Toon posts:

Wiskundige vergelijking, goed opgelost?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
orgineel:
code:
1
(x² + xhc - xc + xw - x + wx + whc - wc + w² - w - x - hc + c - w + 1) - (x² + xhc - cx + wx - x)

Mijn oplossing:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
(1x² + 1xhc - 1xc + 1xw - 1x + 1wx + 1whc - 1wc + 1w² - 1w - 1x - 1hc + 1c - 1w + 1) - (1x² + 1xhc - 1cx + 1wx - 1x)
(1x² + 1xhc - 1xc + 1xw - 1x + 1wx + 1whc - 1wc + 1w² - 2w - 1x - 1hc + 1c + 1) - (1x² + 1xhc - 1cx + 1wx - 1x)
(1xhc - 1xc + 1xw - 1x + 1wx + 1whc - 1wc + 1w² - 2w - 1x - 1hc + 1c + 1) - (1xhc - 1cx + 1wx - 1x)
(- 1xc + 1xw - 1x + 1wx + 1whc - 1wc + 1w² - 2w - 1x - 1hc + 1c + 1) - (- 1cx + 1wx - 1x)
(- 1xc + 1xw + 1wx + 1whc - 1wc + 1w² - 2w - 1x - 1hc + 1c + 1) - (- 1cx + 1wx)
(- 1xc + 1xw + 1whc - 1wc + 1w² - 2w - 1x - 1hc + 1c + 1) - (- 1cx)
(+ 1xw + 1whc - 1wc + 1w² - 2w - 1x - 1hc + 1c + 1) - ()
(+ 1xw + 1whc - 1wc + 1w² - 2w - 1x - 1hc + 1c + 1)
xw + whc - wc + w² - 2w - x - hc + c +1

Mijn vraag: heb ik dit zo goed gedaan?
offtopic:
Nee, dit is geen huiswerk :)

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
stimmt!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wx + whc - wc + w² - 2w - x - hc + c + 1

Ik kwam dit uit, maar met vééél minder tussenstappen ..

vrij eenvoudige vergelijking lijkt me ?! ... En wat is nou het probleem ?!

Verwijderd

Topicstarter
Blizard schreef op 03 november 2002 @ 12:48:
wx + whc - wc + w² - 2w - x - hc + c + 1

Ik kwam dit uit, maar met vééél minder tussenstappen ..

vrij eenvoudige vergelijking lijkt me ?! ... En wat is nou het probleem ?!
Nou, ik heb tot vandaag eigelijk alleen nog maar gewerkt met 1 onbekende (X) in vergelijkingen, en aangezien jij met een (iets) andere uitkomst komt...kun je dan ook ff je tussenstappen laten zien?
offtopic:
Ik ben een beetje noob op W&L niveau

Verwijderd

Dit is geen W&L-onderwerp... Discussie is hier niet echt mogelijk, en aangezien jij de enige bent die iets aan de uitkomst hebt, zie ik niet in waarom dit topic iets aan W&L bijdraagt. W&L is geen helpdesk...

Ook vind ik niet dat je van GoTters mag verwachten dat ze dit eventjes voor je oplossen. Met de hand is dat een flinke klus, en geen bijster inspirerende... Als je je uitkomst wil controleren, raad ik je aan gebruik te maken van een softwarepakket als mathcad, die vindt het niet erg om dit soort dingen eventjes voor je op te lossen.

Verwijderd

Overigens, tussenstappen ZIJN er helemaal niet aangezien er geen vermenigvuldiging oid instaat: Het is gewoon een rechtstreekse aftreksom. De oplossing van Blizard is correct. Ik raad je sterk aan om je wiskundeboeken er nog eens bij open te slaan...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.