Toon posts:

E-tech + Draytek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.
Ik heb een probleempje denk ik.
Ik heb sinds kort ADSL van Zonnet / Versatel krijg ik zo'n mooi E-Tech modem er bij.
Nu willen we in huis een laptop ook voorzien van adsl dus hebben wij een Draytek Vigor 2200USB Router aan geschaft.
Kan het klopen dat dus juist deze Goeie Router van Draytek niet met VERSATEL om kan gaan ??..
Besturing = windows xp voor de gene die het willen weten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij heb je geen probleem...
Draytek doet toch ook pptp als inlogmogelijkheid?

Je hebt een e-tech modem gekregen die voor de verbinding zorgt, die laat je door de draytek op de WAN interface verder verdelen naar je PC's en de laptop.

Als je het zeker wilt weten, bel dan met de helpdesk van Zonnet, die zullen je het vast wel kunnen vertellen, daar zijn ze tenslotte voor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het probleem bij zonnet die geven geen informatie over netwerk delen.
Ik weet niet wat ik moet doen om het aan de gang te krijgen..

Verwijderd

Is het een USB-modem?

Ik heb net de website van Zonnet gecheckt en daar stond dat via een USB-modem Internet delen niet mogelijk is...

Als je inderdaad een USB-modem hebt, zou ik hem ruilen als ik jou was...

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
en als je hem toch wilt behouden zou je moeten gaan voor de USB versie's van routers. bv Draytek2200USB

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dr.nld schreef op 03 november 2002 @ 13:31:
en als je hem toch wilt behouden zou je moeten gaan voor de USB versie's van routers. bv Draytek2200USB
die heeft ie dus ook :+

maar ik zou niet weten of dat wel goed werkt met dat usb gebeuren :?
zijn de 2 compu's dan ook met usb aangesloten op de router :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Nee de computers zijn niet via USB gekopelt aan elkaar.
Gaat gewoon via een UTP kabel via netwerkkaarten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. het enige wat ik tussen de regels door van je post zou *kunnen* vinden, is dat het dus niet werkt.
Wat werkt er niet :?
Wat heb je al geprobeerd :?
Wat zegt de manual erover :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Even wat speurwerk gedaan...en wat ik begrijp is hetvolgende... :+

lay-out:
[splitter] --> [E-Tech modem] --USB--> [Draytek router] --UTP--> [PC's]

Wat zegt Zonnet?
Meerdere gebruikers/PC's? Ja, via USB hub. Simultaan gebruik met meerdere PC's NIET mogelijk via USB modem
zie http://www.zonnet.nl/bree...n_overzicht_breedb.html#t

Wat zegt Draytek?
Compatibiliteit met USB ADSL modems
De Vigor2200USB werkt met het Alcatel ADSL USB Modem welke voor Mxstream wordt gebruikt.

Zonnet zegt dus dat je een USB hub moet gebruiken en Draytek garandeert het alleen voor het Alcatel modem. Wat ik je kan aanraden is, neem contact op met E-Tech en Draytek en leg het hun voor.

Wat ik zelf zou doen? Modem inruilen voor een normale (eentje met UTP-aansluiting , geen USB)... en dus eventueel ook die Draytek omruilen...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2002 11:49 . Reden: lay-out ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gebeld naar de draytek suport en daar zijden ze dat het niet ging een E-Tech modem met een draytek router.
Maar ze gaan nu contackt legen met VERSATEL en vragen of ze iets mogen doen dat het wel gaat werken.
En andre gaan we gewoon een e-tech router met adsl modem in een kopen..
Zit niet veel anders op dan toch ??
Pagina: 1