 1x terwijl mijn mobo agp 2x ondersteunt.

Weet iemand hier een oplossing voor ?
Alvast bedankt.

Verwijderd

Kijk even in je bios waar de multiplier en FSB op staat, vertel dat ons.

• e--merge
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-06 00:03
Is wel een pc van compaq , gaat dus niet.
Maar het is wel de FSB die varieert en niet de multiplier.

Verwijderd

e--merge schreef op 03 november 2002 @ 15:21:
Is wel een pc van compaq , gaat dus niet.
Maar het is wel de FSB die varieert en niet de multiplier.
Ik heb wel eens een compaq pc gehad bij een vriend waarbij je met F1 in je bios komt i.p.v. DEL

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ja ik geloof dat als je geen Award BIOS heb dat je dan met F1 erin moet komen probeer dat eens.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Burning_acid schreef op 03 november 2002 @ 15:33:
ja ik geloof dat als je geen Award BIOS heb dat je dan met F1 erin moet komen probeer dat eens.
Heeft niets met Award/AMI/Phoenix/wat dan ook te maken, de OEM (PC fabrikant) kan ervoor kiezen om een willekeurige toets(encombinatie) voor BIOS toegang te gebruiken.

Veel voorkomende zijn Del, F1, F2, F10, Ctrl-Alt-Esc, enz.enz.enz...

Maar hier gaat het om een Compaq, dan direct 2 opmerkingen:

- OEM BIOSsen hebben meestal geen multiplier instellingen in BIOS :z
- Veel Compaq PCs hebben de programma om BIOS settings te wijzigen niet in het CMOS staan zoals de meeste PCs, maar in een aparte (zeer kleine) partitie op de HDD. Heb je die partitie gewist, dan kun je je BIOS niet in. Een Compaq recovery disk kan dan wel eens uitkomst bieden.

Maar goed, ik vind dit eigenlijk maar een vaag topic- dat het aantal MHz niet exact 600 is maar 598 ofzo komt vaker voor (met een multiplier van 6x betekent een verschil van maar 0.15MHz in de FSB dat je CPU speed met een MHz afwijkt) en is, mits niet flagrant ernaast niets ongebruikelijks.

Dan ga je met een of ander progje kijken wat hij meet en om welke reden dan ook heeft die prog moeite om de snelheid te meten. Ben ik dan de enige die het eerder aan het progje zou verwijten dan gelijk te denken dat je PC steeds van 600 naar 450 MHz zit te springen 8)7

edit:
En mbt die AGP 1x/2x- daar moet je hem in BIOS op 2x voor zetten, zie eerdere opmerkingen over BIOS. Overigens, heb je al op de Compaq site gekeken naar een manual voor jouw model :? Dat zou heel wat gezoek en toetsgedruk kunnen schelen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1