Toon posts:

studioboxen nodig!

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een paar studioboxen met een goede kwaliteit-prijsverhouding. ik zat zelf te denken aan Behringer Truths (500 euro nieuw bij Thomann), maar als iemand een andere aanrader heeft, hoor ik het graag! ook als iemand nog ergens tweedehands boxen weet hoor ik het graag. m'n budget is niet erg groot, die 500 euro vind ik al best veel...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

zoek eens naar de alesis "monitor one".
Die hebben wij in het verleden gebruikt in een studio en daar waren we zeer tevreden over.
Die vind je wellicht op marktplaats en anders wel op soundworld.nl

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Spendor LS3/5A

redelijk oud, maar nog steeds veel gebruikt...ik weet alleen niet of ze 2e hands een beetje te krijgen zijn.

site: http://www.ls35a.com/

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik zal er eens naar kijken!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:09:
Spendor LS3/5A

redelijk oud, maar nog steeds veel gebruikt...ik weet alleen niet of ze 2e hands een beetje te krijgen zijn.

site: http://www.ls35a.com/
Idd erg goede speakers, frequentieverloop is kaarsrecht. Erg neutrale speaker.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kijk anders een.. wel passief helaas
de Tannoy system 600
(de actieve heb je ook )
www.musicstorekoeln.de

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53

Eraser127

Nijkerk

teacher schreef op 03 november 2002 @ 19:56:
zoek eens naar de alesis "monitor one".
Die hebben wij in het verleden gebruikt in een studio en daar waren we zeer tevreden over.
Die vind je wellicht op marktplaats en anders wel op soundworld.nl
of de Absolute zero; mooi rood :9

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu zelf te denken aan de Midiman Studiophile SP-5B... active paar gezien voor 409 euro bij Thomann... goede dingen over gehoord...

Verwijderd

Topicstarter
met een active paar heb ik geen versterker meer nodig of wel?

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 00:05:
met een active paar heb ik geen versterker meer nodig of wel?
Nee, actief heeft ingebouwde versterker, in tegenstelling tot passief.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

vooral zelf goed luisteren is altijd een goed idee... ga naar grote winkels (musik produktiv heeft veel staan, voor als je in het oosten vh land woont).
en luister dan zelf en kijk en vergelijk...

Verwijderd

Topicstarter
nog tips voor zaken in omgeving amsterdam?

Verwijderd

De Midiman Studiophile monitors hebben de neiging om vermoeiend te klinken. Ze zijn niet echt ideaal om uren naar te luisteren. Ik gebruik zelf de Behringer truth's en ben er erg tevreden over. De optie om alles te regelen is ideaal.

Plaatsing - Past het geluidsbeeld aan naar de plaatsing van de speaker (hoek, lange muur, open ruimte)

Hoog - Je kan het hoog trimmen in stappen van 2 db

Mute - Je kan de woofer en de tweeter afzonderlijk muten.

Het vermogen is ook een reden om deze te nemen. Echt een speaker om hard mee te draaien maar ook geschikt voor het meer subtielere werk. Hij blijft hoe dan ook transparant en open klinken. Het laag is mooi diep en de response is meer dan goed. Je kan 'm gebalanceerd of on gebalanceerd aansluiten.

Groetjes,

Dave

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 16:38:
nog tips voor zaken in omgeving amsterdam?
RAF, Dijkman, goudengids.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 20:52:
De Midiman Studiophile monitors hebben de neiging om vermoeiend te klinken. Ze zijn niet echt ideaal om uren naar te luisteren. Ik gebruik zelf de Behringer truth's en ben er erg tevreden over. De optie om alles te regelen is ideaal.

Plaatsing - Past het geluidsbeeld aan naar de plaatsing van de speaker (hoek, lange muur, open ruimte)

Hoog - Je kan het hoog trimmen in stappen van 2 db

Mute - Je kan de woofer en de tweeter afzonderlijk muten.

Het vermogen is ook een reden om deze te nemen. Echt een speaker om hard mee te draaien maar ook geschikt voor het meer subtielere werk. Hij blijft hoe dan ook transparant en open klinken. Het laag is mooi diep en de response is meer dan goed. Je kan 'm gebalanceerd of on gebalanceerd aansluiten.

