Toon posts:

GeForce MX 2 OC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In m'n nog te kopen systeem wil ik een GeForce MX2 kaart(Hercules). Nu vraag ik mij af of het voor mij wel nodig zal zijn om de kaart te overklokken. Ik zal een 17" monitor gebruiken en waarschijnlijk op een resolutie van 1024 X 768 gaan werken. Ik zal vooral GP3 en TOCA spelen.
Dus toch de Hercules kaart kopen en OC'en of heeft dat weinig zin?

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Als je op 32 bits kleur wilt spelen is overklokken zeker aan te raden.
Ik was voorheen ook geen overklokker. Maar toen ik mijn 8 MB Voodoo 2 verving door een 32 MB GF2MX wilde ik toch ipv maximaal 800x600x16 tenminste op 1024x768x32 kunnen spelen. En daarvoor is de GF2MX eigenlijk toch net te traag. Overklokken geeft dan net dat beetje extra performance dat je nodig hebt.
Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik on-overgeklokt ook met oude drivers (5.32) speelde die een flink stuk trager waren dan de 6.35 die ik nu heb, dus wellicht is het met nieuwe drivers wel speelbaar zonder over te klokken.

Het is gewoon een kwestie van proberen. Ben je tevreden met de performance dan hoef je niet per se over te klokken. Maar toch is het sowieso leuk om eens te proberen want misschien merk je toch verschil, ook al was je al tevreden.

Verwijderd

Ik hep ook een herculez gf2 mx, en ik heb met counter-strike en quake3 op high detail een fps van 100 op 1024/768... zonder over te klokken... Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor processor je hebt... maar blazen doe hij wel bij mij

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ook met 32-bits kleur? Echt niet! Dat kan alleen in 16 bits. De geheugen-bottleneck maakt 1024x768x32@100 helemaal niet mogelijk met een GF2MX. Daar helpt je processor niets aan.

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de adviezen, ik weet nu al genoeg en zal de kaart gewoon kopen.