Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Procase CP2677 direct op 12V in de auto

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Dit erg handige kastje slikt normaal 12V uit een adapter. Nu vraag ik me af hoe goed die 12V spanning moet zijn.. Zit deze direct doorverbonden met de +12 van je moederbord of wordt ook de +12V door de DC/DC converter binnenin geregeld en mag de ingangsspanning dus best wat afwijken ?

Ik lees net dat de +12 van dat DC/DC convertertje max 1A (piek 2.2A) kan leveren, blijkbaar is dit dus begrenst door de converter.

Maarja, nu weet ik nog niet wat het ingangsspannings bereik is.

IP Rocks

Verwijderd

Ik denk dat je iets van een spannings stabilisator moet gaan creeeren voor tussen de accu en de PC.

11><14 volt kan een accu volgens mij schommelen....

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een accu is als de motor draait (dynamo) meestal zo'n 14V dacht ik... Maar die spanning moet wel gestabiliseerd worden, en dan weet ik niet of 14V voldoende is...

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
is dat convertje rond een 78?? op gebouwd? zoja , kan je hem makkelijk aan de auto accu hangen

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
eeh nee.. dat is een DC/DC converter, schakelend dus.. hij moet immers ook negatieve spanningen op kunnen wekken.

Spanning in m'n golfje is 12-14.5 volt, alleen bij het starten dropt het behoorlijk.. maarja. l.b

ik vraag me dus af of die procase perse precies 12v moet hebben.. lijkt me dat daar wat marge op zit

IP Rocks

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het is net genoeg om een ITX bordje met een HDD en een CDROM te voeden, vergeet het maar als je een volwaardige PII/III/IV of een Athlon wilt voeden.

Maar idd het is een complete DC DC converter en zal een brede bereik van ingangsspanning accepteren. Stabiliseren is geen probleem, op de accu is de spanning erg stabiel te noemen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1