PS2 problemen!

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Damn, nou het is niet fijn met die ps2 nu!

ik merkte laatst ineens veel slowdowns in gta3, disc read errors enzo..
op IGN raadden ze me toen aan de lens schoon te maken met of een lens cd cleaner,{niet gedaan op aanraden van vader} of doe-het-zelf!
ik heb em een paar dagen geleden open gehad, de lens heel rustig gedept met een vleugje 90 alcohol op wattestokje, alles weer dichtgeschroefd, ps2 aan...probleem1: de lichtjes op reset/eject buttons doen het niet, gta3 heeft erge slowdown overal waar je ook maar bent, erger als eerst dus. in hitman2 krijg ik ineens vreemde geluids effecten..die er absoluut niet inhoren, laadtijden van demo disc en sommige spellen zijn veeeeeeel trager, door die vreemde sound glitches skipped ie soms gewoon de in-game muziek..kortom, What the fuck is er nu met m'n ps2!!!

ik heb de ps2 alleen maar opengeschroeft en gecleanded om juist verbetering te gaan zien, maar de ps2 is nu juist nog meer F'ed up! ik baal hier verschrikkelijk van, de lichtjes die het totaal niet doen{schrok me rot de eerste keer toen ik ps2 aanzette na cleanen van lens, ik doe ps2 aan en zie geen rood lichtje branden van standby, dus ik...OH NEE HE, hij is toch niet stuk he...gelukkig deed ie het prima toen ik op reset drukte} maar ik ben verdomme nergens verder aangeweest,maar de lichtjes werken niet.

het blijft erg raar, want games als Burnout2 en hitman2 laten verder geen slowdowns zien....maar aan gta3 ligt het ook niet..aangezien ik nog nooit dit soort slowdowns had in het spel...heb net ff wat oude gameplay movies gedownload om te vergelijken..BIG DIFFERENCE! er zitten een paar krassen op de gta3 cd ...misschien is het handig om deze cd ook effe goed te cleanen...er is vast wel spul waarmee je krassen op cd's volledig kan verwijderen...weet iemand hier toevallig iets van? en/of anders wat ik eraan kan doen om mijn ps2 weer effe normaal te laten reageren ...want dit is niet goed.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Om krassen op een CD te verwijderen kun je een aantal dingen gebruiken, als je brasso hebt kun je dat gebruiken maar met tandpasta kun je ook krassen op een cd verwijderen... zolang het maar een polijst middel is ;)

Even op de lens terug komend, het kan wel dat je hem hebt vernielt, bijvoorbeeld, als er een condensator in de PS2 zit die nog geladen is, en je veroorzaakt een kortsluiting...
Ik heb hier voor een aantal dingen zo'n lenscleaner gebruikt en nooit problemen mee gehad, het is gewoon een CD met in het midden van de radius een klein zacht borsteltje... Dit kan echt voor geen problemen zorgen ;)

• devilsnight
hmmm, ik heb voor de zekerheid een onbelangrijke cd gepakt met krassen en een droge doek met tandpasta erop gedaan en gesmeerd, maar de krassen bleven, moet ik met een vochtige doek over de cd heengaan daarna? of gewoon met droge doek drogen?

Verwijderd

Ik kom regelmatig bij de psxshop.nl (ik woon er heel vlakbij) Daar geven ze geen garantie op de lens omdat die heel erg slecht is in de ps2. Een vriend van mij had het een paar weken terug ook en hij kon geen dvdspellen meer spelen! Wij die ps2 daar heen gebracht met een week zou die klaar zijn....Na een maand pas omdat er wat misverstanden waren tussen de psxshop en nog een bedrijf. Maar de kosten van de lens enzo waren 112 euro!!! Ondanks dat is de psxshop wel een goede zaak. Maar van Sony daar mogen ze die lens wel is verbeteren voordat ze met een ps3 aan de gang gaan.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 13:03
je hebt toch een 1e en 2e generatie PS2's? De lens van die 1e generatie is veel slechter.. Ik zou 'm laten repareren..

