[Win2k] Quick launch is weg, hoe terug halen?

Pagina: 1
Acties:

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Gisteren crashte mijn explorer.exe en toen hij terug werd gestart, kwam mijn Quick Launch bar niet meer terug. :( Rechtsklikken op het Start Menu brengt geen menu te voorschijn. In TweakUI heb ik al allerlei opties aan/uit gezet (vb. Enable Active Desktop, etc) maar niets brengt die bar terug.

Ik heb de search al gebruikt, en blijkbaar moet je je gebruikersaccount verwijderen als je quick launch bar ervandoor is. Maar de account waar hij weg is, is de Administrator account. Ook wil ik mijn instellingen bewaren daaronder. Simpelweg een nieuwe account overschrijven met de data uit de Administrator-map leidt er toe dat die nieuwe account ook geen ql-bar meer heeft. 8)7

Iemand raad?

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Inderdaad vreemd. Bij mij heb ik gewoon 1 gebruiker die elke keer na de installatie van windows zijn quick-launch bar weg is (nieuw aangemaakt). Die krijg je dan ook niet meer terug.

Je kan wel profile opslaan, nieuwe gebruiker instellen, oude verwijderen, hernoemen, alles terugkopieren. Hopelijk dat dat werkt.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Rechtklikken op je taakbalk --> toolbars en weer een vinkje zetten voor quicklaunch.
Of is juist daar de optie weg?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
Dat is de directory waar je quicklaunch staat, bij je admin weg mischien?

• F.U.B.A.R
Darkvater schreef op 03 november 2002 @ 11:07:
Inderdaad vreemd. Bij mij heb ik gewoon 1 gebruiker die elke keer na de installatie van windows zijn quick-launch bar weg is (nieuw aangemaakt). Die krijg je dan ook niet meer terug.

Je kan wel profile opslaan, nieuwe gebruiker instellen, oude verwijderen, hernoemen, alles terugkopieren. Hopelijk dat dat werkt.
Hoe kan ik een profiel kopieren? Ik kan alleen kiezen tussen "Toevoegen", "Verwijderen" en "Eigenschappen".
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 11:08:
Rechtklikken op je taakbalk --> toolbars en weer een vinkje zetten voor quicklaunch.
Of is juist daar de optie weg?
Ik krijg geen dialog als ik rechtsklik op de taakbalk. :/
Vae Victis schreef op 03 november 2002 @ 11:08:
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
Dat is de directory waar je quicklaunch staat, bij je admin weg mischien?
Nope, hij staat er nog. Incl de snelkoppelingen die erin stonden.

• Jimbolino
  • Laatst online: 31-12-2025

Jimbolino

troep.com

is je rechtermuisknop misschien kapot ? :P
het kan een policy zijn dat je niet met de rechtrmuisknop op de taakbalk mag

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• F.U.B.A.R
Het is mijn eigen PC en ik ben zelf de Administrator. Zoals ik al zei werkt het niet meer sinds explorer.exe eens crashte gisteren.
Voor de rest werkt de rechtermuisknop nog steeds perfect.

• F.U.B.A.R
-- BUMP --

• Darkvater

Darkvater

oh really?

F.U.B.A.R schreef op 03 november 2002 @ 11:17:
[...]

Hoe kan ik een profiel kopieren? Ik kan alleen kiezen tussen "Toevoegen", "Verwijderen" en "Eigenschappen".
Wat ik altijd doe is alles onder Documents and Settings/mijn_login_naam ergens opslaan. En dan later terugzetten.

Maar ik weet niet of het helpt

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• F.U.B.A.R
Yes! Het is opgelost!

Ik heb IE 5.5 SP2 opnieuw geïnstalleerd, dat hielp niet. Toen met TweakUI "Allow Active Desktop to be turned on/off" uitgezet en "Allow changes to Active Desktop" aangezet. Logoff en logon en het was in orde! :)

Je merkt pas hoe dierbaar iets is als het er niet meer is! :D

• F.U.B.A.R
Ik weet nu waaraan het precies ligt! In TweakUI moet je ervoor zorgen dat Shell enhancements aangevinkt is.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

F.U.B.A.R schreef op 16 november 2002 @ 15:16:
Ik weet nu waaraan het precies ligt! In TweakUI moet je ervoor zorgen dat Shell enhancements aangevinkt is.
fout. Bij mij staat het aan, en toch heb ik geen QuickLaunch. Als ik die expliciet aanzet, dan zegt ie " Can't create toolbar for "" ".

Het vreemde is, dat andere gebruikers wel de quicklaunch hebben.

• F.U.B.A.R
Hmm, ik heb het nochtans getest: ik had pas weer Win2k geïnstalleerd en dan zet ik met TweakUI al die "coole" maar onnodige Windows-effectjes uit. Opeens was mijn Quick Launch-bar weg. Ff voorgenoemde optie terug aangezet en hij was er weer.

Heb je al geprobeerd om IE opnieuw te installen? Dat hielp bij mij de vorige keer.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

F.U.B.A.R schreef op 17 november 2002 @ 19:18:
Hmm, ik heb het nochtans getest: ik had pas weer Win2k geïnstalleerd en dan zet ik met TweakUI al die "coole" maar onnodige Windows-effectjes uit. Opeens was mijn Quick Launch-bar weg. Ff voorgenoemde optie terug aangezet en hij was er weer.

Heb je al geprobeerd om IE opnieuw te installen? Dat hielp bij mij de vorige keer.
Hmm, niet zo veel zin in eigenlijk :). Maar hoe zou je verklaren dat alle andere gebruikers op die PC wel de quicklaunch hebben en ik niet? Echt weird.

Pagina: 1