Swiftech MCX4000 maakt kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ik heb een p4 2.53ghz waar ik een mooie swiftech mcx4000 op wou planten..nou goed..alles mooi gecleaned enz met schoonmaakalcohol (96%) sink bevestigd (mooi verdeeld erop geschroefd), daarna fan op de sink(papst 12v) (fan later omdat als je de fan er met heatsink en al er opzet je niet meer je heatsink vast kan schroeven, bij dit model..)

euh bijna vergeten....ik had ook nog een erg mooie arctic silver laagje over mn p4 spreader gemaakt..was net een ijsbaan....heatsink ook arctic silver over..dit uitgesmeerd..en vervolgens weer weggeveegd/schoongemaakt(om die zogenaamde microscopische putjes en groefjes te vullen ermee..)
was echt heel mooi gegaan allemaal..pc aan..doet niks...bootfout C3..bios to ram probleem..STOND er..was dus compleet random error, want later bootte ie totaal nie meer..
stock cooler erop gerost....en boot wel..stock cooler eraf en HEEL secuur weer de swiftech erop..geen boot..
ding maakt dus kortsluiting. mn mobo is een EpoX 4ga4+

1: wie hebben dit probleem ook(gehad)?
2: hoe opgelost?

ik denk erover na iets van plastic ertussen te gebruiken ..de standaard swiftech plugjes zijn van alu ofzo...

3: waar zijn die dingen ergens te krijgen ?

mis je info meld dan maar hoor ^^
search werkt niet zo lekker...zijn meer random kortsluiting verhaaltjes en vaak gigantisch grote topics waar misschien 1x wat in wordt gezegd over kortsluiting..

heatsink: http://www.swiftnets.com/products/mcx4000.asp
mobo: http://www.epox.nl/english/products/motherboard/4g4a%2B.htm

ma ma ma ma ma macron one

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Nee ik ken het probleem niet, maar je kan eens bij de doe-het-zelf-boer kijken...

Verwijderd

misschien heeft je swifttech geen rpm snoertje? en wilt ie niet aan omdat hij geen meetwaardes krijgt van de fan (soort beveiliging) :?

Verwijderd

maybe alles 1x loshalen en goed bekijken hoe je alles hebt gedaan

anders weet ik het ook niet want ik heb zelf geen p4

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 14:41:
misschien heeft je swifttech geen rpm snoertje? en wilt ie niet aan omdat hij geen meetwaardes krijgt van de fan (soort beveiliging) :?
mn papst fan heeft een rpm snoertje :)
Door garnage - Sunday 03 November 2002 14:45

maybe alles 1x loshalen en goed bekijken hoe je alles hebt gedaan

anders weet ik het ook niet want ik heb zelf geen p4
al gedaan..alles zat goed, het was echt een stukje perfectie.. maar ja...waar de bouten door het mobo gaan maakt hij (denk ik) kortsluiting, rare is..daar hoort niet echt wat belangrijks doorheen te lopen etc...
mn vraag was dus ook of er meer mensen ervaring hiermee hadden en hoe zei het dan oplosten ..

edit: ok het is wel erg zeker nu dat de bevestigingsbouten de boel kortsluiten ..nu heb ik kleine nylonplastic ringetjes nodig..dat wordt ff zoeken.
irritante is swiftech beweert dat ze die meelevered bij dit soort heatsinks...

ma ma ma ma ma macron one

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Stukje tape misschien?

iStockphoto

Pagina: 1