[xp] netwerkkabel niet aangesloten... PROBLEEM

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
XP geeft opeens de melding dat mijn netwerkkabel niet is aangesloten, terwijl dat wel het geval is.

Dit is gekomen nadat de pc is blijven hangen tijdens het in standby zetten.

Ik heb de netwerkadapter al opnieuw geinstalleerd, systeemherstel gedaan, kabel in andere poort op HUB gestoken, maar niks helpt.

Wie weet er een oplossing???

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Branden er wel lampjes op je kaart? Weet je zeker dat de kabel nog gewoon werkt? Al een andere kabel geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hoe staan je duplex instellingen? Zet die eens op automatisch. Kameraad van mij had dat probleem ook :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Nee, op de kaart branden ook geen lampjes meer.
Ik heb het idee dat XP de kaart niet goed aanstuurt of iets dergelijks

De Duplexinstelling staat op AUTO

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

kan ook defecte kabel of kaart zijn, zit je kaart bv nog goed vast in je pci slot?

Verwijderd

als je de mogelijk hebt, ff een ander kaartje proberen. denk dat het kaartje het loodje heeft gelegd. Anders haal je morgen ff een nieuw kaartje, kleine 10 euro en je hebt er weer een.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb verder niks met de pc gedaan.
Ik drukte op Standby bij Afsluitscherm van XP.

Vervolgens stond er ' standby wordt voorbereid'

Daarbij bleef de pc hangen.
Toen heb ik gereset, en sinds die tijd doet hij dit.

Kan een kaart of kabel er dan maar zo opeens mee stoppen??

Verwijderd

OPnieuw Xp erop zetten, werkt het gegarandeerd

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 14:35:
OPnieuw Xp erop zetten, werkt het gegarandeerd
en anders krijg je van Vinex een nieuwe :Y)

maar wie ben jij om dat te garanderen? Een kaartje kan ook gewoon kapot gaan hoor

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Het lampje van je netwerkkaart wordt niet aangestuurd door je bestringssysteem. Dat lampje is puur hardwarematig. Dus óf je kabel is naar z'n grootje, of je nic.

Verwijderd

Lijkt me niet echt dat het kaartje kapot is, Xp zal wel in de knoei liggen doordat er een probleem is met de standby. Kaartje eruit halen, alle drivers eraf, opnieuw erin zitten en installeren. Een netwerkkaartje kapot? Lijkt me echt heel sterk, geluidskaart gaat ook niet kapot nadat ie in standby heeft gestaan.

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

standby='spelen' met stroom. Als er iets fout gaat kan ik me best voorstellen dat ie kapot gaat hoor. Alles kan kapot.
Maar je hebt gelijk, je kunt even proberen om het kaartje bijvoorbeeld in een andere computer te zetten.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
en na afloop natuurlijk wel vertellen wat nu het probleem was :)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Nou, ik heb even bij mijn buurman een kaartje kunnen krijgen, voor even te leen.
Dit kaartje werkt perfect. Ik heb daarna voor de gein mijn, nu kapotte, kaartje weer even terug gezet, en geen resultaat. Nog steeds zelfde.
Dus morgen even nieuw kaartje kopen...

En van die Standby blijf ik voorlopig af :D

Pagina: 1