scorpiodevil
gamecube nice games leuke grafix
PS2 veeel games mindere grafix
Xbox: Beste graphics, slechte controller, en weinig spellen (en vooral weinig góede spellen)
GC: Graphics ongeveer als PS2, beetje kiddie games
Ik ben iedergeval nog steeds blij met mijn keuze
Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf van wat voor games je houdt..
Verwijderd
Iedere consol is goed, maar op zijn eigen manier.
De X-Box heeft de mooiste graphics, maar er zijn nog niet erg veel spellen voor.
De PS2 heeft minder mooie graphics, maar er zijn al meer dan genoeg spellen voor.
De GameCube heeft wel aardig mooie graphics, maar ook daar zijn niet zo veel spellen voor.
De X-Box is wat duurder, maar heeft de beste hardware, de PS2 heeft de meeste spellen, maar die zien er wat minder uit, en de Gamecube heeft nog niet zo veel spellen, en is ook niet zo duur.
Welke het beste is is dus een persoonlijke mening, want je moet zelf weten wat je belangrijker vind, veel goede spellen of mooie graphics.
De X-Box zal ook meer betere spellen krijgen, maar de stroom goede spellen komt pas over een tijdje
Edit:
De Gamecube staat 'bekend' om zijn kiddie games, maar dat valt best wel mee! Resident Evil is een spel wat niet echt voor kleine kleuters bedoeld is
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Okyah schreef op 03 november 2002 @ 11:20:
[...]
XBox is niet meer zo duur, hoor, je kan voor 270 ofzo xbox krijgen met dvdkit
cube krijg je voor tzelfde geld, maar dan met mario (en mem-card, maar die heb je bij xbox al in de vorm van schijf) maarja, die is geen dvdspeler
ps2 krijg je voor 210 ofzo, maar dan zonder spellen en memcard. (dacht ik)
maarja, idd zijn er voor de xbox niet heel veel goede spellen, nog, voor de cube ook nog niet, maar voor beiden komen er binnenkort meer
maar kijk vooral naar de spellen die uitkomen, want ik vind graphics toch best wel ondergeschikt aan de kwaliteit van een spel, ik speel nog blij snes spellen en echt mooi kan je die toch niet noemen
ik ben zelf van mening datje zowel een xbox als een gamecube moet hebben
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
IDD dat ben ik ook zeker met jou eens, dan vergeet je zeker nog GTA 3 en NFSHP 2 er bij te vermelden. Vooral de nieuwe NFS heeft op de PS 2 dus echt wel de mooiste graphics. Maarja dit topic gaat zo toch op slot, want hij staat in OH en deze vraag is al heel vaak langs gekomen.devv05 schreef op 03 november 2002 @ 11:20:
Dat de PS2 spellen er minder uitzien ben ik overigens niet met je eens, wijzend naar o.a. GT3 en FFX..... (jaja heel leuk die specs maar het gaat erom wat je er in de praktijk voor krijgt)
ok, dat zijn de uitzonderingen. maar over het algemeen heeft het de minste graphics.devv05 schreef op 03 november 2002 @ 11:20:
Dat de PS2 spellen er minder uitzien ben ik overigens niet met je eens, wijzend naar o.a. GT3 en FFX..... (jaja heel leuk die specs maar het gaat erom wat je er in de praktijk voor krijgt)
maar het is nogsteeds niet slecht hoor. zoveel verschil zit er niet tussen.
Verder kan ik mijn mening niet echt onderbouwen. Ik ben gewoon 100% vóór Ps2 en 200% anti X-box.
De Game-cube heeft ook weer wat voordelen. Hij heeft kiddie games idd, maar hij heeft weer Resident Evil...
PS2 heeft goeie games (metal gear solid sol) (FFX)
GameCube is el cheapo en eeerrrrruugg multiplayer gericht (lees 4 controllerports) heeft in dat opzicht ook long-term spellen zoals Mario Kart en Mario Party (je blijft ze spelen als er bv. visite is). Dan heb je nog spellen zoals Metroid, Starfox en Zelda... classics en toppertjes
Eigenlijk moet je gewoon een ps2 en gc hebben
Uiteindelijk zou ik voor de PS2 gaan omdat een vriend van mij al een GC heeft... anders zou ik een GC kopuh...
* Blisterin_Bull gaat wel de nieuwe GBA halen, wreed zelda spelen die je met z'n vieren kan doen... good ol' secret of mana time
Verwijderd
/me PatriXx heeft lekker een Ps 2
Verwijderd
De GameQbe heeft natuurlijk Mario, Zelda, Resident Evil, Eternal Darkness, en nu ook Sonic etc (en dat kiddies is gelul, spellen zijn om te ontspannen)
De PS2 heeft ook een heleboel gave spellen maar idd wat meer gericht op een hogere leeftijdsgroep
De Xbox heeft als enigste voordeel dat je hem kan modden en daardoor nog wat andere geintjes kan uithalen. Maar qua spellen loopt deze achter op de andere 2 alhoewel daar ook hele mooie tussenzitten. En het is de vraag of deze het uithoudt tussen die andere 2 giganten.
