Toon posts:

PC Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of dit het juiste forum is en of dit 'mag', ik ga het in ieder geval proberen.

Ik heb thuis een 'oud beestje' staan:

* een P-II 350 MHZ
* met een Abit BX-6 Moederbord en 96 Mb RAM.

Nu wil ik mijn pc gaan upgraden (ik zat te denken aan AMD-Athlon XP 1700+). Ik heb niet zo heel veel verstand van het in elkaar zetten van computers, en daarom is mijn eerste vraag voor jullie misshcien makkelijk te benatwoorden,

'Hoe kan ik zien of mijn huidige kast geschikt is voor een nieuw moederbord?'. Ik heb zjuist de site van Abit(fabr. van huidige moederbord) bekeken:

http://www.abit.com.tw/ab...therBoard&pMODEL_NAME=BX6

En daar staat dat het een ATX mainboard is. Houdt dit dan ook in dat ik een ATX kast heb?

Ik wil mijn pc gaan upgraden vooral voor grafisch werk (illu & photosjop). Maar wil ook niet te veel geld besteden (+/- 400 Euro). Heeft er iemand nog tips?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 3

om te weten of het mag, is het nuttig om eventjes de stickey's aan te klikken en te lezen :)

Verwijderd

budjet is niet zo erg hoog, dus erg veel investeren zul je niet kunnen doen.

Bij de soort moederbord staat ook vaak de afmeting er bij.

amd xp 1700 is zo'n 100 euro
moederbord is ook zo'n 100 euro
dan heb je nog 200 euro voor geheugen en hd en videokaart en evt. geluidskaart.

geheugen +/- 120 euro voor 256 mb ddr 400 mhz A kwaliteit
Dan blijft er nog zo'n 80 euro over voor de rest

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 12:26:
En daar staat dat het een ATX mainboard is. Houdt dit dan ook in dat ik een ATX kast heb?
Tuurlijk!!! Wel even kijken of het bord niet te breed is voor je huidige kast, want ik heb ook ooit geprobeerd een MSI K7T Turbo in een PII kasje te meppen! Konden we weer met de auto terug naar Nijmegen om een nieuwe kast te halen :(

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 14:06
zal wel iets van een ecs k7s6a mobo worden met een 1700+, mx 440/460 en 256 ddr266 geheugen.

dat moet wel binnen het budget passen en dan is je pc weer redelijk up2date

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 16:17
als ik jou was zou ik een compleet nieuwe pc samenstellen, de oude kun je dan altijd nog gebruiken als mp3 server/router/netwerk-spelletjes-ding/verkopen

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
[quoteDan blijft er nog zo'n 80 euro over voor de rest[/quote]

Bedankt. Waar moet ik nog meer aan denken (de rest)?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
de faq zal je helpen met bouwen >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 12:26:
Ik wil mijn pc gaan upgraden vooral voor grafisch werk (illu & photosjop). Maar wil ook niet te veel geld besteden (+/- 400 Euro). Heeft er iemand nog tips?
http://www.tweedehandsmac.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 12:30:
budjet is niet zo erg hoog, dus erg veel investeren zul je niet kunnen doen.

Bij de soort moederbord staat ook vaak de afmeting er bij.

amd xp 1700 is zo'n 100 euro
moederbord is ook zo'n 100 euro
dan heb je nog 200 euro voor geheugen en hd en videokaart en evt. geluidskaart.

geheugen +/- 120 euro voor 256 mb ddr 400 mhz A kwaliteit
Dan blijft er nog zo'n 80 euro over voor de rest
En nog een raagje. Kan ik beter 256 mb ddr geheugen of 1024 mb ' normaal' gehugen nemen?

Verwijderd

Topicstarter
En kan ik mijn huidge koeler en voeding ook gewoon blijven gebruiken?

Verwijderd

je hebt een nieuwe koeler nodig en als je minimaal een 300 watt voeding hebt kun je deze nog wel gebruiken.

Geheugen, 256 mb ddr A kwaliteit 400mhz is een stuk sneller dan de sdram die je waarschijnlijk bedoelt met "normaal" Maar de hoeveelheid 1024 is natuurlijk wel weer beter.

Moet je die 1024 nog kopen? zo ja dan kun je beter ddr nemen.. zo nee ja dan moet je natuurlijk je 1024 gebruiken.

ddr kun je later meenemen naar nieuwere systemen, sdram heeft zijn langste tijd gehad, en wordt in de toekomst niet meer ondersteund door moederborden.

Let er op dat je ddr en sdram niet gelijk tijdig kunt gebruiken op je mobo (die beide ondersteund).

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Zie upgrade topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.