Toon posts:

VDUB ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet al (knap hé) hoe ik het geluid los kan trekken van een captured *.avi bestand. Alleen resten mij nog een drietal vragen:

1) hoe kan ik alleen het beeld opslaan

ik neem aan dat het geluid omgezet kan worden naar mp3 formaat. (gewoon Musicmatch box dus. Wat ik dus ook al heb gedaan

2) Dus mijn vraag hoe kan ik naderhand het ge-mp3éd bestand weer toevoegen in vdub en samenvoegen met het beeld..

..of dat uberhaupt moegelijk is.
ps zou het wat uitmaken op welke manier je een film inleest

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
1) Open je AVI bestand. Audio -> No Audio en Video -> Direct Stream Copy. Nu File -> Save AVI en voilà, je hebt een AVI zonder geluid.

2) Iets trickier. VirtualDub laat je namelijk alleen werken met WAV bestanden, en MP3 is zoals je weet geen WAV :)
Er is een programma genaamd WAV4MPG wat je MP3tje een WAV header meegeeft. Met andere woorden: VirtualDub (en elke afspeler) denktdat het een WAVje is en het is stiekem toch een MP3tje :)
Verander je MP3 in een WAV met dit programma, en start dan VirtualDub. Open je AVI bestandje zonder het geluid. Video -> Direct Stream Copy; Audio -> WAV Audio en selecteer je MP3WAV bestand. Dan File -> Save AVI en klaar is het :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste bedankt daar was ik de eerste tijd nog niet achtergekomen.

..maarre dat wav4mepg dat kan ik helaas nergens iets over vinden op internet...
weet je zeker dat dat de naam is..

yyy