Geen muis gevonden

Pagina: 1
Acties:

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb sinds een maandje of 3 een iTouch set van Logitech. Werkte perfect totdat de batterijen van de muis leeg waren. Nieuwe batterijen gekocht en toen leken de problemen weer over. Maar na een paar dagen hield de muis er weer mee op. De batterijen waren nog lang niet leeg (Duracell M3) en ook nieuwe batterijen leverden niets op. Heb toen mijn oude logitech muis maar weer tevoorschijn gehaalt maar ook deze muis werd wordt niet op de PS/2 poort gezien. Daarna heb ik de iTouch muis op een andere pc geprobeerd en daar werkte die zonder problemen. Ik dacht dat het misschien aan de PS/2 poort op me mobo lag en heb de iTouch dus via USB aangesloten maar ook daar reageert hij niet terwijl andere USB hardware prima werkt via die poort.

Kort samengevat: de PS/2 poort van me mobo schijnt niet meer te werken maar ook USB muizen weigert ie (zou ie soms bang zijn voor muizen :? :+).

Mobo is een Abit TH7II-RAID

Iemand een idee wat hier misgaat?

Verwijderd

ja, heb het probleem zelf ook gehad.
Na een verse installatie van het OS werkte het allemaal weer prima...

Verwijderd

Dat krijg je met vrijgezellen... ga eens naar buiten...!

Verwijderd

Staat het zender/ontvanger bakje te dicht bij het toetsenbord? Dat heb ik ook al eens als probleem ervaren, min. 20 cm. geloof ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 13:24:
Dat krijg je met vrijgezellen... ga eens naar buiten...!
?

hm der zit dus idd iets softwarematig fout in windows
misschien is een kernel file beschadigd ofzo

ik zou eerst ff een herstelpunt van voordat je problemen had met de muis proberen (mits je winxp hebt natuurlijk)

en anders hoop ik dat je een goede ghost hebt... :P

Verwijderd

Je kunt toch geen muis vinden, toch?

• froggie
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 13:51:
Je kunt toch geen muis vinden, toch?
Niet zo grappig aub.

Heb net een nieuwe install van XP erop staan (vorige OS was win98) maar het probleem is nog steeds niet weg. De receiver staat ongeveer 50 cm van me toetsenbord af dus dat kan het ook niet zijn...

• froggie
Hmm... op USB lijkt m'n iTouch muis het ineens weer te doen... vaag...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, net opnieuw geinstalleerd? Dus toen de muis al vaag deed? Kijk anders ff of je muis wel werkt met een ander OS, probeer bijvoorbeeld eens de live_linux-cdtjes (dan draai je 't vanaf een CD, je hoeft dus niets te installeren), hiervoor kan je o.a. Knoppix gebruiken.
Froggie schreef op 03 november 2002 @ 14:24:
Hmm... op USB lijkt m'n iTouch muis het ineens weer te doen... vaag...
Idd wel vaag, gaat wel het lampje branden als je hem aansluit ? (ik neem aan dat het een optical is)
Want dan krijgt hij iig. stroom.

Heb je trouwens op die andere PC hem uitgeprobeert met of zonder USB -> PS/2 'converter'? Misschien is de 'converter' kapot :o

• froggie
Die muis heeft gewoon een bal, kon dus niet controleren of ie stroom kreeg

Op m'n andere pc doet ie het gewoon met de PS/2 converter. Hij deed het hier eerst ook niet op USB maar XP zag hem blijkbaar ineens...

Verwijderd

raar.... ik heb ineens hetzelfde probleem met mijn desktop optical :(

met geen mogelijkheid de muis weer aan de praat te krijgen na batterij vervangen... :'(
iemand bekend met dit probleem

Verwijderd

verwijder de muis het apparaatbheer en laat hem opnieuwe detekteren of doe zelf "nieuwe hardware detektie". Heb dit nog niet gelezen.

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 00:15
Probeer ook eens de (nieuwste) drivers (voor XP) voor je cordless desktop te installeren. Kun je vinden op de site van Logitech. Ik had zelf wat connectie probleempjes, die waren opgelost na de installatie.

Verwijderd

Volledig verwijderen en opnieuw laten herkennen. Zit hij wel op de juiste channel?
Pagina: 1