ik heb laatst op de laptop win2000 (+alle SP's) erop gezet en die staat met een crosskabel in verbinding met mn desktop (win XP), voorheen stond er ook win XP op de laptop en toen deed alles t prima. t probleem is dat de laptop geen bestanden van de laptop op de desktop kan zetten, maar wel andersom. want elke keer als ik iets van de laptop verplaatst naar de desktop (op de laptop dus) krijg ik een melding "bronbestand in gebruik". IPX enz zijn allemaal geinstalleerd. kweet t nu ff niet meer waar ik moet zoeken. iemand een idee?
Probeer anders eens "webcontent laten zien" (of zo iets) uit te schakelen. Had ik ook wel eens last van met het renamen van files. Komt volgens mij omdat je explorer die file opent zodat je in de explorer al kan luisteren of kijken -> bestand is dus in gebruik en geeft soms problemen.
ehmz je hebt onvoldoende rechten...dat lijkt me het meest waarschijnlijk 
en verder, als je alleen 2 pc's op elkaar aansluit voor filesharing is netBEUI het beste protocol, is namelijk het snelste omdat het weinig overhead heeft
als je wel wilt gaan internetten moet je voor tcp/ip gaan
en verder, als je alleen 2 pc's op elkaar aansluit voor filesharing is netBEUI het beste protocol, is namelijk het snelste omdat het weinig overhead heeft
als je wel wilt gaan internetten moet je voor tcp/ip gaan
rechten lijkt me niet t probleem, want de inloggen zijn precies t zelfde op beide pc's. zelfde naam en zelfde paswoord. en netbui heb ik al geinstalleerd...iemand nog een andere tip?