Ik moet voor school een herkansings opdracht maken, en dat moek morgen afhebben. Dis pas de eerste applicatie, kmoet er nog een maken dus maybe vandaag nog een post, maar het zit zo:
Je moet bepalen of de invoer even is of oneven. Als hij even is, / 2 is hij oneven dan *3 + 1 En hij moet stoppen als het getal 1 is.
Ik heb het volgende maar het wil niet werken, weet iemand wat ik verkeerd doe en kan mij helpen, want ik ben nu al 3 uur bezig en niets lukt :'(:
/edit code aangepast
Je moet bepalen of de invoer even is of oneven. Als hij even is, / 2 is hij oneven dan *3 + 1 En hij moet stoppen als het getal 1 is.
Ik heb het volgende maar het wil niet werken, weet iemand wat ik verkeerd doe en kan mij helpen, want ik ben nu al 3 uur bezig en niets lukt :'(:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| procedure TForm1.btngenereerClick(Sender: TObject); Var iPositie, ihagel, istartgetal: Integer; begin // Lees in istartgetal := strtoint (edtstartgetal.Text); // Voeg toe startgetal lstbxhagel.Items.add (inttostr (istartgetal)); // Bepaal hagelshit ihagel := istartgetal; while ihagel > 1 do begin if Odd(ihagel) then //doe je oneven dingen ihagel := (ihagel*3) + 1 else //doe je even dingen ihagel := ihagel / 2 lstbxhagel.Items.add (strtoint (ihagel)); end; end; |
/edit code aangepast