Groetjes,

Dave
ja, ik neig nu ook meer richting behringer truths inderdaad... het vervelende is dat de reviews elkaar vaak tegenspreken. daarom wil ik zelf ook nog effe de Tannoy Reveals, Truths en de Studiophiles beluisteren om te kunnen vergelijken. hoeveel heb jij voor de Truths betaald en waar (als ik vragen mag O-) )?

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 04 november 2002 @ 21:04:
[...]

RAF, Dijkman, goudengids.
thanx, we hebben hier in Lelijkstad zelfs een RAF :). vroeg me inderdaad al af of ze ze daar zouden hebben...

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Raf in Amsterdam heeft een pro afdeling. Andere Rafs dacht ik niet. En Dijkman is idd een prima adres om te luisteren, maar niet om te kopen want ze zijn veel te duur.

Ik heb trouwens zelf goede ervaringen met Samson monitortjes.

En je kunt Audio Amsterdam proberen. Is weliswaar geen winkel, maar ze kunnen van alles leveren.

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Zelf zit ik te denken om een Tannoy Reveal (actief) aan te schaffen. Persoonlijk vind ik de Thruth's wat teveel hoog hebben. Je mix zal dan wat te dof klinken op andere speakers, en om 't nou weer weg te EQ'en op de speaker...

Verwijderd

Topicstarter
MisterDon schreef op 05 november 2002 @ 01:50:
Raf in Amsterdam heeft een pro afdeling. Andere Rafs dacht ik niet. En Dijkman is idd een prima adres om te luisteren, maar niet om te kopen want ze zijn veel te duur.

Ik heb trouwens zelf goede ervaringen met Samson monitortjes.

En je kunt Audio Amsterdam proberen. Is weliswaar geen winkel, maar ze kunnen van alles leveren.
kopen doe ik dan wel bij thomann.de!
maar het is toch wel chill om hier eerst effe misbruik te maken van de beluistermogelijkheden >:)

Verwijderd

Topicstarter
GREENSKiN schreef op 05 november 2002 @ 02:38:
Zelf zit ik te denken om een Tannoy Reveal (actief) aan te schaffen. Persoonlijk vind ik de Thruth's wat teveel hoog hebben. Je mix zal dan wat te dof klinken op andere speakers, en om 't nou weer weg te EQ'en op de speaker...
ja, daarom wil ik ze ook eerst ff zelf allemaal beluisteren... het is allemaal zo subjectief, welke speaker voor jou het beste is...

Verwijderd

Ben je er al uit of je actieve of passieve monitors wilt? En als je passieve wilt, heb je al een versterker en zo ja, welke?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

GREENSKiN schreef op 05 november 2002 @ 02:38:
ik zal liever dan even doorsparen voor een set system 600A / 800A

cheelt veel kwaliteit.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 14:46:
Ben je er al uit of je actieve of passieve monitors wilt? En als je passieve wilt, heb je al een versterker en zo ja, welke?
nee, ga later deze week ff langs de RAF denk ik...
puur op reviews, meningen en opties afgaand, neig ik nu nog naar de Truths.

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels ook een optie: m-audio studiophile BX8's... wel iets duurder dan de Truths, tussen de 630 en 700 euro.
iemand hier ervaring mee? of met de iets simpelere versie, de SP-8B's?

Verwijderd

hoeveel heb jij voor de Truths betaald en waar (als ik vragen mag )
Ik heb ze gekocht toen de gulden nog het wettige betaal middel was :)

1100 gulden voor 2 speakers. We hebben in de studio 2 paar. Het eerste paar was 2 x zo duur |:(

Gekocht bij feedback (rotterdam) en een paar in Belgie

Maar ze zijn het zeker waard. Kben er nog steeds zeer tevreden over :)
Persoonlijk vind ik de Thruth's wat teveel hoog hebben.
Precies de reden waarom ze er de trimfunctie voor hoog en laag in hebben gezet.

Je kan het hoog met stappen van 2 db aftrimmen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 23:25 ]

Verwijderd

tannoy reveal, mackie hr824 of hr624, event20/20 of ps6, genelec 1029 of 1030.. genoeg goede monitoren :)

Verwijderd

Zeker. De Mackie's zijn heel erg goed. De behringer Truth's zijn clonen van de mackie hr824. Ik heb in veel reviews gelezen dat die 2 niet echt heel veel van elkaar verschillen. Maar dat heb ik niet met eigen oren kunnen beoordelen :)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1