• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Topicstarter
Een tijdje terug, begin oktober, werden wij thuis om half 1 's nachts uit bed gebeld door iemand. Deze persoon vroeg of hij mij kon spreken. Mijn vader die naar beneden naar de telefoon was gerend, zei dat dat nu niet kon en noteerde vervolgens een 06-nummer dat ik dan kon bellen. Wie die persoon was, was hij 's ochtends alweer vergeten helaas. Het nummer kende ik niet en bellen leverde een voicemail op waar geen naam in genoemd word.
Eerst dacht ik aan een misselijke grap van vrienden, maar mijn vrienden zijn niet echt het type voor zo'n grap. Navraag leverde ook alleen overtuigende nieuwsgierigheid op, wie mij dan wel gebeld had. De bijbehoorende naam van het nummer was ook niet te achterhalen via internet. Al met al leverde mijn zoektocht niks op. En als het nou bij een keer blijft....
Maar afgelopen nacht werden we weer om zo'n tijd uit bed gebeld voor niks en daar wordt je niet blij van :(. Dit keer zei mijn vader expres niks. Er heerste verwarring aan de andere kant van de lijn. De bellende persoon noemde de naam van een vriend van mij en vroeg naar mij. Mijn vader kent deze vriend echter goed en hij was het dus beslist niet. Toen mijn vader nog niks zei, werd er aan de andere kant gepraat, over of ze nou wel of niet hadden opgenomen. Uiteindelijk heeft mijn vader toen maar opgelegd.

Zoals waarschijnlijk meer mensen hebben wij de afspraak om de telefoon 1 keer helemaal te laten uitlopen en dan meteen weer te bellen, zodat als familie in geval van nood belt, er opgenomen word. De persoon die ons belt, gaat helaas zolang door dat we toch wel gaan opnemen....

Mijn vraag is nu hoe we dit kunnen oplossen. Aan nummerherkenning hebben we geloof ik niks, dat kan onderdrukt worden. Een oplossing zou zijn om alleen gebeld te kunnen worden door mensen in een VIP-lijst. Ik weet dat bepaalde siemens mobile toestellen daarmee uitgerust zijn. Bestaan er vaste telefoons die die functionaliteit ook hebben? Of zijn er tweakers die een andere goede oplossing hebben om niet voor onzin 's nachts uit je bed gebeld te worden?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 15:41
naar klantenservice van KPN bellen en aangeven dat je lastig gevallen wordt. Dan krijg je een formulier thuisgestuurd en dat kun je dan invullen. KPN neemt dan contact op met degene die jou lastigvalt.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
larsemenneke schreef op 03 november 2002 @ 11:13:
naar klantenservice van KPN bellen en aangeven dat je lastig gevallen wordt. Dan krijg je een formulier thuisgestuurd en dat kun je dan invullen. KPN neemt dan contact op met degene die jou lastigvalt.
Kpn kan hier weinig aan doen.
Je moet dan eerst aangifte doen bij de politie van stalking, anders mag kpn bij mijn weten niet eens wat doen.

• schwarzenegger
[Airwolf] schreef op 03 november 2002 @ 12:35:
[...]

Kpn kan hier weinig aan doen.
Je moet dan eerst aangifte doen bij de politie van stalking, anders mag kpn bij mijn weten niet eens wat doen.
wat jij schrijft is helemaal niet waar. Als je duidelijk de tijden aangeeft waarop je wordt lastiggevallen dan neemt KPN contact op met degene die je lastigvalt dat bij herhaling jouw gegevens worden doorgegeven aan degene die je lastig valt.
Op het moment dat je die gegevens hebt kun je namelijk pas aangifte doen van stalking of iets dergelijks.

Want nou moet jij mee eens uitleggen hoe je bij de politie aangifte kunt gaan doen van stalking als je niet weer wie je stalkt :?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:01

Korakal

Up up up!

Je zou het als volgt kunnen oplossen:
De mensen die je belangrijk vind om toe te staan om 's nachts te bellen vraag je om géén blokkering op het meezenden van hun telefoonnummer te plaatsen (dus je kunt het nummer dan zien waar zij vandaan bellen). Vervolgens ga je i.c.m. nummerweergave aan de slag. Je koopt een telefoontoestel die bepaalde nummers of nummergroepen kan doorlaten en/of blokkeren. Voor 's nachts laat je de blokkade, bijv. tussen 0.00 en 6.00, automatisch ingaan. Je blokkeert dan bijv óf alle niet-geidentificeerde nummers (dus waar het nummer niet wordt meegezonden), óf álle nummers, met uitzondering van de belangrijke mensen.
In het eerste geval kun je nog wel worden gebeld door de 'stalker', maar je hebt wel z'n nummer.

Ik heb even snel rondgekeken naar een toestel, het lijkt mij dat de Tiptel 172 (http://www.tiptel.nl/prod...id=1047&lang_id=1&seite=2) die functionaliteit zou moeten bieden. En er moeten vast nog wel meer toestellen zijn...

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Breinonline wist het nummer toch al!?!

ik weet een oplossing, niet echt de beste maar zeker wel effectief:

stekker uit de telefoon :/

ik denk dat de blokkeringoplossing van Korakal toch het beste is...en je kan trouwens toch ook alle niet-geidentificeerde nummers en het nummer van de stalker blokkeren? zoiets dan...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:01

Korakal

Up up up!

elvis84 schreef op 03 november 2002 @ 14:41:
Breinonline wist het nummer toch al!?!
Nee, er is in het eerste gesprek een nummer genoemd... maar het genoemde nummer != het nummer waarvandaan gebeld (als ik Brein goed heb begrepen tenminste)...