Met uithouden bedoel ik of MS het rendabel blijft vinden om tegen zware verliezen toch door bllijft gaan.
euh...Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 11:56:
(en dat kiddies is gelul, spellen zijn om te ontspannen)
Kijk, jij snapt het(en dat kiddies is gelul, spellen zijn om te ontspannen)
Verwijderd
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Een echte NES die heb ik hier ook nog in de kast staan, best lachen ik zal hem eens onder het stof vandaan trekken en lekker Mario 3 gaan spelen. Nostalgie!!Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 12:02:
Een vrouw van een collega van me is in de 50 en die speelt nog af en toe Mario op de NES.
Die gaycube is er ook in het zwart hoor dan issie wat minder gay he
Nee hoor geen uitzonderingen.. NFS HP2, Burnout 2, MGS 2, Silent Hill 2, GTA 3, GTA Vice City, Jak & Daxter... en zo kan ik nog wel even verder gaansharkzor schreef op 03 november 2002 @ 11:31:
[...]
ok, dat zijn de uitzonderingen. maar over het algemeen heeft het de minste graphics.
maar het is nogsteeds niet slecht hoor. zoveel verschil zit er niet tussen.
Maar idd ik zou ze gewoon alle 3 ff proberen en dan je eigen mening vormen..
Maar dat kan ik met mn PC ook?Mary Wana schreef op 03 november 2002 @ 12:07:
je kan veel meer met een Xbox dan een ps2 en al helemaal meer dan een Gaycube
Maar dan wil ik wel een goedkope X-Box waar Linux op draait. Iemand een idee over prijs?
idd, gewoon proberen, vooral kijken naar spellen, maar er komen ook veel spellen voor meerdere consoles uit, hedevv05 schreef op 03 november 2002 @ 12:25:
[...]
Nee hoor geen uitzonderingen.. NFS HP2, Burnout 2, MGS 2, Silent Hill 2, GTA 3, GTA Vice City, Jak & Daxter... en zo kan ik nog wel even verder gaan
Maar idd ik zou ze gewoon alle 3 ff proberen en dan je eigen mening vormen..
[...]
btw mgs en silent hill zijn er ook voor de xdoos.
en der komt splinter cell
maar ik heb een xbox met halo,doa3,timesplitters 2. ik ga nog kopen: THPS4, BG:Dark alliance, MGS/Splinter Cell, Silent Hill2, KOTOR als die koel wordt (daar lijkt t op)
maar ik ga ook nog een cube aanschaffen met mario sunshine, resident evil 1 (en 0 wneer die r is
maarja, kijk naar de spellen, probeer ze uit
he, maar GTA3 en Vice City zijn (komen) ook voor de pc, dus daarvoor heb je geen PS2 nodig
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Eternal Darkness al bekeken ? Ook behoorlijk kippevel opwekkend. En straks natuurlijk Star Fox adventures en Metroid Prime.Okyah schreef op 03 november 2002 @ 12:33:
[...]
maar ik ga ook nog een cube aanschaffen met mario sunshine, resident evil 1 (en 0 wneer die r is ), zelda wneer die er is, misschien luigi's mansion.
Misschien ook aardig om te weten, voor de ps2 is er een compleet Linux-setje uit incl keyboard etc., terwijl je een xbox geeneens mag openmaken om bv een grotere HD te plaatsen van Bill.
MGS en Silent Hill zijn er nog niet dus kan je nog niks over zeggenOkyah schreef op 03 november 2002 @ 12:33:
[...]
idd, gewoon proberen, vooral kijken naar spellen, maar er komen ook veel spellen voor meerdere consoles uit, he
btw mgs en silent hill zijn er ook voor de xdoos.
en der komt splinter cell
maar ik heb een xbox met halo,doa3,timesplitters 2. ik ga nog kopen: THPS4, BG:Dark alliance, MGS/Splinter Cell, Silent Hill2, KOTOR als die koel wordt (daar lijkt t op)genoeg leuke dingen zijn er dus
![]()
maar ik ga ook nog een cube aanschaffen met mario sunshine, resident evil 1 (en 0 wneer die r is), zelda wneer die er is, misschien luigi's mansion.
maarja, kijk naar de spellen, probeer ze uit
he, maar GTA3 en Vice City zijn (komen) ook voor de pc, dus daarvoor heb je geen PS2 nodig
Maar alle 3 de console's zijn goed, gewoon kwestie van smaak en vooral games
F-Zero op de GC lijkt mij erg koel.. (N64 versie vond ik al erg gaaf)
Dit topic is gesloten.
![]()