• devilsnight
Toch vreemd, genoeg mensen op IGN en Gamefaqs die ik spreek hebben amper tot nooit een ps2 fout, nooit gedonder met lens, is dat wel zo ..dan maken ze de lens even schoon en
dan werkt ie weer perfect, ik moet ook zeggen..misschien was mijn conclusie gisteren iets te overhaast, op ign boards kreeg ik te horen dat de Xbox versie van hitman2 ook soms een vreemd geluid geeft, ligt waarschijnlijk dus aan het spel, verder speel ik vandaag al een tijdje gta3 en heb minder slowdowns{heb voor het spellen alleen de cd effetjes schoongemaakt met een droge doek. alleen de lichtjes die nog niet werken maar dat kan verschillende redenen hebben. dus repareren doe ik echt niet, want dat kost me onnodig geld..want zo stuk is die lens dus gelukkig nog niet.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

devv05 schreef op 03 november 2002 @ 16:07:
je hebt toch een 1e en 2e generatie PS2's? De lens van die 1e generatie is veel slechter.. Ik zou 'm laten repareren..
Als je hem open hebt gehad en je hebt garantie dan is die i.i.g. nu verlopen :) de zegel is verbroken :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• devilsnight
was al veeeeeeeeel eerder verlopen , toen ik een Neo2 liet inbouwen :)
toen er dus nog amper leuke {PAL} games waren en ik wanhopig naar goeie ps2 games
zocht , wat is beter om op zo'n moment dus een chippie te laten inbouwen en veel toffe US games spelen, uiteindelijk kwamen grote ladingen coole PS2 {PAL} games eraan zetten, en uiteindelijk kapte ik echt helemaal met cdrtjes enzo...ik koop ze eerlijk gezegd alleen nog maar de games :)

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Staat uw PS2 eigenlijk rechtop?
Bij een vriend zonder modchip stond die altijd rechtop, speelt geen dvd's meer en wrc gaat gewoon nimeer en de rest vrij slecht, een andere vriend met modchip die ook altijd rechtop stond, die gaat gewoon nimeer. Mijn die altijd plat ligt met modchip heeft nog geen enkel probleem gehad. *hou hout vast*

• devilsnight
Nee ik heb de ps2 echt altijd horizontaal nooit rechtop/verticaal

Verwijderd

Je hebt iig geen garantie meer als je je Ps2 open hebt gemaakt , ook al heb je hem bij wijze van spreken een week geleden gekocht.

Verwijderd

heb je toevallig de ps2 set met gt3 gekocht? die heb ik gehad en na 1 jaar en1 dag hield de laser er mee op, ik proberen om nog garantie te krijgen maarja een jaar is een jaar zeggen die gasten dan :( ik heb nu via www.lik-sang.com een nieuwe laser besteld, die moet met een paar dagen aankomen (hoop ik)

Ik denk dat dat voor jou de enige oplossing is.

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
*interp heeft de GT3 set. Heb die nu een jaar juist, oppassen dus :|

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik heb zelf ook problemen met de PS2 gehad. GTA3 liep altijd op een bepaald moment vast.

En nadat ik een tijdje Baldurs Gate had laten draaien heeft hij die cd volledig gesloopt. De cd was op een stuk helemaal wit uitgeslagen, alsof het een vorm van verbranding of inbranding was.

Vervolgens kon mijn PS2 nooit geen DVD's meer lezen. Vreemd genoeg kon hij CD's zonder problemen af blijven spelen.

Het is bekend nieuws dat de lens van de speler de zwakste plek van het apparaat is. Er zijn zelf boze tongen die beweren dat Sony dit express doet om zo meer PS2 te verkopen. Wat hiervan waar is weet ik niet, maar met de hedendaagse massaproduktie wordt er steeds minder naar kwaliteit gekeken, maar meer naar hoe laag men iets kan produceren.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Pagina: 1