Toon posts:

[BF1942] onvoldoende virtueel geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik battlefield online ga spelen dan gaat hij de laatste tijd zeer traag.
Het ligt niet aan mijn verbinding of de servers want ik heb altijd een lage ping net als de rest van de spelers op bijvoorbeeld een EU UK server.

Als ik dan het spel afsluit wat ook veel tijd kost dan zie ik dat windows XP onvoldoende virtueel geheugen heeft.

Nu ben ik naar de instellingen gegaan van dit geheugen en dan zie ik dat de instellingen als volgt staan ingesteld:
begingroote: 384 MB
Maximale groote: 768 MB
door het systeem beheerde groote staat uit en geen wisselbestand staat ook uit.

Specs:
Windows XP pro
amd athlon 1400mhz
256 ddr geheugen
Geforce 2 GTS

Ik speel battlefield op de medium instellingen 800*600*32

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Een reepje van 256 MB geheugen erbij kopen en/of de grootte van je virtuele geheugen verhogen :?

Verwijderd

geheugen heb je genoeg, virtuele geheugen is ook goed ingesteld.
(winxp prof hoort goed te werken met 256mb drr)

Weet je zeker dat het door je geheugen komt, battlefield is online soms traag doordat de servers gewoon het aantal spelers niet aankunnen. (ping is dan wel goed, alleen server niet). Probeer het eens uit op een kleine server met goede ping, dus met bijv. maar 4-6 spelers.

edit:

Werkt je pc bij andere games wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 11:52:
geheugen heb je genoeg, virtuele geheugen is ook goed ingesteld.

Weet je zeker dat het door je geheugen komt, battlefield is online soms traag doordat de servers gewoon het aantal spelers niet aankunnen. (ping is dan wel goed, alleen server niet). Probeer het eens uit op een kleine server met goede ping, dus met bijv. maar 4-6 spelers.

edit:

Werkt je pc bij andere games wel goed?
Denk niet dat het aan de server(s) ligt, voorheen heeft het wel goed gewerkt, kon gewoon goed spelen op server tot 32 man.
Maar nu geeft windows de melding dat ik onvoldoende virtueel geheugen heb.

Verwijderd

Het is eerst altijd wel goed geweest?

Heb je in je bios of met bepaalde software dingen veranderd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sounds acceleratie aangezet, en mijn virtuele geheugen wat hoger gezet en dat schijnt de oplossing te zijn.
Ik kan nu weer vrolijk knallen met + 32 man :P

edit: en laat de connection speed niet op isdn staan als je kabel hebt ;)

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Als ik BF start op mijn computer met 512 mb ddr, dan hangt ie soms ff tijdens laden van lvl, of aan het begin van het spelen. Duurt zo'n 5 sec en dan krijg ik ook zo'n error van not enough virtual memory. Dat is vrij irritant, maar volgens mij komt het doordat sinds win2k sp3 mijn virtual memory management instellingen een beetje verkeerd zijn geworden. Weet iemand wat ik moet instellen als min. en max?

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

Topicstarter
HyperMan schreef op 03 november 2002 @ 12:50:
Als ik BF start op mijn computer met 512 mb ddr, dan hangt ie soms ff tijdens laden van lvl, of aan het begin van het spelen. Duurt zo'n 5 sec en dan krijg ik ook zo'n error van not enough virtual memory. Dat is vrij irritant, maar volgens mij komt het doordat sinds win2k sp3 mijn virtual memory management instellingen een beetje verkeerd zijn geworden. Weet iemand wat ik moet instellen als min. en max?

• Raptor34
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 22:10

Raptor34

ik zeg maar zo en niets anders

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 11:46:
Als ik battlefield online ga spelen dan gaat hij de laatste tijd zeer traag.
Het ligt niet aan mijn verbinding of de servers want ik heb altijd een lage ping net als de rest van de spelers op bijvoorbeeld een EU UK server.

Als ik dan het spel afsluit wat ook veel tijd kost dan zie ik dat windows XP onvoldoende virtueel geheugen heeft.

Nu ben ik naar de instellingen gegaan van dit geheugen en dan zie ik dat de instellingen als volgt staan ingesteld:
door het systeem beheerde groote staat uit en geen wisselbestand staat ook uit.

Specs:
Windows XP pro
amd athlon 1400mhz
256 ddr geheugen
Geforce 2 GTS

Ik speel battlefield op de medium instellingen 800*600*32

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb precies het zelfde systeem.
Bij mij laad het spel ook traag.
En schokt het en als je uit het spel gaat duurd het ook veel te lang.
En bij mij krijg ik ook de melding dat er onvoldoende virtueel geheugen is.
Maar ik heb het niet online.

In verband met de gemanipuleerde lever worst

Pagina: 1