Toon posts:

Roaming profile problem: Outlook express op W2k en NT4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een problem met roaming profiles tussen een Windows 2000 professional SP3 + IE6 en een Windows NT4.0 Workstation SP6a + IE6.

Als ik met dat account op de NT 4.0 machine inlog werkt alles prima. outlook express werkt, etc.

Zodra ik aflog en op de W2k machine inlog werkt ook alles nog prima. Outlook express mailberichten staan er, etc.

Zodra ik dan weer aflog en aanlog op de NT4.0 machine inlog werkt Outlook Express niet meer.
Ik krijg dan de volgende fout:

http://rednar.homeip.net/windows.gif

Dit begint zodra er 1 keer met dat profiel is aangelogt op een W2k machine. Wanneer ik weer inlog op de W2k machine krijg ik de fout niet meer. Alleen op de NT 4.0 machine. Welk wachtwoord ik ook probeer, geen een werkt.

Ik heb een een profiel gemaakt, en daaronder gebeurt dit zelfs, terwijl ik geen wachtwoord heb ikgesteld.

Ik heb het vermoeden dat dit met Wk2 SP3 te maken heeft, vanwage de strictere security settings.

Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

Heeft niets met SP3 te maken. Dit hebben wij op het werk ook (NT4 en 2k workstations). Zodra er eenmaal op de 2k workstations is ingelogd, komt dit probleem de kop op steken. Zeer irritant. Gaat hij wel door als je op "cancel" klikt? Heb je ook al een keer een nieuw profiel aangemaakt?

Verwijderd

Damn, dit is iets in het register.
Pas had ik ook zoiets op een NT4 server, als ik weer weet wat het precies is zal ik het ff posten.

Verwijderd

Topicstarter
Dit gebeurt ook met een nieuw probleem. Erg lastig inderdaad... :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 19:39:
Dit gebeurt ook met een nieuw probleem.
Het gebeurd ook met een nieuw probleem? Profiel bedoel je zeker? :)

Verwijderd

Topicstarter
nieuw profiel. Hij gaat wel door als je op cancel clickt, maar je password voor je pop3 enz. zijn weg en kunnen ook niet opgeslagen worden. Zodra je weer op W2k zit heb je je normale pop3 accounts weer.

Ben wel heel nieuwschierig naar de registry optie van Baboonatwork :)

Verwijderd

Ik ben nog zoekende..

Het was heel laat toen ik dit heb aangepast..

Gevonden..!!

Ik weet alleen niet of dit ook echt met jou probleem heeft te maken..
HK cur. user/software/microsoft/protected system storrage provider.

Die onderliggende sleutel moet je weg knikkeren, kan alleen als admin en dan alleen van een andere gebruiker... (Test dit eerst ff met een export functie!! )

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2002 23:16 . Reden: Het was ff zoeken..!! ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks.

Ik zal het van de week eens met een test account proberen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan op je W2K machine ook je "Protected storage service" disablen, dit zorgt ervoor dat (bv) passwords e.d. niet meer gesaved kunnen worden in IE en OE, maar voorkomt wel dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks elevator.

Als ik dit uitzet op een W2k machine, betekend dat dit ook het probleem op de NT4 machine oplost?
Testen is waarschijnlijk de oplossing, maar dat gaat op dit moment niet
Pagina: 1