Ik heb nog even verder gekeken bij o.a. Siemens, maar die geven bij de specs niks over zulke functies aan... misschien een handleiding van een Gigaset 4035 zien te bemachtigen?

Verwijderd

Wat ik niet snap is dat jij (Brein) verstoppertje gaat zitten spelen!
Meld je gewoon!
Krijg je een voicemail, gewoon inspreken en dat ze je overdag moeten bellen!
of op jou mobiele nummer.
Als dat dan vervolgens niet gedaan wordt en ze blijven je om 01:00 lastig vallen.....
tja, dan kan je altijd naar KPN gaan.
Maar als er gebeld wordt, en jij meld je niet aan de telefoon danwel wordt wel opgepakt maar niets gezegd vanaf jullie kant.....
Gaat mij dan een beetje ver om te zeggen dat je wordt lastig gevallen.

Verder ff over je VIP-lijst........
Handig!! echt waar.....
Iemand probeerd jou met spoed te bellen, maar belt toevallig met een ander toestel (telefooncel, ziekenhuis, vanaf een ander adres, met iemand anders zijn mobiel, ....) krijg jij die gesprekken niet meer binnen......
Als je dan zo paranoide ben, moet je de telefoon gewoon de deur uitgooien!
ben je gelijk overal vanaf!

Verwijderd

Het verhaal van airwolf klopt niet, larsemenneke geeft het duidelijk aan. Het is gewoon een procedure die je moet aangaan. Bellen met kpn die sturen je een formulier op en gaan de tijden die jij opschrijft van de telefoontjes natrekken en nemen dan contact op met de desbetreffende persoon.

Verwijderd

trek gewoons 's nachts de stekker eruit en neem een prepaid mobieltje waar je het nummer alleen aan familie (ofzo) geeft, mobieltje laat je gewoon op de lader staan.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 21:39:
trek gewoons 's nachts de stekker eruit en neem een prepaid mobieltje waar je het nummer alleen aan familie (ofzo) geeft, mobieltje laat je gewoon op de lader staan.
Is geen oplossing, want dit kost een hoop geld doordat iemand gewoon lame is. KPN bellen ;)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als je het nummer hebt kan je afaik gewoon vragen of ze dat voor je willen blokkeren...als je geen nummermelder hebt kunnen ze zelfs afspreken dat ze op een bepaald tijdstip alle inkomende telefoontjes zullen opvangen, en de nummers noteren, maargoed dan moet diegene maar net bellen...
maar die nummers kunnen ze dan afaik gewoon blokkeren voor jou nummer zeg maar... :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:56
Je kunt bij KPN toch gespecificeerde overzicht van je rekening online doen :? DOe dat dan is, misschien staat er wel tussen hoe laat je gebeld was en door wie :?

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook voor 1x het spelletje meespelen en je pa vragen je wakker te maken ofzo. Dan hoor je namenlijk vanzelf wat ze van je willen...

• RiXarD2
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10-2023
Wanneer je tien tijdstippen hebt waarop je gebeld bent, dan kun je die tijdstippen in een brief sturen naar KPN, KPN stuurt dan een brief naar de gene die je belt met daarin een mededeling dat wanneer die persoon ermee door gaat, zijn/haar gegevens vrij worden gegeven aan de gebelde, wanneer je vervolgens nog steeds lastig wordt gevallen en je noteerd vervolgens weer 10 tijdstippen en stuurt dat op, dan is KPN erplicht die gegevens te geven (EN dat doen ze ook!)

• schwarzenegger
RiXarD2 schreef op 03 november 2002 @ 22:41:
Wanneer je tien tijdstippen hebt waarop je gebeld bent, dan kun je die tijdstippen in een brief sturen naar KPN, KPN stuurt dan een brief naar de gene die je belt met daarin een mededeling dat wanneer die persoon ermee door gaat, zijn/haar gegevens vrij worden gegeven aan de gebelde, wanneer je vervolgens nog steeds lastig wordt gevallen en je noteerd vervolgens weer 10 tijdstippen en stuurt dat op, dan is KPN erplicht die gegevens te geven (EN dat doen ze ook!)
dat schreef ik enkele posts naar boven ook al :?
Termi schreef op 03 november 2002 @ 21:54:
Je kunt bij KPN toch gespecificeerde overzicht van je rekening online doen :? DOe dat dan is, misschien staat er wel tussen hoe laat je gebeld was en door wie :?
Bij die gespecificeerde nota's staan alleen de nummers die JIJ gebeld hebt en niet de nummers die naar jou toe bellen. Dat zou mooi worden als die er ook bij zouden staan, zou ik de telefoonnota van een grote onderneming wel eens willen zien. >:)

Verwijderd

Wat is het nummer?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 22:20:
Je kunt natuurlijk ook voor 1x het spelletje meespelen en je pa vragen je wakker te maken ofzo. Dan hoor je namenlijk vanzelf wat ze van je willen...
Nou, dat lijkt me niet echt een oplossing. Ten eerste word ik ook wakker van de telefoon en ten tweede lijkt het me niet dat ik er veel mee opschiet om die persoon te spreken. Ze bellen niet om mij te spreken maar voor de lol van ons wakker bellen |:(.

Ik neig nog steeds het meeste naar een telefoon die VIP functionaliteit heeft.

KPN bellen omdat je 2 keer 's nachts uit je bed gebeld wordt, ik weet niet of dat wat helpt. Die zeggen waarschijnlijk, ah, pas 2 keer, als het nou dagelijks gebeurt...

En het nummer heb ik nu niet bij me...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Mischien is het Q :P
Pagina: 1