Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende config:
-Athlon 1800
-256 mb ddr
-300 w knakevoeding
-Gigabyte GA7vrxp rev 1.1
-Win XP Prof.

Als ik mijn pc afsluit in windows gaat sluit hij zonder problemen af. Vijf seconden later start hij dan echter weer automatisch op! Als ik hem dan met de powerknop uitzet blijft hij uit.

Een bijkomend probleem is dat wanneer ik een pci kaart in één van de sloten steek de pc aanspringt. Ook toen ik laatst een usb stekker in mijn pc stak (toen ie uitstond) ging hij aan.

Ik weet niet waar dit aan ligt. Heb al wat zitten rommelen en nadat ik mijn pc heb overgebouwd in mijn nieuwe chiefteckast heb ik nog steeds dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kijk eens in de bios :)
en dan iets zoeken bij power> power up control ofzoiets :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 18:41
Wat voor een BIOS versie gebruik je en wat voor een voeding, iets meer info graag!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al gedaan, maar die functie zit er niet bij. Ook niet iets wat erop lijkt.
Ik heb het idee dat ie kortsluiting maakt ofzo. (als ik een usbkabel inplug start de pc op???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voeding heb ik reeds vermeld...
bios versie weet ik zo direct niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
Je hebt een knake voeding????
Misschien is een bios update dan iets wat je kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwste bios we in?
En eens een zwaardere voeding proberen (>400Watt) zou ook geen kwaad kunnen.

En waarom zouden Gigabyte moederborden niet stabiel zijn?
Ik heb alleen maar goede ervaringen met Gigabyte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga weg Roy, (Roy is mijn huisgenoot die aandacht wil...) Hij weet niet waar ie het over heeft en kan mijn probleem ook niet oplossen anders had ie dat allang gedaan. Is er een mogelijkheid om mensen uit je topic te weren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
Pardon? Probeer dit soort interne strubbelingen van Tweakers te houden. Ik bedoel het gewoon goed, wil je nou geholpen worden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog de originele versie van de bios. (Flashen lukte niet.) Maar vroeger had ik dit probleem niet. Sinds een paar maanden opeens wel. Hier was geen aanwijsbare reden voor.
Wat voor een voordeel zou een zwaardere voeding hebben? Dat heeft toch niets met het opstartprobleem te maken? (ik kan me vergissen hoor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 15:25:
Is er een mogelijkheid om mensen uit je topic te weren?
Nee, er is wel een manier om mensen helemaal uit het forum te weren })

Maar da's offtopic. Je zegt het zelf al, je hebt een knakevoeding. Ook last van spontane resets soms? Ik zou de voeding maar 'ns vervangen..

Wat voor vidkaart heb je eigenlijk? Da's het enige bekende waar dat mobo wel eens last van kan hebben, kan geen zware vidkaarten aan. (soms ook wel trouwens...)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Wat voor vidkaart heb je eigenlijk? Da's het enige bekende waar dat mobo wel eens last van kan hebben, kan geen zware vidkaarten aan. (soms ook wel trouwens...)"

Geforce 2 ti 64mb Leadtek, niet een hele zware dus.
Geen last van resets verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
Wat voor een flash programma gebruik je dan dat het niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat nu de nieuwste bios op. Nog steeds hetzelfde probleem. De pc wordt afgesloten, hij gaat volledig uit, 5 sec later springt hij weer vanzelf aan en start gewoon op. Als ik de pc met de powerknop uitzet (een aantal sec indrukken tot hij uitspringt) gebeurt dit niet.
Of er al dan niet een te lichte voeding in zit heeft volgens mij niks met dit probleem te maken? En ik kan ook niet even een nieuwe voeding kopen om er dan achter te komen dat dit niks oplost natuurlijk.
Pagina: 1