[Aopen DVD] hdd led blijft branden

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 00:48
Hoi

Aangezien mijn vorige trouwe 12 speed DVD speler van aopen een paar weken geleden ter ziele was gegaan, heb ik besloten om maar een nieuwe te kopen. Ik heb nu de Aopen 16x DVD speler, maar het gekke is dat nu constant mijn HDD led blijft branden :(. Verder doet de drive het uitstekend, maar het is wel verdomd onhandig als die HDD led constant brand ook wanneer er geen schijfactiviteit is.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem ? Of zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben met deze drive ?

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:27

Xanax959

relax...

Zelfde probleem, ik heb laatst een pc voor mijn ouders inelkaar gezet, ook met aopen dvd.
Hd ledje blijft ook branden. Schijnt nog geen oplossing voor te zijn...
Is trouwens op een Matsonic moederbord (van alles geintegreerd, SIS 7 nogwat chipset)

Atari portfolio Dos 2.11

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 00:48
mja ik zelf heb dan een ASUS A7V133, maar heb het ook op andere fonkelnieuwe high-end mobo's gezien. Het ligt dus niet aan het moederbord of IDE controller. Puur aan de drives.
Beetje jammer van Aopen, zijn kwalitatief gezien namelijk geen slechte DVD-spelertjes.

EDIT: Na wat zoekwerk op het officiële forum van Aopen heb ik uitgeindelijk toch de oplossing gevonden. Het probleem is op te lossen door de DVD drive op MASTER te zetten. Ik had hem op slave staan en mijn lite-on brandertje op master, dat was het probleem. Na het veranderen van de jumper settings werkt mijn HDD LEDje dus weer naar behoren :)