Tt V9 Coolmod vs Tt Dragon Orb 3

Pagina: 1
Acties:

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:49
Ik heb nu op mijn Athlon Xp 1800+ een D orb 3 4900 rpm staan hij houd mijn cpu op een 48°c stressed een 55°c op zich wel goede temperaturen .
Maar ik vind de Tt v9 met coolmod cool dus wil ik me deze aanschaffen maar koelt deze beter t.o.v. mijn orbje of meschien slechter ?
En qua geluid zou de v9 veel meer herrie maken tegen over de 31 dBa van de d Orb 3 ?
Ik }:O als het over dba's gaat .

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
V9 zal een pak stiller zijn EN beter coolen .

• siskos
De orb maakt eigenlijk niet zoveel lawaai want het is de 4900 rpm versie en die maakt 'maar' 31 dBa geluid (wat dat ook moge betekennen)
Hij komt net boven mijn 2 casecoolers uit die nu 'nog' op 12 v draaien .
Maar volgens jou is de v9 de 29 euro waard ?

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 09:54
V9 coolmod presteert veel beter, maar de V 7+ doet het NOG beter in de meeste tests..
maar geluid was gunstigste bij 9 als ik me niet vergis.

Verwijderd

De Dragon Orb is een van de slechtste koelers die er is. Wat je ook koopt, het zal vrijwel altijd beter zijn.

Verwijderd

casefans op 12 volt maken hoop herrie, als die dragonorb er nog bovenuitkomt, besef wat een lawaai, maar als je je daar al niet aan stoort, waarom dan een nieuwe kopen? als de looks het je waard zijn....

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Epsilon

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 11:06:
De Dragon Orb is een van de slechtste koelers die er is. Wat je ook koopt, het zal vrijwel altijd beter zijn.
dat heb ik ook altijd gedacht. totdat ik ze een keer geprobeert had (D orb 3).

Hij presteerde eigenlijk boven mn verwachting. Alleen, het geluid is NOG irritanter als die van mn delta60HP (ik heb ze allebei op volle snelheid getest op het eerlijk te houden). maw, voor de stilte moet je het niet doen.

Hij haalde mn FOP38 (heerlijk koelertje nog steeds, zeker na een beetje lapping en tweaking aan dat ding :)) niet in iig.

Met een casetemp van 22 graden (gemeten met een normale thermoter) zijn de temperaturen zo.
Gemeten op onderstaande systeem met een koetje en een uurtje Q3 op 640x480
vcore (volgens MBM)=1.94

FOP38 met delta60HP (7000rpm):
45 graden (48@ 5500rpm)
Dragonorb (6900rpm):
51 graden

Ik kan toch niet zeggen dat dit extreem slecht is. Er zijn veel slechtere koelers.
Overigens vind ik het voor een 6900rpm model behoorlijk slecht. Met zo'n fan kan je iedere heatsink goed laten koelen (bij wijze van he :P).

Ik zou hem persoonlijk niet kopen iig. Al is het alleen maar om de herrie.

• siskos
Ik vind de looks van de v9 :9~
En als hij beter koelt en stiller is dan mijn orb :r des te beter.
Ik ga hem van de week halen en post meschien mijn casemod dan .

Verwijderd

Epsilon schreef op 03 november 2002 @ 12:03:
[...]

dat heb ik ook altijd gedacht. totdat ik ze een keer geprobeert had (D orb 3).

Hij presteerde eigenlijk boven mn verwachting. Alleen, het geluid is NOG irritanter als die van mn delta60HP (ik heb ze allebei op volle snelheid getest op het eerlijk te houden). maw, voor de stilte moet je het niet doen.

Hij haalde mn FOP38 (heerlijk koelertje nog steeds, zeker na een beetje lapping en tweaking aan dat ding :)) niet in iig.

Met een casetemp van 22 graden (gemeten met een normale thermoter) zijn de temperaturen zo.
Gemeten op onderstaande systeem met een koetje en een uurtje Q3 op 640x480
vcore (volgens MBM)=1.94

FOP38 met delta60HP (7000rpm):
45 graden (48@ 5500rpm)
Dragonorb (6900rpm):
51 graden

Ik kan toch niet zeggen dat dit extreem slecht is. Er zijn veel slechtere koelers.
Overigens vind ik het voor een 6900rpm model behoorlijk slecht. Met zo'n fan kan je iedere heatsink goed laten koelen (bij wijze van he :P).

Ik zou hem persoonlijk niet kopen iig. Al is het alleen maar om de herrie.
Ik kijk altijd naar geluid vs prestaties. En dat suckt bij de dragon orb.
Pagina: 1