[Router] Cisco Soho 77 en Draytek Vigor 2200e Probleem

Pagina: 1
Acties:

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 06:48
Hallo,

Ik heb adsl van @work en deze leveren een cisco soho 77 adsl modem mee. Je kunt verder niet bij dit modem komen om iets te configgen of wat dan ook.

Nu hebben we dus een Vigor 2200E gekocht om internet mee te kunnen delen i.p.v. met een aparte pc.

Alleen nu zit ik met het probleem hoe je dat nu instelt, want ik heb dus geen inbel informatie of wat dan ook, want dat zit allemaal in het modem ofzo.
Het ip-adres krijg je van het modem, net als de dns servers enzo.
(Je steekt gewoon je modem aan de tel. lijn en de utp kabel in je netwerkkaart en je kunt internetten, verder hoef je nix te doen).
Maar nu weet ik dus niet hoe je de internet acces op de router moet instellen. Ik heb een heel hoop geprobeerd alleen ik kreeg het niet werkend.

Weten jullie een oplossing.

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Het staat allemaal heel duidelijk in de handleiding van de Vigor hoe het moet. En anders wel op de site van Draytek.

De router aansluiten en met je comp naar adres 192.168.1.1 in je webbrowser. User "admin" en wachtwoord leeg volgens mij (staat in de handleiding). En dan kan je alles instellen wat je maar wilt op de router.

Aansluiten router:
UTP van modem naar router in de WAN aansluiting. Vervolgens vanaf de switch in de Vigor naar de verschillende computers UTP trekken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En daar heb je dus idd een manual voor, en anders kom je met de search ook een heel eind gok ik zo ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Open

Braaikamer - Smoke&BBQ

• GameFreak
ik probeerde uit te leggen dat ik zeker geprobeerd heb de router in te stellen. en ik weet ook wel hoe ik erbij kom enzo.
Alleen ik heb het probleem hoe je de router instelt voor adsl als je verder geen login informatie hebt. Want in de handleiding staan alleen maar voorbeelden met adsl als je wel login informatie hebt, zoals username en password.
Ik heb het geprobeerd in te stellen met static / dynamic IP. Alleen hiermee kreeg ik het niet werkend. En de andere manieren PPtPen PPPoE hebben login informatie nodig die ik dus niet heb.

Verwijderd

Weet je wat je doet je steekt de utp van de cisco in de draytek en je gebruikt hem zo.... dus gewoon een netwerk router.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij moet je die Draytek niet op ADSL instellen, jouw modem regelt dat allemaal al zelf. Gewoon ethernet instellen met automatisch IP dan zou het moeten werken.

Wat voor IP krijg je normaal van je modem? Een private-range IP (192.168.x.x of 10.x.x.x) of gewoon een 'echt' ip?

• GameFreak
Ik krijg een echt ip van het modem en ook alle dns servers en gateway enzo.

Ik zal eens kijken of ik kan uitvinden hoe ik mijn router instel voor ethernet router

• GameFreak
Moet ik als ik de router wil instellen voor ethernet gewoon geen dingen invullen bij de internet acces onderdelen. En bij de "Ethernet TCP/IP and DHCP Setup" alleen 1st IP/subnet invullen en voor de rest niks doen, behalve de clients goed instellen. :?

• GameFreak
Ik heb net geprobeerd om het werkend te krijgen doormiddel van het bovenstaande, alleen daarmee krijgt de router geen ip adres of wat dan ook van het modem en dus werkt het niet. Wie weet hoe ik het wel moet instellen.

• GameFreak
Niemand verder meer?

Modbreak
Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen :(

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie op 04-11-2002 11:47 ]

Verwijderd

Volgens mij is een cisco soho 77 een router (is dit 'm http://www.routit.nl/csp_...asheet_soho_77_series.asp ?)
zo ja dan dan heb je die Draytek Vigor helemaal niet nodig, switchje of hub aan de cisco hangen zou dan voldoende moeten zijn om 'm te delen. op die soho zit gewoon IOS (het taaltje om een cisco te configgen) en daar moet je dus ook bijkunnen, bijv met telnet.
Als je niets van IOS weet moet je dr echter afblijven

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk accepteert dat modem alleen het MAC adres van jouw computer, dat kun je met die Draytek gewoon faken. Dat zou ik eens proberen.

Verwijderd

Ga naar je web interface van je Draytek Router
kies dan voor Internet Access Setup
en vervolgens voor Static or Dynamic IP
daar selecteer je Obtain an IP address automatically
en zet je Broadband access op enable
Druk op OK

en kijk dan vervolgens als je weer terug ben in het hoofdmenu (Main menu)
Online status

en als het goed is heb je bij je WAN Status nu een IP staan

en internet moet het doen :)

• GameFreak
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 21:22:
Volgens mij is een cisco soho 77 een router (is dit 'm http://www.routit.nl/csp_...asheet_soho_77_series.asp ?)
zo ja dan dan heb je die Draytek Vigor helemaal niet nodig, switchje of hub aan de cisco hangen zou dan voldoende moeten zijn om 'm te delen. op die soho zit gewoon IOS (het taaltje om een cisco te configgen) en daar moet je dus ook bijkunnen, bijv met telnet.
Als je niets van IOS weet moet je dr echter afblijven
Dat zou mooi zijn als ik bij het modem kon komen, maar zoals ik al in mijn eerste post zei, kan ik niet bij het modem om wat dan ook te configgen dus dit is geen optie.

Maar ik zal datgene van Caesium eens proberen.

• GameFreak
Heb het nu werkend gekregen doormiddel van de tips van Bigs en Caesium.
Alleen werkt het nog niet op 1 van de 3 pc's, maar dat zal wel een instel foutje zijn.

En ik krijg mirc niet aan het connecten, want die blijft maar zeuren over "couldn't lookup your hostname". Ik heb poorten 113 en 6667 geportmapped, maar dit had niet veel nut.

Modbreak
Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen :(

Verder vriendelijk verzoek om gebruik te maken van de EDIT knop als je na 5 minuten iets proberen wat toe te voegen hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie op 04-11-2002 11:48 ]

Pagina: 1