Toon posts:

[Brander] Wel herkend door Windows, Niet door Nero etc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een aardig vaag probleem...
Gister mn oude pc bij mn oom geinstalleerd, allemaal aardig gelukt enzo. Nu had hij nog een oud systeem waar ik al een keer mee aangekloot heb omdat de brander het niet goed deed enzo.. Nu hebben we Hardeschijven moeten wisselen en dergelijke, en dus alles geformatteerd.. Van grond af aan opnieuw begonnen.. En je raad het al, na een hoop gekloot doet de brander het dus weer niet..

Het probleem is als volgt:
Brander en CD-Rom worden wel herkend bij het opstarten..
Brander en CD-Rom worder ook weergegeven in Windows (Deze comp)
MAAR, Nero/CloneCD/Adaptec, herkent de Brander niet als een ondersteunde writer! (Ik geloof dat deze de cdrom ook niet pakt zelfs) Als ik CD-Recoders aanklik zegt Nero dus heel simpel dat de brander niet ondersteund wordt.
Nu draait dat systeem op Win98, dus zat ik te denken aan verouderde drivers oid? Maar hij herkent hem wel vanzelf! De Brander is een Plextor 16*10*32 oid.. Dus daar zal het probleem niet liggen denk ik..

Ik meen dat ik alle kabels goed heb aangesloten, wel CD-rom en Burner op 1 Kabel, Secondary IDE, en de 2HD's op de Primary.. Dit zal ik iig nog een keer nakijken.

Ik weet nu dus echt niet meer hoe ik het vorige keer voor elkaar heb gekregen, en dit lijkt me echt een onmogelijk probleem! Iemand een idee hoe ik dit op ga lossen? _/-\o_

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Heb je een ASPI layer geinstalleerd?

specs

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waar ik vandaag achter kwam bij Windows 2000: Je moet op een of andere manier als Administrator ingelogd zijn en niet als Hoofdgebruiker, want dan ziet ie de brander idd niet :{ Heel mafjes...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Waar kun je in 2k/XP die rechten weggeven.... Ja, wáár weet ik wel, maar ik weet niet wélke.

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Room42 schreef op 03 november 2002 @ 13:26:
Waar kun je in 2k/XP die rechten weggeven.... Ja, wáár weet ik wel, maar ik weet niet wélke.
Mjah, wil ik ook wel weten, want mn broer mag geen admin zijn IMO >:) :P

• Room42
  • Niet online
Osiris schreef op 03 november 2002 @ 13:26:
[...]

Mjah, wil ik ook wel weten, want mn broer mag geen admin zijn IMO >:) :P
HAHAHA same story here! :P

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!

• Room42
  • Niet online
Maar kun je dus wel CD's LEZEN met de brander? Kortom, doet hij het verder wel??

Verwijderd

Topicstarter
yep, verders doet ie het...
topper schreef op 03 november 2002 @ 13:22:
Heb je een ASPI layer geinstalleerd?
Welke moet ik precies hebben dan? URL?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=download aspi layer] :z

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 03 november 2002 @ 14:02:
[google=download aspi layer] :z
:P Al gedaan, en heb er al 1..
Maar wil wel ff zeker weten of het de goeie is :)
Aspi32.exe?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook 2 maanden gehad en na het lezen van dit topic EINDELIJK opgelost: op mijn systeem waren 2 aspi layer dll's in gebruik. cdral.dll (aspi 1.00!!) en wnaspi.dll (4.60). cdral.dll weggedonderd, rebooten en voila... Controleer dat dus ook even, kan overigens heel handig met PXInfo.exe.
Pagina: 1