Toon posts:

ASUS A7V266c met AGP- opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal, ff t volgende: pas geleden heb ik een nieuw mobo gekocht, asus A7V 266c. tis verder een prima ding en heb altijd wel goede ervaringen met asus produckten. Zogauw ik echter na het installeren van een nieuwe OS de driver voor mn asus gf3 8200dlx drivers installeer en daarna reboot, start windows niet meer.

Het systeem doorloopt wel het hele bootproces, maar zodra je verwacht het bekende aanlog- scherm te zien wordt het zwart en blijft dat zo. Dit had ik eerder Niet met voormalig moederbord en heb inmiddels al w98, XP en 2K geinstalleerd allebei met zelfde resultaat. Inmiddels van alles in BIOS geprobeerd, andere AGP- kaartje maar de OS laat zich alleen maar in Veilige modus volledig opstarten, om vervolgens de zonet geinstalleerde drivers te removen. Heb ook al nieuwste BIOS revision, drivers van zowel nVidia als Asus geprobeerd. Mn hardware is verder in goede staat, maar toen ik mn voeding bekeek, zag ik bij output 235watt staan.

tis net alsof agp- kaartje met juiste drivers meer stroom nodig heeft. Zowieso toch? ik bedoel dat als ie alle mogelijkheden gaat gebruiken zoals vette kleurweergave en 3D heeft ie toch ook meer stroom nodig ?? kan het zijn dat mijn voeding gewoon te weinig vermogen afgeeft voor dit moederbord met agp- kaart? lijkt me het enige dat overblijft, denk je niet? Als iemand hier meer over weet hoor ik t graag!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het ligt bijna zeker aan je voeding. Als je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ had gelezen, dan was je tot de conclusie gekomen dat je voor zo'n systeem minstens een 300W~350W voeding nodig hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
hey thanks voor de snelle reactie. zie je wel ?! ik had nml nog een oude atx kast met bijbehorende voeding. hoog tijd voor een vervanging dan!

:-)