Toon posts:

[Maxtor] gaat ie kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele weken een Maxtor D740X met 40 Gb 7200 RPM HDD.
ELke maand haal ik me pc uit elkaar om het stof weg te halen en om sommige fans enzo te controleren. M'n harde schijf maakt tijdens het draaien af en toe hele zachte tik geluidjes. Het is nauwelijks te horen, maar volgens mij hoort dit niet.

-Ik heb dat ding aan een losse voeding gehangen en weer geluisterd (dus geen IDE kabel erin) het geluid blijft.
-Ook met mn net nieuwe voeding maakt ie het zelfde geluidje.
-Ik heb de search gebruikt, maar ik vond alleen topics over harde tikken van HDD's die aan het sterven waren.
-PowerMax alle tests gedraaid, ook Low Level format. Gelukkig heeft dat programma's geen errors gevonden.
-Maxtor ge-emaild. Zij kwamen met tests die ik al gedaan had zoals hierboven beschreven

Het is geen hard geluid het stoort mij ook niet want je hoort het helemaal niet als de kast dicht is en de fans draaien enz. Vraag me gewoon af wat het zou kunnen zijn. Computer loopt verder stabiel en geen problemen verder.

Mobo: QDI BrillianX 1S 440 BX
CPU: P3 @ 450
Ram: 256 SD-RAm
Video: Ati 3d rage 8 mb agp tv out.
HDD: Maxtor D740X 40 Gb 7200 Rpm
Sound: Yamaha DSXG
PSU: Q-tec 300 watt

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Zijn denk ik gewoon de koppen die het lawaai maken. Ik zou mij er iig geen zorgen over maken :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zet 'm eens in quiet mode.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de snelle reactie.

Dus de koppen bewegen ook als alleen de Molex erin zit?

Dan zat ik dus om niets zorgen te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Quiet Mode uhh, hij maakt dit geluid ook als ie alleen aan de molex hangt. Quiet mode moet je toch in BIOS instellen?

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vreemd, kan die tool zo niet meer vinden bij Maxtor. Ah, deze bedoelde ik: http://www.maxtor.com/en/support/downloads/files/setacm.exe

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Kijk eens met Speedfan wat voor Fitness hij aangeeft. Ik heb in een ander topic (door mij geopend, moet nog wel te vinden zijn in de lijst, is 1 weekje oud) te horen gekregen, dat het geen garantie is, maar het kan een indicatie geven of je schijf aan het wegrotten is :)

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

Topicstarter
Helaas loopt speedfan bij mij vast na het instaleren.
Ik denk dat speedfan niet compatible met dit moederbord is :(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik ben al redelijk ervaren met Maxtor schijven en het diagnoseprogramma.

Zolang er geen foutmelding worden gegeven na de test is er niets aan de hand. Ook zijn sommige foutmeldingnummers rapportages van een corrupte dataoverdracht.

Op de site van Maxtor staat duidelijk aangegeven wat te doen als er een errormelding komt. In twijfelgevallen kunt je Assistance, Eurotech mailen die in het algemeen aardig snel reageren.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is echt niks om je druk over te maken :)

Mocht je toch nog lange tijd in onzekerheid verkeren dan zou ik gewoon het Maxtor tooltje eens in de maand draaien ofzo :+

Loos topic dit, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.