Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] mat/Frost effect bij LEDjes

Pagina: 1
Acties:

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52
omdat ik es iets wou uitproberen voor eventuele kerstverlichting met behulp van LEDs, dacht ik eraan om ze mat te schuren.

Dit heb ik gedaan door van de LED voorzichtig egaal langs een korrel 400 schuurpapiertje wrijven,
het effect wat je hiermee creert is een LED die van alle kanten goed zichtbaar is (bij heldere LEDs heb je meestal maar een smalle stralingshoek, en van de zijkant zie je het niet echt.
het leuke van dit schuurpapier, is dat het eigenlijk nog te ruw is (ja en 400 hoort echt al in de klasse van fijn schuurpapier) waardoor het me niet lukte om de boel mooi egaal te schuren, hierdoor lijkt het net of er een vries/dauw laagje op de LEDs zit,

ik kreeg helaas niet de kleur mooi op de foto van bedie leds, roder is mooi rood, ipv roze, en groen is mooi fris grasgroen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandj/sample_leds/mat_ledje.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandj/sample_leds/mat_ledje2.jpg

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

is dit een vraag :? Ik vindt het wel een goed idee om op die manier je ledjes mat te krijgen; maar met 400 is dus net niet de manier? Wat zou er gebeuren als je de led plat ipv. bol maakt? Zou dat ook al helpen om het geheel wat egaler stralender te krijgen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• spacy
Spider.007 schreef op 03 november 2002 @ 14:28:
is dit een vraag :? Ik vindt het wel een goed idee om op die manier je ledjes mat te krijgen; maar met 400 is dus net niet de manier? Wat zou er gebeuren als je de led plat ipv. bol maakt? Zou dat ook al helpen om het geheel wat egaler stralender te krijgen?
ik kan het eens doen bij een rode led,
maar ik zou inderdijd fijner schuurpapier gaan gebruiken, korrel 800 of meer

Verwijderd

Ziet er leuk uit, maar het kan beter.....

Golfje krijgt ideetjes

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

ziet er heel netjes uit, is idd wel een goed id voor mijn blauwe powerled!

You are free to do as we tell you to

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:59
Eigenlijk zonde om zo'n mooie egale LED te gaan schuren maar het ziet er wel leuk uit. Is handig bruikbaar voor dingen :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zijn er sowieso al geen matte LEDS te koop? Of zijn dat van die dingen die weinig lichtopbrengst hebben, dat kan ook nog...

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:46
Als je niet teveel licht erdoor kwijtraakt(minder fel) dan is het wel cool want dat kan je het lampje beter zien vanuit meerdere hoeken :)

If it aint broke, fix it till it is!

• Venxir
  • Laatst online: 30-11 11:46
En ik heb nu bijna mijn led vu meter onderdelen binnen, ik wacht op de ledjes :P

(sorry voor dubbelpost)

If it aint broke, fix it till it is!

• BaRF
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

beetje superlijm d'r op, krijg je hetzelfde effect :X

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Waarschijnlijk krijg je met etsen een beter mat effect. Ik weet niet precies uit welke kunststof de led omhulsels bestaan, maar veel kunststoffen kunnen niet goed tegen aceton (en bij gebrek hieraan, nagellak remover). De superlijm truk werkt waarschijnlijk op dezelfde manier.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
De meeste ledbehuizingen (dus het plastic bolletje) zijn gemaakt van epoxy oid.
En wat gebeurt er als je er brillo staalwol overheen haalt?

Verwijderd

Of VIM....

of thinner?

Verwijderd

ik krijg een leuk idee voor mijn CoolBleu case :9

CoolBlue - © 2002 By KingOfDos
Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.digiskin.net/coolblue.gif

• spacy
ja goed idee die stoffen,
aceton speelde ik op school al mee
m'n pa werktte op een lab, en die had dus ook wel es wat kleine potjes met troep in de schuur staan, het potje aceton had ik op een dag dus meegnomen naar school en dara hebben we in de klas (havo 2) toen een aantal balpenbehuizingen compleet in op laten lossen >:)
waarop volgens we het vloeibare plastic goedje al druppelend en smerend over de stoep en zelf een muur van een school lokaal hadden gesmeerd (deze muur hebben ze later maar opnieuw geverfd)

ik ben dus inderdaad wel es benieuwd wat het de reactie met LEDs is :P

• Casejunkie
  • Laatst online: 26-11 11:22
heb je dit ook al geprobeerd met de blauwe leds.

ben best benieuwd naar het effect nog ff wachten en ik heb mijn leds van de ia!!!

>:)

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Met een dremel de lens erafhalen vergroot de lichthoek ook aanzienlijk (let wel op, het element (en het draadje) mag niet beschadigen!!!)

Het licht gaat niet verloren lijkt me, het gaat alleen meerdere richtingen op, er is niets wat het licht tegenhoudt...

Misschien is een klein gaatje (<= 1 mm) al genoeg om het licht te verspreiden...

• Kr3Kr
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Spider.007 schreef op 03 november 2002 @ 14:28:
ja, want dan is zn lens weg. niet vergeten om m ook weer te polijsten [dremel]

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1