[UML] Klopt dit?

Pagina: 1
Acties:

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:52

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
De "oefen tentamen" vraag is:
Een file systeem bestaat uit directory files en gewone files. Elk directory file kan directory files en gewone files bevatten. Een dirctory file kan ook leeg zijn.
Maak een OO analyse van deze specificatie: identificeer objecten, part-of (aggregatie) en inheritance relaties. Specificeer de cardinaliteit van relaties waar dit van toepassing is.Definiëer methodes en attributen voor alle classes.
Maar nu heb ik geen idee of me antwoord goed is, dus wie weet zeker of het zo goed is:

Afbeeldingslocatie: http://www.cybertim.net/sites/www.cybertim.net/temp/uml.jpg

Grootste probleem is denk ik: Hoe geef ik aan dat directories ookk relaties met zichzelf aan kan gaan?
Alvast bedankt :P

Verwijderd

die open-pijl betekent dat files directories extend en ik denk niet dat dat de bedoeling is. gewoon een lijn er tussen trekken + mulitiplicteiten aangeven

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29
Je zegt nu dat Files in beginsel Directories zijn, klopt niet.
Je moet een pijltje met een wiebertje van Dir's naar Files laten gaan.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:52

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Okay het is nu een "wiebertje".
Dus zo zou de vraag ongeveer inorde zijn?

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:24

Tuinhark

Retro

Ik zou zeggen (even een wazige omschrijving :P):
- Class 1: "File"
- Class 2: "Directory", extends File
- Relatie: Directory 'has' Files (en dus impliciet ook dirs)

Je maakt dus geen expliciet onderscheid tussen files en dirs. Wel zou ik een methode isFile() op de File en Directory class opnemen om het leven iets aangenamer te maken. :)

Ik ga er trouwens voor het gemak even vanuit dat een file en directory dusdanig weinig verschillen dat je Directory een extensie kunt laten zijn op File. Wanneer je 'uitgebreidere' zaken als file/directory contents en mogelijk andere zaken er bij gaat betrekken, zal dit model mogelijk te kort schieten.

:Y)

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Ik ben het met Tuinhark eens, een overerving is in de context die jij bescrhijft veel mooier en sterker.

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Pagina: 1