Cistron Maxx delen met buurman

Pagina: 1
Acties:

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
ik wil dus over niet al te lange tijd een cistron maxx abbonementje nemen en dat met de buurman delen,
de maximale snelheid is ong 800KB down en 50KB up
Nou is mijn vraag dus is het mogelijk om een servertje te maken welke de bandbreedte eerlijke verdeeld zodat, wanneer we beide on-line zijn ik max 400-25KB krijg en hij dito, en wanneer er maar een on-line is die persoon de volle bandbreedte van max 800-50KB krijgt
Ook wil ik graag weten of het delen vd verbinding van invloed zal zijn op mijn ping in games waneer de buurman bv met 400KB een DivX ophaald

Ik heb bij 2 mensen navraag gedaan hiernaar, maar de een zegt dat het heel simpel is dmv een progje voor win2k, en de ander zegt dat het onmogelijk is
bijde hebben naar mijn mening redelijk wat verstand van netwerken maar misschien komt dat doordat ik er zelf niet zoveel van af weer... B)
wat betreft de search: ik zou niet weten welke key-word(s) ik zou moeten invoeren..... 8)7
bvd.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Tuurlijk is dat mogelijk, vertel alleen even wat voor OS je hebt cq wilt gebruiken. Onder zowel Linux of BSD en Windoze is het gewoon mogelijk, al dan niet met extra software :) Maar vziw is het bij zowel Cistron als TweakDSL niet toegestaan om je DSL lijn buiten je gezinnetje te delen :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• ernst
intoxicated schreef op 03 november 2002 @ 15:13:
Tuurlijk is dat mogelijk, vertel alleen even wat voor OS je hebt cq wilt gebruiken. Onder zowel Linux of BSD en Windoze is het gewoon mogelijk, al dan niet met extra software :) Maar vziw is het bij zowel Cistron als TweakDSL niet toegestaan om je DSL lijn buiten je gezinnetje te delen :)
(ff iets weg gehaald uit mijn vraag ;) )
Erm wat betreft OS, ik heb nog geen server maar ik wil dus minimale specs omdat een dure server onzin is hiervoor (lijkt mij) alleen aan de andere kant moet het niet te moeilijk in te stellen zijn en stabiel zijn... of loop ik achter en is Linux ook voor (redelijk) ''gemiddelde'' computeraars geschikt :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

ernst schreef op 03 november 2002 @ 15:35:
(ff iets weg gehaald uit mijn vraag ;) )
Dat je eigenlijk TweakDSL noemde in je post? >:)
of loop ik achter en is Linux ook voor (redelijk) ''gemiddelde'' computeraars geschikt :?
Het maken van een simpel routertje kan zonder al teveel leeswerk, en de iptables-config e.d. kan je zo overtypen uit een howto als je geen bijzondere eisen stelt. Kijk ook hier maar even, searchresultaten uit ACM's Omega Search:
klik. :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• ernst
intoxicated schreef op 03 november 2002 @ 15:41:
[...]
Dat je eigenlijk TweakDSL noemde in je post? >:)

[...]
Het maken van een simpel routertje kan zonder al teveel leeswerk, en de iptables-config e.d. kan je zo overtypen uit een howto als je geen bijzondere eisen stelt. Kijk ook hier maar even, searchresultaten uit ACM's Omega Search:
klik. :P
'
erm hmmz *proest kuch* nee dat bedoelde ik natuurlijk niet :X wij delen het huis met de buurman die ook nog eens familie is 8)7 O-)
Wat voor eisen steld de software die jij noemde aa de hardware ? en wat zijn voor jou bijzondere eisen ?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je de hardware nog niet hebt, kun je dan niet beter zo'n edimax router kopen (70 euro) ofzo?
Daar kun je die bandwidth niet eerlijk mee verdelen, maar is dat echt nodig?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Lijkt mij wel dat dat echt nodig is, aangezien je met een download van 600 k niet meer de laagste ping hebt omdat je ook nog een beetje upload nodig hebt he.... het blijft ADSL.... Je moet is kijken naar een linux server zoals gezegd, of een ß van .net server, d8 dat het daar ook mee kon maar dat is natuurlijk nog niet echt mogelijk... ;) Linux lijkt me het makkelijkst.

Verwijderd

Zeer intressante vraag die ik in een iets andere vorm, vaker voorbij heb zien komen en die ik zelf ook wel een heb gesteld.(KaZaA verbruikt alle bandbreedte)
Nog nooit een goed andwoord gelezen.

Verwijderd

Ik zoek hetzelfde, maar dan in een andere vorm...binnenshuis :+

Ik zit hier in huis met 4 pc's en een laptop. Mijn kids zitten mega te downloaden of online te spelen (zelfs een server te hosten)... zodat ikzelf er last van krijg.

Disciplinaire maatregelen helpen niet O-) ...dus...zoek ik ook iets (softwarigmatigs) om de bandbreedte "eerlijk" te verdelen...

Oja, ik heb dus bij voorbaat al Cistron MAXX genomen >:)

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Je kan een linux router wegzetten en deze laten balancen. Mijn buren zitten ook op mijn netwerk voor internet. En de router verdeeld dat standaard al aardig. Als we beide downloaden is het beide de helft. Net alsdat je met meerdere pc's zelf internet :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Brainwaste
  • Laatst online: 12-07 13:04
Als je een systeempje hebt waar windows 98 oid op kan draaien is het mogelijk om daar Sygate Office Network of Sygate Home Network op te installeren geloof ik.
Daarmee kan je de verbinding echt splitten.

Voor Office Network kijk hier
Voor Home Network kijk hier

• ernst
zou voor alle genoemde oplossingen (zowel lunux als windows) een PII 300MHz met 128mb SD genoeg zijn ?

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

ernst schreef op 04 november 2002 @ 16:01:
zou voor alle genoemde oplossingen (zowel lunux als windows) een PII 300MHz met 128mb SD genoeg zijn ?
Ja. Een Linux routertje draait al probleemloos op een 486 met 16MB memory. Win2k zal ook wel op je routertje draaien.

- Pastor Richards @ VCPR

• ernst
en zou dat ook genoeg zijn om bv later DivX jes met de buren te gaan delen
dus een grote HDD er in knopen en dan alle share zooi daarop zetten ?
En er is nog een grote vraag niet beantwoord...
Bij ADSL met 50KB down en 25KB upk an je op goede servers pings van ong 50 halen
nou heb ik dus qua upload het dubbele en qua download nog veel meer beteknd dat, dat we teglijkertijd kunnen gamen en dan toch allebei een ping van rond de 50 hebben ?

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Niet zo slim om dit op got te posten... aangezien Cistron en TweakDSL medewerkers dit lezen.
Je word nml direct afgesloten als zij door hebben wat je van plan bent. Het is niet aangeraden dit te doen aangezien je je zelf zo op zadelt met een contract voor een jaar die je dan wel verplicht bent te betalen.

Om je band breedte te delen raad ik linux aan. >:):7

Paradigm: Shift happens.

• ernst
het is ook niet aan te raden ze daar nog eens op te wijzen :P
beter is het mijn vraag te beantwoorden.....

Pagina: 1