WD800JB 8mb - Maxtor DMplus9 8mb

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Heeft er iemand al de specs van deze twee(80gb Maxtor DiamondMax Plus 9 7200rpm 8mb cache en de Western Digital 80gb 8mb cache) schijven tegenover elkaar gebenched?

Die van maxtor is nieuwer en nog niet zo veel mee gebenched neem ik aan.
En zou hiervan graag de bench vergelijkingen willen zien want ik twijfel nog steeds welke te kopen. :7

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 26-09 21:28

charrel

Cortisol4life..

ik had hetzelfde heb me helemaal te pletter gezocht. Bijna niks te vinden over die maxtor. Toen stond die maxtor bij mycon op de site toen hem daar maar gehaald.
Toen alles geinstalleerd vielen de prestaties en zeker het geluid wat dat ding maakte erg tegen. Ik zoeken op internet had ik dus de 2mb versie gekregen :( Schijnt dus dat ze die 8mb versie helemaal niet hebben. Die wd hadden ze wel, die vind ik dus ook echt goed. Hij is snel en errug stil. Die maxtor kan alleen op udma6 draaien, maar in de praktijk red je udma 5 al niet :P Dus dat maakt volgens mij niks uit. Die wd vind ik iig een prima schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
En dat met "100 % FDB (fluid dynamic bearing) motors" op die maxtor? Lijkt me toch niet zo heel lawaairig te moeten zijn. Weet je wel zeker dat het een DMplus 9 is?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er is inderdaad weinig over de Maxtor DMP9 te vinden, maar de schijf is vergelijkbaar met de D740X, zij het dan dat de DMP9 ook met 8MB cache verkrijgbaar is.

www.storagereview.com zal de komende weken zeker de DMP9 gaan reviewen. Nog even geduld dus :)

Er loopt overigens al een topic over de WD800JB: Western Digital 800JB, WOW!!
Volgens mij hebben enkele Tweakers reeds de DMP9 in bezit, alleen heb ik daarvan tot zover nog geen benches gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 26-09 21:28

charrel

Cortisol4life..

Spitfire_V5 schreef op 03 november 2002 @ 13:33:
En dat met "100 % FDB (fluid dynamic bearing) motors" op die maxtor? Lijkt me toch niet zo heel lawaairig te moeten zijn. Weet je wel zeker dat het een DMplus 9 is?
weet zeker dat het die plus was ja, die slimmerd van mycom zei nog dat je daaraan kon zien dat het de 8mb versie was. Het geluid viel me echt tegen!
De temp trouwens ook van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 22:51
van de Maxtor DiamondMax Plus 9 met 2 MB zijn hier al wel benches uit een RAID-opstelling. Ze scoorden ongeveer gelijk als Western Digital met 8 MB in RAID:

leo2222 in "Post hier je RAID0 scores!"

De Maxtorren met 8 MB zullen dan weer wat beter zijn neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er is inderdaad weinig over de Maxtor DMP9 te vinden, maar de schijf is vergelijkbaar met de D740X, zij het dan dat de DMP9 ook met 8MB cache verkrijgbaar is.
de dm9 is weer een maxtor ontwerp. de 740x is een quantum ontwerp.
Pagina: 1